Gå til innhold

Sniktitt: Left 4 Dead (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greit at spillet har COOP-modus som faktisk er ganske unikt disse dager, men jeg har problemer med å se hva annet med spillet som frister. Ser ut som et helt vanlig FPS etter min mening.

 

Det faktum at det er horder med zombier som stormer mot deg gjør det jo ganske morsomt, da det ikke er blitt gjort noe særlig i COOP spill enda. Men det hele styres av en kunstig intelligens som avgjør intensitetsnivået av spillet ut ifra hvordan spillerne spiller. Dvs. at ingen gjennomspilling blir likedan. Fiendene kommer aldri fra samme steder to ganger på rad, og antallet fiender avgjøres ut ifra helsen til spilleren, eller hvor dårlig/god spilleren er.

 

F.eks ved en gjennomkjøring var spillerne kommet til et punkt på brettet med lite helse og ammo, da kom det få fiender mot de for å gi de en liten hvil. Andre gangen var de der med nesten full helse og masse ammo, og da stormet fiendene på fra alle kanter.

 

Denne typen intelligens har aldri blitt brukt i et onlinespill før, og er ganske banebrytende når det kommer til kunstig intelligens i spill.

Lenke til kommentar
Jeg er av den skolen som mener zombier skal være treige og fulstendig tankeløse, men det kan fungere dette også :D

Bare det er mange nok av dem så. XP Men nei, zombier skal være treige, det er sikkert. Men hjernedøde trenger de ikke være, for min del hvertfall. Må gjerne utvise litt sammarbeidsvilje mot det felles målet om å spise hjernen min. ^^ Men da zombier gjerne mangler en hjerne forstår jeg jo hvor du vil hen. ;)

Lenke til kommentar

Det faktum at de kommer løpende mot deg er jo litt mer skremmende da.

Fikk interesse for dette spillet først nå faktisk, så takk gamer.no :)

 

Med Source motoren så kan jeg spille det med alle innstillinger på topp på bærbaren min mens jeg er i army'n, og det er bra. Da har jeg noe å gjøre utover vinteren.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har jeg lest om dette spille, og jeg spiller nesten aldri noen spill. Nå har jeg blitt skikkelig frelst og har en stor forhåpning til dette spillet. Nettopp kjøpt spille over steam å venter bare på lanserings datoen skal komme, som er 18 november. VIl bare si til folket som skal begynne/teste spille, at jeg har startet en irc kanal på Quakenet i mIRC, som heter #Left4Dead.no Kom inn her folkens å prat live om spillet og søk folk som du kan spille sammen med. Dette blir festlig! Kulda er på vei inn i landet å vi har jo bare å sette oss godt ned foran pc skjermen, med god varme og velbehag! irc.quakenet.org (mIRC) Channel som sagt er #Left4Dead.no Ohhh, jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...