Gå til innhold

App: NRK Nett-TV for Samsung Smart-TV


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nrk appen ble som hos andre tilgjengelig i september. Problemet mitt er at den som mange andre ikke kan lastes ned / innstalleres. Jeg har en Samsung UE55H7005XXE. Mens det på andre apper som Sumo / netflix osv står "åpne", står det "last ned" på NRK TV. Når jeg trykker på last ned kommer det bare opp "Nedlasting mislyktes. (2003). Noen som vet hva årsaken er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Appen er nå oppdatert med:

- Thumbnail i beskrivelse for serier og programmer.

- Forbedret feilhåndtering.

- Automatisk nytt forsøk ved feil (bla. for webparsing).

(http://marius.thoering.no for beskrivelse på oppdatering / installasjon)

 

Ønsker gjerne tilbakemelding om noe oppfører seg rart eller ikke fungerer. Ta i såfall med hvilken årsmodell din TV er, aller helst også modellnummeret.

 

Hilsen Marius :)

 

Hallo,

Nettopp kjøpt en 55H7005 Samsung og er skikkelig noob med Smart tv og apper.

Prøvde å få lastet din men er noe jeg har misforstått kanskje.....

Når jeg gjør som i beskrivelsen så får jeg bare frem innstillinger for tv :/

  1. Start Samsung Smart Hub.
  2. Klikk "Meny" på fjernkontrollen og velg "Smart Egenskaper" etterfulgt av "Samsung konto".

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Ser at NRK nå kommer med app for Smart-TVer fra flere produsenter, har du vært involvert der, mthoring?

 

Hei!

 

Nei, jeg har ikke vært involvert. Men det er veldig fint at NRK nå satser på å nå ut på flere plattformer! :)

 

Fikk den inn på min 2012 modell Samsung i går og testet den litt der.

Den har et veldig pent utseende og god tilgang til aktuelle programmer i de forskjellige kategoriene. Veldig fin å bruke hvis man ikke vet hva man er ute etter, på samme måte som grensesnittet til Netflix.

 

Her er noen grunner til å velge å likevel bruke appen min:

- Direktesendinger for TV- og radiokanaler.

- Tilgang til hele radioarkivet.

- Mulighet til å bla seg fram til alt innhold i arkivet (slipper å søke for å finne innhold som ikke er fremhevet).

- Støtte for 2011-modeller (med begrensninger, kommer ikke i offisiell app)

- Raskere og mer responsiv (merkes godt på 2012-modellen min, sikkert ikke så merkbart på nyere).

- Mulighet for å justere timing for undertekst (er en del arkivinnhold med uriktig timing på undertekst).

- Mulighet for å bla i meny mens program spiller av.

 

 

Enig, appen din er fortsatt bedre på flere punkter. Særlig liker jeg å bla i arkivet fremfor å søke og direktesending.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Min mor har kjøpt en UE48JU6515U, og Smart Hub 2015 (Tizen) er helt annerledes enn tidligere versjoner. Finnes det noen måte å få appen inn på denne versjonen av Smart Hub? Finner ikke noe sted å legge inn IP-innstilling.

 

Den offisielle appen er ikke tilgjengelig enda heller.

Lenke til kommentar

Min mor har kjøpt en UE48JU6515U, og Smart Hub 2015 (Tizen) er helt annerledes enn tidligere versjoner. Finnes det noen måte å få appen inn på denne versjonen av Smart Hub? Finner ikke noe sted å legge inn IP-innstilling.

 

Den offisielle appen er ikke tilgjengelig enda heller.

 

Hei!

 

Det må migreringsarbeid til for at appen skal støtte Tizen.

 

Jeg har ikke tid til å ta på meg dette selv, men det er veldig bra om noen andre har lyst til å prøve.

 

Koden for appen ligger her: https://github.com/supertypo/samsung-app-nrk

 

Samsung har dokumentert hvordan man migrerer her: http://www.samsungdforum.com/tizenguide/?Foldername=tizen61&Filename=index.html

 

Hilsen Marius

Endret av mthoring
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei Marius Thoring,

 

Tusen takk for en alle tiders app som vi har hatt stor glede av paa vaar Samsung Smart TV her i Spania i lang tid! Synes det er veldig lett aa soeke og finne programmer i dette oversiktlige brukersnittet.

 

Siden en gang tidlig i sommer har vi imidlertid ikke kunnet bruke den, dvs. vi faar "Ingen elementer funnet" naar vi forsoeker lete i arkivet. Er det noe jeg kan gjoere med dette? Jeg har proevd soeke etter NRK's offisielle Samsung app, men den detekteres ikke av min Smart TV.

 

Med vennlig hilsen Anlaug

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei Marius Thoring,

 

Tusen takk for en alle tiders app som vi har hatt stor glede av paa vaar Samsung Smart TV her i Spania i lang tid! Synes det er veldig lett aa soeke og finne programmer i dette oversiktlige brukersnittet.

 

Siden en gang tidlig i sommer har vi imidlertid ikke kunnet bruke den, dvs. vi faar "Ingen elementer funnet" naar vi forsoeker lete i arkivet. Er det noe jeg kan gjoere med dette? Jeg har proevd soeke etter NRK's offisielle Samsung app, men den detekteres ikke av min Smart TV.

 

Med vennlig hilsen Anlaug

 

Hei

 

Hyggelig å høre at dere lenge har hatt god nytte av appen!

 

Det er en stund siden du skrev dette innlegget, så vet ikke om det har løst seg enda?

 

- Hvis ikke så ville jeg forsøkt å oppdatere appen til nyeste versjon (http://marius.thoering.no/#installasjon), hvis du ikke allerede har gjort det.

- Hvis det ikke hjelper så kan du forsøke å oppdatere programvaren på TVen din. Noen ganger kan det være nødvendig å laste ned oppdatering til en USB-minnepinne, hvis TV ikke finner noen oppdateringer selv. Du finner opplysninger om fremgangsmåte og nyeste programvare for din TV på http://samsung.com

 

Vennlig hilsen

Marius

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei!

 

Først: Tusen takk for en helt strålende app. Den har blitt heftig brukt:)

 

Nå har jeg dog en utfordring. Vi har akkurat kjøpt ny TV, Samsung 8 series med Tizen. Jeg har kommet så langt som å gå inn i Developer Mode. Det gjorde jeg ved å gå inn i Apps, taste 12345, sette Developer Mode til On og så taste inn IP-adressen du oppgir i veiledningen (85.252.240.252).

 

Etter en reboot av TVen er jeg nå inne i Developer Mode, men jeg finner ikke appen din. Jeg har prøvd å søke etter NRK. Jeg har også prøvd å holde inne Enter på en av de andre appene, men uten å få opp "Start App Sync" eller tilsvarende.

 

Har du noen tips til hvordan jeg kan gå videre herfra?

 

Morten

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei!

 

Først: Tusen takk for en helt strålende app. Den har blitt heftig brukt:)

 

Nå har jeg dog en utfordring. Vi har akkurat kjøpt ny TV, Samsung 8 series med Tizen. Jeg har kommet så langt som å gå inn i Developer Mode. Det gjorde jeg ved å gå inn i Apps, taste 12345, sette Developer Mode til On og så taste inn IP-adressen du oppgir i veiledningen (85.252.240.252).

 

Etter en reboot av TVen er jeg nå inne i Developer Mode, men jeg finner ikke appen din. Jeg har prøvd å søke etter NRK. Jeg har også prøvd å holde inne Enter på en av de andre appene, men uten å få opp "Start App Sync" eller tilsvarende.

 

Har du noen tips til hvordan jeg kan gå videre herfra?

 

Morten

 

Hei

 

Hyggelig å høre at den har vært til nytte!

 

Jeg har ikke erfaring med Tizen-baserte TVer, men jeg fant en fremgangsmåte på et forum:

http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=90&t=9234

 

Det kan dessverre se ut som Samsung har blokkert muligheten for å installere apps på denne måten i nyere fastvareversjoner for Tizen iht. de siste postene på forumtråden, men det kan uansett være verdt et forsøk.

 

----------------------

If you want to install apps to tv from USB just:

1. create 'userwidget' folder in root path of USB stick and put archived app file (.zip, or .wgt) in this folder;

2. power on TV, go to smarthub, connect USB;

3. app should be installed automatically (pop-up about installation will appear on screen). After that app will be available in MyApp section.

----------------------

 

Du kan forsøke å plassere vedlagte fil på en FAT32 formatert USB minnepinne i mappen 'userwidget', det er mulig du må kalle filen for 'smarttvtestfile.zip'.

http://marius.thoering.no/widget/NRK_Nett_TV_1.4.0.zip

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg forsøkte å teste denne appen på min UE55ku646455U model Samsung (2016) med fornyet grensesnitt i forhold til de bildene som er vist på 2014-modellen. Jeg greide å få den over i developer mode ved å taste 12345 når søkefeltet var markert i app-skjermbildet. Deretter tastet jeg inn IP-adressen og rebootet, men appen ble aldrig synlig for meg. Kan noen fortelle meg hvordan jeg får lagt inn NRK-nett TV på denne Samsungen?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hej Mthoring. Jeg har et lille problem.

 

Ip'en installerer følgende programmer:

 

Nrk-App

Nrk TV Direkte

Twitch

 

Problemet er at jeg bruger Twitch normalt. Men den version der bliver installeret sammen med Nrk-App virker ikke. Twitch siger: retrying 5 4 3 2 1

 

Hvis jeg sletter eller overwriter Twitch med en version der virker så ophører Nrk-App med at virke.

 

Jeg ved ikke om løsningen er at du fjerner Twitch fra installationen eller opdaterer app'en til en fungerende version?

 

Jeg har et link til en fungerende version af Twitch.

 

http://www.joindota.com/en/forums/691-joindota-and-community/693-community/197997-twitch-tv-samsung-smarttv-app

 

Håber det kan løses.:)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hej Mthoring. Jeg har et lille problem.

 

Ip'en installerer følgende programmer:

 

Nrk-App

Nrk TV Direkte

Twitch

 

Problemet er at jeg bruger Twitch normalt. Men den version der bliver installeret sammen med Nrk-App virker ikke. Twitch siger: retrying 5 4 3 2 1

 

Hvis jeg sletter eller overwriter Twitch med en version der virker så ophører Nrk-App med at virke.

 

Jeg ved ikke om løsningen er at du fjerner Twitch fra installationen eller opdaterer app'en til en fungerende version?

 

Jeg har et link til en fungerende version af Twitch.

 

http://www.joindota.com/en/forums/691-joindota-and-community/693-community/197997-twitch-tv-samsung-smarttv-app

 

Håber det kan løses. :)

 

Da skal det være ordnet  :)

Endret av mthoring
Lenke til kommentar

Jeg forsøkte å teste denne appen på min UE55ku646455U model Samsung (2016) med fornyet grensesnitt i forhold til de bildene som er vist på 2014-modellen. Jeg greide å få den over i developer mode ved å taste 12345 når søkefeltet var markert i app-skjermbildet. Deretter tastet jeg inn IP-adressen og rebootet, men appen ble aldrig synlig for meg. Kan noen fortelle meg hvordan jeg får lagt inn NRK-nett TV på denne Samsungen?

 

Hei! Tror ikke det er mulig å kjøre appen på TV nyere modeller enn H (2014), grunnet bytte til Tizen.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Først vil jeg takke for appen, som vi har brukt her i flere år. Men nå, rett før påske, sluttet søking i arkivet å fungere. Samme hva jeg prøver å søke etter får jeg "ingen elemeter funnet" som resultat. Det samme gjelder om jeg velger "nytt" eller andre ting som tidligere har gitt meg et utvalg av programmer.

 

Jeg har en 2011-modell Samsung UE32D6750.

 

Appen fungerer dersom jeg ser på direkte-TV, så jeg får kontakt med nett, NRK osv. Men når barnebarnet skulle se på Petter Kanin for 2 uker siden, oppsto dette problemet. Og siden har det vært sånn. Jeg oppdaterte appen i kveld, men uten at det hjalp.

Kan det være at NRK har funnet på noe nytt i sin API eller på annen måte endret noe?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...