Gå til innhold

Kom i gang med knøttemaskinen Raspberry Pi (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Har hatt en rev. B Raspberry Pi nå lenge og er kjempefornøyd med den lille saken. Installert OpenELEC (Som er gjort på minutter med ImgWriter og en OpenELEC img fil) og installert diverse plugins som gjør at jeg kan se alt av TV og filmer med en universal DNS fra UnoTelly. Beste investeringen jeg har gjort på flere år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere burde vise hvordan de forskjellige operativsystemene ser ut og hvordan de fungerer. Og kanskje en guide med hvordan man installerer Minecraft pi edition på den.

Hadde også vært fint med en guide hvor dere viser hvordan LXTerminal virker og eksempler på noen vanlige kommandoer

Endret av pettaroni
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Bruker min som wifi router.

Hvilken WiFi adapter bruker du for å få satt den opp som HotSpot?

 

Har en Jensen Nano Wi-Fi USB-adapter, men den supporterer ikke HotSpot config (mode 3 som SW/driver i Linux sier).

 

sorry sent svar. Er i mexico, hadde kjøpt en router som jeg glemte å sjekke for trådløse egenskaper -utelukket.

 

Hadde før det vært på banggood.com og kjøpt små elektronikk deler til diverse ting og en noname usb wifi antenne for raspi hadde havnet i bestillingen.

 

Fulgte en guide på nett og det funket lett.

(Så det var noen advarsler om at noen typer ikke funket men min funket fra første stund)

 

Deler fås hos enten dx.com eller banggood.com - bestillt masse til mexico, alle deler kom. Bestillte også ting til norge uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...