Gå til innhold

All verdens nyttigste gratisprogrammer


Jonhoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint om trådstarter gidder å inkludere programmer som blir anbefalt i hovedtråden så slipper man å bla seg gjennom hele tråden for å finne programmene. Hmmm ellers ingen som jeg selv kommer på som ikke allerede er navnt. Totalcommander er et must, enig i det selv om det ikke er gratis :) Har den alltid med meg i lomma (usb nøkkel) dersom jeg skal se på/fikse noens pc. Har brukt det under dos, windows og linux og (dog med litt ulike navn) og klarer meg ganske enkelt ikke uten.

 

Ah jo, kan jo nevne mysql for de som skal leke seg med databaser og da er også mysql control center et must! alt er å finne

www.mysql.com

 

X.

Endret av Xantix
Lenke til kommentar

DAEMON Tools - Legge til .ISO-filer i en virtuell CD-stasjon

 

UltraISO - Legge innholdet på en CD/DVD i en .ISO-fil så det kan legges i den virtuelle stasjonen.

http://www.ezbsystems.com/ultraiso/index.html

 

StatBar - Viser CPU-bruk, styrer lydstyrke, kontrollerer Winamp, gjør ganske enkelt alt du trenger. Denne (an)befales!

www.statbar.nl

 

VLC Player - Kunne klart meg uten, men er fin å ha hvis du ikke gidder å installere codec. Den krever litt mer av maskinen, siden den går inn i kjernen av formatet og leser. Anbefaler absolutt!

www.videolan.org

Lenke til kommentar

surbz00r, jeg også :thumbup:, vet ikke om den undertegnelseskampanjen som var det som gjorde at de droppet den, men man gjør jo hva man kan :p

 

PS: ikkeno, linken som ligger på forumsiden du linket til fungerer ikke.....

Har du en annen?

 

edit: fant en, Se her (Linken til nedlastningssiden er lagt til i listen på første side)

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Min liste:

 

Opera

Den beste nettleseren jeg har prøvd.

 

Everest Home Edition

Informasjon, diagnose og benchmark-program. Veldig kjekt for informasjon om alt i PC'n.

 

Winamp

Forklaring unødvendig.

 

VLC Media Player

Den beste videoavspilleren jeg har prøvd. Tar omtrent alle formater, kan også spille av rett fra et DVD-image uten bruk av f.eks Daemon Tools.

 

Daemon Tools

Virtuell CD og DVD-spiller. Uunnværlig for oss som har en haug med ISO'er o.l.

 

Winrar

Det ultimate (syns jeg) programmet til å håndtere RAR, ZIP og lignende filer. Komprimerer veldig bra.

 

DC++

Veldig bra fildelingsprogram. Og til wannabe-moderatorer: Det er lov å bruke programmet, ikke begynn den diskusjonen her.

 

Ad-Aware, Spybot og Microsoft Antispyware

Nødvendige programmer for å bli kvitt adware og spyware.

 

Sygate Personal Firewall

Glimrende gratis brannmur.

Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

Også har vi:

SpeedFan som overvåker og justerer hasigheten på kjøleviftene dine :!: (ikke bruk q-fan)

IsItUp som overvåker stabiliteten til nettsteder, eller kan sjekke hvor stabilt bredbåndet ditt er (ved å pinge hver 20. sekund. Jeg er oppe i 99% av tiden. Logger med kl-slett på hvert brudd :thumbup: )

TuneXP som lar deg modifisere viktige deler av XP. God til å tweake. Sjekk denne guiden

RegistryWorkshop lar deg endre store deler av registeret i xp på en gang.

ViddiRadioPlayer er det definitivt beste nettradio-programmet!

Spamihilator er det beste, letteste og greieste (som jeg har prøvd, vel å merke) anti-spamprogrammet. Hos meg filtrerer det ca 60 spammail pr dag :cry:

Endret av O. B. Lix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...