Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bremsepedal går i bunn, vw passat 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er bare å lufte og se hvordan det går. Ville tørket opp der du ser hvor det er lekkasje og sett om det kommer igjen noe etter du har luftet og prøvd bremsene. Er det fortsatt svamp i pedalen etter lufting står du overfor større problemer sannsynligvis. 

Husk at dette ikke blir helt i orden før du har resatt og kalibrert parkbremsen igjen.

Må være elektrisk parkbrems må vite. 

German engineering.

Lenke til kommentar

Er bare å lufte og se hvordan det går. Ville tørket opp der du ser hvor det er lekkasje og sett om det kommer igjen noe etter du har luftet og prøvd bremsene. Er det fortsatt svamp i pedalen etter lufting står du overfor større problemer sannsynligvis. 

Husk at dette ikke blir helt i orden før du har resatt og kalibrert parkbremsen igjen.

Må være elektrisk parkbrems må vite. 

German engineering.

Er det mulig å få sylinderen inn igjen i caliperen uten at det blir noe lekkasjer senere da? Eller må jeg ha ny caliper i og med at sylinderen har poppet helt ut av caliperen? 

Lenke til kommentar

Det er mulig, men kan være veldig knotete... Ny caliper koster flere tusen.

 

Bremser er relativt enkelt å skru på, men elektrisk håndbrekk er ikke noe man roter med uten kunnskap...

Må sylinderen inn på en spesielt måte eller er det bare til å putte den inn igjen? Vet ikke om sylinderen må inn i noen spor eller om det er mulig å vri sylinderen rundt i caliperen uten at det blir noe problemer. 

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Nå har jeg ikke lest alle svarene her, så beklager vist jeg skriver samme svar som andre

 

har bilen din elektrisk håndbrems? 
du har skrudd tilbake calliper sier du. 
vist du har elektrisk håndbrems, må calipperene settes i service modus, da selve håndbrems funksjonen i calliperen må skrues tilbake med diagnose verktøy eller med å sette spenning på kontakten til calipperen. Etter skruen er tilbaketrukket er stempelet klar for å bli presset inn. Gjør du ikke denne prosedyren riktig vill calipperen få defekter og du vill få lekkasjer og feilmeldinger 

Lenke til kommentar
21 hours ago, MAtroxX said:

Nei der er den ikke, jeg var litt for kjapp når jeg skrev og glemte det var en 2006 model. Da er bremsevæske beholder plassert ved siden av batteriet sett forfra er den til venstre for batteri 

Den er faktisk akkurat der, ettersom både batteriet, luftfilterboksen og bremsevæske reservoaret er plassert vedsiden av hverandre. 
Men for å komme til reservoaret bør man ta ut luftfilterboksen, da rørgaten går over. 

Lenke til kommentar
6 hours ago, MAtroxX said:

Tenger ikke ut med luft filter og innsugsrør ( om det var det du mente med rør gate) 

 

Du kan ikke skrive "nei den sitter ikke der" og så legge ut bilde av det motsatte.

Men da vet du også hvor den er plassert :)

Og når man har gjort jobben 1 gang så ser man hvor mye enklere det er om man tar ut luftfilterboksen ;)

Lenke til kommentar
On 10/9/2022 at 10:57 AM, MAtroxX said:

Kan jo si det jo

For den er ikke under  eller ved siden av luftfilter boks 

 

den er ved siden av batteriet 

tar mann ut luftfilter huset sammen med innsugs slangen får mann bedre tilkomst, det er jeg enig i, men det er absolutt ikke nødvendig 

Jeg er usikker på om du helt vet hva luftfilteret er her. 

Men du må vertfall forstå at det er i nærheten siden du er enig i at det er enklere å komme til ved å ta det ut. 
Kanskje du blander batteriet og luftfiltere her, men begge deler er plassert inntil hverandre. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...