Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs nettverkstilkobling 1 funker ikke


Anbefalte innlegg

Vi har to forskjellige nettverker hjemme

 

Et lokalt nettverk og en trådløs en

For noen dager siden så forsvant plutselig det trådløse internettet

og Trådløs nettverkstilkobling 1 står ikke på, og jeg får det ikke engang på

men Trådløs nettverkstilkobling 2 står på

Vi tror dette skjedde fordi det var strømbrudd her

 

 

Først når vi fikk et nytt modem, fikk jeg lagt inn et trådløs nettverk

når jeg logget inn på 10.0.0.138

Men nå kommer jeg heller ikke meg inn der lenger, dette skjedde etter strømbruddet. Må vi kjøpe et nytt modem, eller?

 

bærbare datamaskinen min sier at driveren for Trådløs nettverkstilkobling 1 må oppdateres(Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter), men jeg får det ikke oppdatert. Jeg får denne meldingen:

 

"Windows kan ikke kontrollere utgiver av denne driverprogramvaren"

 

"Driverprogramvaren du forsøker å installere, har ikke en gyldig digital signatur som bekrefter hvem utgiver er. Det kan være en potensiell skadelig programvare.

 

 

 

Trådløse nettverket er ikke bare borte på min pc, det gjelder på alle. Det er som at den er skjult. Men hvordan får jeg den fram igjen?

Dette trådløse nettverket ligger inne på Trådløs nettverkstilkobling 1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først er det når jeg skal logge meg inn på 10.0.0.138 med admin

 

76941042.png

 

 

Så vil han ikke komme seg videre, det er bare hvitt. sånn var det ikke i starten da vi fikk det nye modemet, da vi skulle installere. Dette skjedde etter strømbruddet, så er det mulig at vi må få nytt modem?

13374459.png

Lenke til kommentar

Foreslår du starter med nettverkskabel i routermodemet og logger inn på det.

Logg deg så inn på 10.0.0.138 og sjekk innstillingene for trådløsnett (kanal, navn og kryptering).

 

Velg en kanal mellom 1 og 11.

 

Kommer ikke trådløsnettet opp nå, så foreslår jeg at du resetter routermodemet.

Dette gjør du ved å stikke inn en pennespiss i det lille hullet bak i minst 10 sek.

 

Sjekk deretter om du får trådløsnett på noen maskiner.

 

Når det gjelder wifi på din maskin, så sjekk om du kan tilbakestille windows til en tidligere dato.

Lenke til kommentar

Først er det når jeg skal logge meg inn på 10.0.0.138 med admin

 

Så vil han ikke komme seg videre, det er bare hvitt. sånn var det ikke i starten da vi fikk det nye modemet, da vi skulle installere. Dette skjedde etter strømbruddet, så er det mulig at vi må få nytt modem?

Prøv med en annen nettleser eller PC og se om det er likt.

 

Mulig at en reset av modem vil hjelpe.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Foreslår du starter med nettverkskabel i routermodemet og logger inn på det.

Logg deg så inn på 10.0.0.138 og sjekk innstillingene for trådløsnett (kanal, navn og kryptering).

 

Velg en kanal mellom 1 og 11.

 

Kommer ikke trådløsnettet opp nå, så foreslår jeg at du resetter routermodemet.

Dette gjør du ved å stikke inn en pennespiss i det lille hullet bak i minst 10 sek.

 

Sjekk deretter om du får trådløsnett på noen maskiner.

 

Når det gjelder wifi på din maskin, så sjekk om du kan tilbakestille windows til en tidligere dato.

 

Det funker ikke med nettverkskabel, har prøvd det

Jeg har og prøvd å slå av modemet og på igjen, flere ganger, men fortsatt funker det ikke

 

 

 

Og jeg kan ikke gjenopprette maskinen min tilbake enn bare 2 dager, dette skjedde i forrige uke

Endret av kristoffer94
Lenke til kommentar

Får kanskje bare kontakt Telenor og spørre de om de vet noe. Dette skjedde jo etter et strømbrudd

 

 

Forrige gang så ble hele modemet ødelagt på grunn av et annet strømbrudd. Da funket ikke noe i det hele tatt. Da kjøpte vi et nytt trådløs modem

Endret av kristoffer94
Lenke til kommentar

Men kan det hende at det er at Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter trengs en oppdatering?

Hvordan får jeg tak i en ny versjon, når jeg får melingen at den ikke har en gyldig digital signatur?

 

Når jeg får oppdatert den, så vil kanskje Trådløs nettverkstilkobling 1 bli tilkoblet?

Lenke til kommentar

Jeg satser heller på at det er routeren som er defekt. Vet du hva som forårsaket strømbrudd? Var det et lynnedslag eller kraftig overspenning? Hvis ja, så må man kjøpe nytt.

 

 

Mvh Faller

 

Vi har bare en boks. Alt er i ett. vi har et multimodem

 

 

vi har denne typen

men jeg vet ikke om det var et lynnedslag. Jeg var ikke hjemme da det skjedde. Men det var ihvertfall et strømbrudd. Det skjedde med den andre modemet vi hadde før

465x700%20-%20ZyXEL%202812_tcm52-139832.gif

Endret av kristoffer94
Lenke til kommentar

Det var masse lyn her for noen dager siden. Det er helt normalt at det knekker modem via telefon eller strømkabel. Foreslår du ringer Telenor og får nytt.

 

PC kan også bli skadet under slike forhold. Nettverkskort er spesielt utsatt.

 

Forøvrig anbefaler jeg at du tar i bruk spenningsvern for telefonlinje og spenning til modem.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=308813

Lenke til kommentar

Det var masse lyn her for noen dager siden. Det er helt normalt at det knekker modem via telefon eller strømkabel. Foreslår du ringer Telenor og får nytt.

 

PC kan også bli skadet under slike forhold. Nettverkskort er spesielt utsatt.

 

Forøvrig anbefaler jeg at du tar i bruk spenningsvern for telefonlinje og spenning til modem.

http://www.komplett....aspx?sku=308813

 

Heldigvis ble ikke min pc skadet. Jeg var ikke i området da det skjedde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...