Gå til innhold

Det sendes ut spam i fra min epost


Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvor jeg skal legge denne tråden, så om jeg bommer helt er det bare å flytte den.

 

Etter hendelsen med Yahoo der en drøss med kontoer ble hacket han en del mottatt spam i fra noe som ser ut til å være min epost.

 

Det er ikke i fra Yahoo mailen jeg brukte for 10 år siden, men fra en @msn konto jeg brukte på samme tid. Tenkte jeg skulle logge inn på msn mailen for å sjekke, men etter hva jeg kan se så eksisterer ikke disse lengre og dermed er det heller ikke mulig å logge inn. Er ikke sikkert at det har noe med yahoo hendelsen å gjøre, men ut i fra hvem som får spam i fra "min" mail så er det kontaktlisten på yahoo som blir brukt.

 

Så hva kan ha skjedd her, og er det noe jeg kan gjøre? Finnes @msn fortsatt så en kan logge inn å få slettet kontoen, eller er det bare noen som får det til å se ut som at det er min @msn konto som sender ut epost basert på kontaktlisten min på yahoo?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

En av mine epostkontoer er tilsynelatende overtatt av spamsvindlere! Jeg har de siste 2 - 3 dagene fått epost fra en av mine egne kontoer. Det som jeg tror har skjedd er at spammere har lagt inn min adresse som avsender for spam de sender ut til mengder av epostadresser. I virkeligheten sendes ingenting fra min adresse. Det som skjer kalles for Spoofing såvidt jeg har lest meg til. En sender får det til å se ut som om epostene er blitt sendt fra meg ved å forfalske avsender og sette inn en annen epost-avsender enn sin egen. Alle de falske epostene har blitt sendt fra russland etter det jeg har funnet ut, og de utgir seg for å være damer som vil opprette kontakt. Selve epostene inneholder ikke virus eller noen form for hijacking, så jeg antar at de er ikke farlige i seg selv. Hvis jeg åpner eposten blir jeg videresendt til en heller tvilsom nettside i østeuropa som jeg ikke vet hva kan gjøre med min maskin. Jeg testet dette fra en annen maskin jeg kun bruker til å teste når noe ser tvilsomt ut. Jeg bruker epostleseren Thunderbird (v.56.2.0) fra Mozilla. Jeg jobber med å finne ut hvordan / om dette kan løses uten at jeg må bytte epostadresse. Epostkontoen som er spoofet er av typen [email protected] og er min hoved-epostkonto, noe som gjør det ekstra ille. Tar i mot all hjelp jeg kan få.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Standard SMTP (simple mail transfer protocol) lar deg definere avsender helt fritt. Denne protokollen ble laget og standardiert før spam var påtenkt.
 
Grunnen til å ha en ekte epost-addresse som avsender er at en god del spamfilter sjekker om avsender-addresse og avsender-domene er ekte.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En av mine epostkontoer er tilsynelatende overtatt av spamsvindlere! Jeg har de siste 2 - 3 dagene fått epost fra en av mine egne kontoer. Det som jeg tror har skjedd er at spammere har lagt inn min adresse som avsender for spam de sender ut til mengder av epostadresser. I virkeligheten sendes ingenting fra min adresse. Det som skjer kalles for Spoofing såvidt jeg har lest meg til. En sender får det til å se ut som om epostene er blitt sendt fra meg ved å forfalske avsender og sette inn en annen epost-avsender enn sin egen. Alle de falske epostene har blitt sendt fra russland etter det jeg har funnet ut, og de utgir seg for å være damer som vil opprette kontakt. Selve epostene inneholder ikke virus eller noen form for hijacking, så jeg antar at de er ikke farlige i seg selv. Hvis jeg åpner eposten blir jeg videresendt til en heller tvilsom nettside i østeuropa som jeg ikke vet hva kan gjøre med min maskin. Jeg testet dette fra en annen maskin jeg kun bruker til å teste når noe ser tvilsomt ut. Jeg bruker epostleseren Thunderbird (v.56.2.0) fra Mozilla. Jeg jobber med å finne ut hvordan / om dette kan løses uten at jeg må bytte epostadresse. Epostkontoen som er spoofet er av typen [email protected] og er min hoved-epostkonto, noe som gjør det ekstra ille. Tar i mot all hjelp jeg kan få.

 

 

Samme her. Innmari kjipt! Ser ut som det kommer fra Øst-Europa. Har ikke, og kommer ikke til å klikke på noen linker.

 

Teksten er sikkert oversatt med Google Translate og handler om ivnitasjon til seksuelle aktiviteter.

 

Dette har pågått fra midten av mars. Så gir det seg forhåpentligvis snart.

 

Lurer på om det går an å rapportere om nettfisking, uten at det går ut over meg, som er uskyldig oppi dette.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heldige dere da som får mailer om damer i Russland. Jeg får kun mailer fra noen som påstår at kontoen min i Banco Santander har hatt mistenkelige "bevegelser".

 

Spooky det da jeg ikke har konto i den banken, ser ut som disse mailene kommer fra New Zealand, men det er jo mulig e-post adressen er falsk.

Lenke til kommentar

Heldige dere da som får mailer om damer i Russland. Jeg får kun mailer fra noen som påstår at kontoen min i Banco Santander har hatt mistenkelige "bevegelser".

 

Spooky det da jeg ikke har konto i den banken, ser ut som disse mailene kommer fra New Zealand, men det er jo mulig e-post adressen er falsk.

 

Det har etter hvert roet seg betraktelig for mitt vedkommende. 

 

Slik er det alltid. Dette går i bølger. Det er bare å blokkere faenskapet og rapportere til Google. Dersom de bruker min e-postadresse, bare sletter jeg mailene. Til slutt gir idiotene opp, helt til noen nye prøver seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...