Gå til innhold

Anmeldelse: Dishonored (PC)


Anbefalte innlegg

Men samstundes er det non-lethal og ghost-måter å gjere alt på, som resulterer i lågare chaos rating seinare i spelet. Å dampe dei ihjel er ikkje eigentleg særleg subtilt, og det stryk med minst to sivile - det er inga Silent Assassin-ranking her, der alt må sjå ut som uhell for å vere optimalt utførd.

 

Det fra playtestinga er jo trist, men meir for evna til dagens spelarar til å tenke sjølv og utanfor boksen enn noko anna - og alle implikasjonane om framtida det fører med seg. Korridoridesignet til Call of Duty har visst ein permanent bedøvande effekt på hjerneceller. Om nokon som hadde røynsle med Thief eller Deus Ex fekk prøve, så trur eg ikkje resultata hadde vore dei same.

 

Per det eg fekk sjå i WTF is... -videoen, så var det heller ikkje neonskilt som sa "gå her for å vere stealthy", liksom. Kanskje den labre innsatsen til folka i playtestinga var grunnen til at dei implementerte ein tutorial som visstnok ikkje er så spanande?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innmari i tvil om jeg skal spille dette med hjelpemidler på eller av... Hehe jeg har blitt latere med alderen, så gidder ikke/har ikke tid til å utforske alle kriker å kroker av ett spill. Men på den annen side, er jeg redd for å fjerne all underholdnings verdi av spillet, om jeg har på tips og hjelpemidler.

 

Spilte du med hjelpemidler Audun, i såfall hvordan synes du det påvirket spill gleden? Hva anbefaller du? Er selv ikke dreven i "snike spill" Eneste er hitman serien, men pleier heller ikke der å benytte meg av de mest... kreative metodene.

Lenke til kommentar

Bra du skriver at historien og karakteren er dårlige, og ser også at du nevner at spillet ble dummet ned ved å gi en løsning til spillere på sølvfat fordi testerne var for dumme til å tenke selv, selv om du kunne nevnt det tydeligere.http://www.lazygamer...-too-difficult/Så får leserne gjøre seg opp en mening om det fortjener en 9er og et kjøp eller ikke. Jeg er fremdeles ganske tvilende.....Uansett milevis bedre enn den (som vanlig) forferdelige anmeldelsen til Pressfire.

plukke opp så mange verdigjenstander som mulig.
Er dette noe achievements/collectables-greier, eller gir de faktisk mening, og kan brukes til noe? Hvis det er det første så virker det som nok et spill som føler det er for dårlig til å stå på egne bein, og det er trist.

 

Ugh, blir så kvalm og flau av elitiske svin som deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Innmari i tvil om jeg skal spille dette med hjelpemidler på eller av... Hehe jeg har blitt latere med alderen, så gidder ikke/har ikke tid til å utforske alle kriker å kroker av ett spill. Men på den annen side, er jeg redd for å fjerne all underholdnings verdi av spillet, om jeg har på tips og hjelpemidler.

 

Spilte du med hjelpemidler Audun, i såfall hvordan synes du det påvirket spill gleden? Hva anbefaller du? Er selv ikke dreven i "snike spill" Eneste er hitman serien, men pleier heller ikke der å benytte meg av de mest... kreative metodene.

Jeg prøvde både med og uten, og føler det byr på to ulike opplevelser. Det er vanskelig å skulle anbefale noe, men siden du ikke er så kjent med snikespill kan det være greit å ha oppdragsmarkøren på i det minste. Slik vet du alltid omtrent hvor du skal, men kan bestemme veien dit selv. Eksperimenter litt og finn ut hva du føler er best selv. Det hele er egentlig avhengig av hvor tålmodig du er, og hvor villig du er til å bruke tid på å utforske i blinde.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Åh, fantastisk. Elsker Thief-serien, og har sett fram til dette spillet lenge nå. Arkane er flinke å lage spill, og jeg hadde det utrolig gøy med Dark Messiah of Might & Magic til PC, til tross for at det var fullt av bugs. Skal kjøpes på dagen!

Lenke til kommentar

Har spilt ca 25-30 minutter nå, PC-versjonen. Utrolig bra stemning. Skrudd av hjelpemidler i interfacet, og det åpner bedre for utforskning, prøving og feiling, samt at man må tenke litt mer. Utrolig befriende å ikke ha svære ikoner som peker på hvor man skal, og beskjeder på skjermen om hvordan man skal gjøre ting slik som så mange/de fleste andre spill har vært siste åra. Back to the 90's på en måte, bare med moderne gameplay/grafikk. Merker jeg har savnet et slikt spill lenge nå. Spiller med Xbox360 kontrolleren på PC, mer behagelig slik å lene seg tilbake i godstolen :)

 

Spillet anbefales!

Lenke til kommentar

Ja er veldig stor frihet i spillet. Rimelig vanskelig også. Jeg unnslapp fengselet ved å drepe og da kalte dem meg en morder på radioen så spilte gjennom på nytt med ren stealth og da ble det ikke omtalt :p

 

Men skulle ønske man kunne ta ut folk i svime på flere måter enn å kvele eller skyte med bedøvelsespil. Du har så mange måter å drepe på f.eks du kan hoppe fra høyder og drepe, skulle ha kunne slått dem i svime også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

... Brukar dokker VPN og hu og hei med Steam, eller er det eit anna triks?

 

Litt av grunnen til at det er færre sett (og generelt vanskelegare) å vere nonlethal på i Dishonored er for å gjere det vanskelegare å spele sånn - det er god balansering. Om nonlethal er like enkelt eller enklare, så er det litt bakvendt. DXHR gjorde jo det heilt feil - det tok like lang tid å slå folk ut som å drepe dei, dei var stille når du var nonlethal, og du fikk meir experience for nonlethal.

 

... Pluss at du berre kunne vippe ut ein lyddempa pistol og drepe dei permanent etterpå, om du ikkje brydde deg om achievementen.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Bra du skriver at historien og karakteren er dårlige, og ser også at du nevner at spillet ble dummet ned ved å gi en løsning til spillere på sølvfat fordi testerne var for dumme til å tenke selv, selv om du kunne nevnt det tydeligere.http://www.lazygamer...-too-difficult/Så får leserne gjøre seg opp en mening om det fortjener en 9er og et kjøp eller ikke. Jeg er fremdeles ganske tvilende.....Uansett milevis bedre enn den (som vanlig) forferdelige anmeldelsen til Pressfire.

plukke opp så mange verdigjenstander som mulig.
Er dette noe achievements/collectables-greier, eller gir de faktisk mening, og kan brukes til noe? Hvis det er det første så virker det som nok et spill som føler det er for dårlig til å stå på egne bein, og det er trist.

 

Ugh, blir så kvalm og flau av elitiske svin som deg.

 

Klarer ikke å la være å se for meg det inlegget med cartman stemme i den wow-episoden. hahahaha så morro

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...