Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Fokuserte MS på spill eller TV?. Greit nok at det er en multimediamaskin, men når kjøpte du sist en konsoll for å se på Jersey Shore og Live Fotball. Det jeg prøver å vinkle mot med mitt sarkastiske innlegg er at Microsoft har tatt en ordentlig sving mot et publikum som ikke later til å eksistere hos deres fanbase.

 

Du har utvilsomt et poeng her... Hele den presentasjonen blir jo litt skivebom om det er gamere de ønsker å treffe... Men uten å være for naiv tror jeg den blir like grei å spille på som PS4 på tross av alt det andre rælet en ikke har bruk for...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, for Xbox One kommer jo til å filme deg i boxeren, publisere automatisk på Youtube, og sende på Facebook til alle vennene dine. I tillegg hører den alt du sier og lager brann i ledningsnettet i huset om den mister kontakt med internett.

 

Dette er ikke Microsoft sin første rodeo, de har alle planer om å være markedsledende i denne generasjonen også (i USA, som er markedet som står for de største kronene) og kommer nok til å finne en god balanse som gjør både utviklere, utgivere og kunder fornøyde.

 

Detaljene om konsollene (både Xbox One og PS4) er på ingen måte klare, likevel krisemaksimeres det til de grader, og til det er det bare en ting å si: *sukk*. Fanboys will be fanboys.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

*sukk*

MS kjører på med spill på E3, slapp av. Det er en spillekonsoll, det blir masse spill! At den i tillegg blir et mediesenter i enda større grad enn tidligere kan jeg ikke med min aller største godvilje få til å bli noe negativt!

 

hvis du tror at på e3 skal allt bli bra, så er det som å tro på julenissen... på e3 kommer sony til å grise banke ms....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem som kommer til å knuse hvem er en helt subjektiv mening. Selv gleder jeg meg noe voldsomt til å se hva Nintendo har å vise frem av spill til Wii U.

 

Det som man kan si med sikkerhet om Microsofts E3-konferanse er at den vil inneholde en god del spill.

 

-Microsoft har investert 1 milliard dollar på Xbox One spill

-Microsoft Studios kommer til å gi ut 15 spill (8 nye IP-er) i løpet av konsollens første år på markedet

 

Merk dog at de sannsynligvis ikke kommer til å vise frem alle 15 spillene fra Microsoft Studios på E3, siden noen av dem ikke kommer til å komme ut før høsten 2014.

 

Annonserte spill:

Forza Motorsport 5

Ryse

Quantum Break

Rare's neste spill. Det sies at det kommer til å falle i god smak hos fans av Rare's IP-er.

 

Spillmessig kommer Xbox One sannsynligvis til å gjøre det veldig bra. De største utfordringene til maskinen blir den svakere maskinvaren i forhold til PS4 og DRM-tullet(dersom XBO blir den eneste konsollen med et slikt system).

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Nei, for Xbox One kommer jo til å filme deg i boxeren, publisere automatisk på Youtube, og sende på Facebook til alle vennene dine. I tillegg hører den alt du sier og lager brann i ledningsnettet i huset om den mister kontakt med internett.

 

Dette er ikke Microsoft sin første rodeo, de har alle planer om å være markedsledende i denne generasjonen også (i USA, som er markedet som står for de største kronene) og kommer nok til å finne en god balanse som gjør både utviklere, utgivere og kunder fornøyde.

 

Detaljene om konsollene (både Xbox One og PS4) er på ingen måte klare, likevel krisemaksimeres det til de grader, og til det er det bare en ting å si: *sukk*. Fanboys will be fanboys.

Du høres mere ut som en fanboy som kan ta så katastrofale dårlige Konsoll ideer og få dem til og høre positiv ut,

 

Ingen liker alltid online, spill er låst til konsollen, betale for og spill multiplayer, når alle andre gjør det gratis,

Visst du ser på Ps4 vs xbox one siden til Ign, så har nå Microsoft fått inn enda flere idiotiske ting, som alle de forkastelige online funksjonene,

 

Vil du vite hvorfor Wii og Ps4 har det som TBA ???

 

Vell det er fordi at de andre konsollene rett og slett aldri har tenkt på det......

 

Kun Microsoft som er så dum og legge til slike funksjoner, det startet med Xbox Live pay 2 play,

og sluttet med at alle spillene til Xbox ble fengslet inne i en maskin,

mens internett holder spillene i live inne i fengslelet med og gi dem life support via nett ledlingen hver dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har utvilsomt et poeng her... Hele den presentasjonen blir jo litt skivebom om det er gamere de ønsker å treffe... Men uten å være for naiv tror jeg den blir like grei å spille på som PS4 på tross av alt det andre rælet en ikke har bruk for...

Enig med deg, det andre er features, vi får se på E3, men jeg tviler litt, MS og E3 har vært temmelig flævt det siste.

Tror MS sliter litt med å definere målgrupper, eller de skal prøve å nå andre grupper og driter i hovedmakedet, føles litt som One er xboxens svar på windows 8.

Lenke til kommentar

Spillmessig kommer Xbox One sannsynligvis til å gjøre det veldig bra. De største utfordringene til maskinen blir den svakere maskinvaren i forhold til PS4 og DRM-tullet(dersom XBO blir den eneste konsollen med et slikt system).

Der kom den igjen. Det er ikke kunngjort noen endelige specs på noen av maskinene. Kan minne om at man langt etter release pratet om at PS3 hadde så sykt mye råere hardware enn 360en, og kjørte storspill som Grand Theft Auto på lavere oppløsning... Den råe kraften så man lite til, konsollene yter selv nå når de har vært på markedet i årevis omtrent likt.

 

 

Du høres mere ut som en fanboy som kan ta så katastrofale dårlige Konsoll ideer og få dem til og høre positiv ut,

 

Ingen liker alltid online, spill er låst til konsollen, betale for og spill multiplayer, når alle andre gjør det gratis,

Visst du ser på Ps4 vs xbox one siden til Ign, så har nå Microsoft fått inn enda flere idiotiske ting, som alle de forkastelige online funksjonene,

 

Vil du vite hvorfor Wii og Ps4 har det som TBA ???

 

Vell det er fordi at de andre konsollene rett og slett aldri har tenkt på det......

 

Kun Microsoft som er så dum og legge til slike funksjoner, det startet med Xbox Live pay 2 play,

og sluttet med at alle spillene til Xbox ble fengslet inne i en maskin,

mens internett holder spillene i live inne i fengslelet med og gi dem life support via nett ledlingen hver dag.

Hørt om å overdrive? Ironi? Å poengtere noe? Les hele innlegget og få med deg sammenhengen.

 

Ang. å betale for Xbox Live Gold så er det en genistrek fra MS som resten av markedet misunner dem stort. De har definitivt den beste live-tjensten, bare noe slikt som cross-game chat burde vært integrert på Playstation for årevis siden. Og viktigst: Microsoft har klart å levere en tjeneste som spillerne liker svært godt, og de har tjent maaasse penger på det. Sony har lange våte drømmer om å ha en tjeneste som MS og å tjene penger på den, og du kan ta deg cyanid på at en betal-tjeneste er på gang også med PS4. Wii og PS4 har det vel som TBA (To Be Announced) fordi de ikke har turt å lansere en betalingstjeneste enda, men de drømmer om det! ;)

 

Hos IGN har begge 8GB minne (DDR3 vs 5 er en lengre diskusjon, 5 er ikke nødvendigvis raskere, snarere tvert om. Minneallokeringen er også justerbar), begge har 8-kjerner CPU fra AMD, osv.

 

 

Microsoft er ikke tapt bak ei vogn og dette er ikke første gangen de lanserer en konsoll. De kommer ikke til å gjøre noe som påvirker salget dramatisk. For stor forbrukerfiendtlighet = dårlig konsollsalg og tro meg, det kommer ikke under noen omstendigheter til å skje. Jeg ville blitt svært overrasket om de ikke blir markedsleder i det viktigste markedet også denne generasjonen. Rart de selger så bra selv om XBL Gold koster penger? ;)

Lenke til kommentar

Der kom den igjen. Det er ikke kunngjort noen endelige specs på noen av maskinene. Kan minne om at man langt etter release pratet om at PS3 hadde så sykt mye råere hardware enn 360en, og kjørte storspill som Grand Theft Auto på lavere oppløsning... Den råe kraften så man lite til, konsollene yter selv nå når de har vært på markedet i årevis omtrent likt.

Du kan banne på at Microsoft hadde annonsert mer detaljerte specs dersom XBO hadde matchet eller hatt bedre specs enn PS4.

 

Sammenligningen mellom 360 og PS3 er lite relevant for denne diskusjonen. PS3 hadde en såpass innviklet struktur at det konsollen hadde av et teoretisk overtak sjeldent kom til syne.

 

Når det gjelder XBO og PS4 så har disse konsollene en langt mer lik struktur. Siden ryktene rundt de andre spesifikasjonene har vist seg å være riktige, så er det trygt å anta at det som har blitt sagt om GPU-ene også er riktig. Det betyr at vi sitter igjen med to relativt like konsoller der den ene har en merkbart sterkere GPU(Hint: PS4).

 

Vi vet også at MS kommer til å reservere 3GB med RAM, 2 CPU-kjerner og 10% av GPU-en til OS-et. Det gjenstår å se hvor mye Sony har reservert, men den aner meg at de ikke kommer til å gå for den samme 3-OS-in-1 løsningen som MS har gått for.

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke har muligheter for å velge grafikk innstillinger, så spiller det jo ingen rolle hvor sterk den ene maskinen er i forhold til den andre. Jeg regner med at utviklerene lager en og samme versjon til begge konsollene. Når det kommer til ekslusiver så kan det jo være at man får litt penere grafikk på den sterkeste av konsollene.

Lenke til kommentar

Der kom den igjen. Det er ikke kunngjort noen endelige specs på noen av maskinene. Kan minne om at man langt etter release pratet om at PS3 hadde så sykt mye råere hardware enn 360en, og kjørte storspill som Grand Theft Auto på lavere oppløsning... Den råe kraften så man lite til, konsollene yter selv nå når de har vært på markedet i årevis omtrent likt.

 

 

 

Hørt om å overdrive? Ironi? Å poengtere noe? Les hele innlegget og få med deg sammenhengen.

 

Ang. å betale for Xbox Live Gold så er det en genistrek fra MS som resten av markedet misunner dem stort. De har definitivt den beste live-tjensten, bare noe slikt som cross-game chat burde vært integrert på Playstation for årevis siden. Og viktigst: Microsoft har klart å levere en tjeneste som spillerne liker svært godt, og de har tjent maaasse penger på det. Sony har lange våte drømmer om å ha en tjeneste som MS og å tjene penger på den, og du kan ta deg cyanid på at en betal-tjeneste er på gang også med PS4. Wii og PS4 har det vel som TBA (To Be Announced) fordi de ikke har turt å lansere en betalingstjeneste enda, men de drømmer om det! ;)

 

Hos IGN har begge 8GB minne (DDR3 vs 5 er en lengre diskusjon, 5 er ikke nødvendigvis raskere, snarere tvert om. Minneallokeringen er også justerbar), begge har 8-kjerner CPU fra AMD, osv.

 

 

Microsoft er ikke tapt bak ei vogn og dette er ikke første gangen de lanserer en konsoll. De kommer ikke til å gjøre noe som påvirker salget dramatisk. For stor forbrukerfiendtlighet = dårlig konsollsalg og tro meg, det kommer ikke under noen omstendigheter til å skje. Jeg ville blitt svært overrasket om de ikke blir markedsleder i det viktigste markedet også denne generasjonen. Rart de selger så bra selv om XBL Gold koster penger? ;)

Vell se hvem som kom ut av skallet sitt ;)

 

Som sagt Fanboy..

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt spill på noen konsoll på mange måneder og det var ikke hjemme engang. I huset har jeg ingen konsoller oppkoblet. That's how much I care.

 

Alt du leser over er sannsynlighetsberegning. Å tro at MS vil floppe en konsoll når de har gjort det betydelig bedre enn noen forventet de to forrige generasjonene er bare tøysete og kommer naturligvis aldri til å skje. Det samme kan man til dels si om Sony også, de har vært konsollmarkedet betydelig lengre, men Cell-arkitekturen i PS3 var et merkelig feilsteg, og det innrømmer de vel forsåvidt ved å gå for x86 i PS4. Nå ser det ikke ut til å bli noen særlig forskjell på konsollene hverken i oppbygning eller ytelse så da er det enda merkeligere å prate om at en konsoll vil "gruse" den andre i ytelse. Krisemaksimeringen i denne tråden derimot burde jeg kanskje regnet med, å tro at noen venter på fakta før de uttaler seg var vel for mye å forvente. Og dermed er vi tilbake til det jeg startet med: *sukk* ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt spill på noen konsoll på mange måneder og det var ikke hjemme engang. I huset har jeg ingen konsoller oppkoblet. That's how much I care.

 

Alt du leser over er sannsynlighetsberegning. Å tro at MS vil floppe en konsoll når de har gjort det betydelig bedre enn noen forventet de to forrige generasjonene er bare tøysete og kommer naturligvis aldri til å skje. Det samme kan man til dels si om Sony også, de har vært konsollmarkedet betydelig lengre, men Cell-arkitekturen i PS3 var et merkelig feilsteg, og det innrømmer de vel forsåvidt ved å gå for x86 i PS4. Nå ser det ikke ut til å bli noen særlig forskjell på konsollene hverken i oppbygning eller ytelse så da er det enda merkeligere å prate om at en konsoll vil "gruse" den andre i ytelse. Krisemaksimeringen i denne tråden derimot burde jeg kanskje regnet med, å tro at noen venter på fakta før de uttaler seg var vel for mye å forvente. Og dermed er vi tilbake til det jeg startet med: *sukk* ;)

At benyttelse av Cell-prosessoren var noe feilsteg kan nok diskuteres i det uendelige. For det meste hørte man mye syt og klaging fra utviklere fordi den var for "vanskelig" å utvikle spill til, likevel har det kommet temmelig mange flotte spill fra de man aldri hørte noe klaging fra ;) Et annet poeng er at har man en ukjent og krevende arkitektur å jobbe med, så er man faktisk nødt å strekke seg litt ekstra, noe som igjen vil bety at levetiden blir betydelig lengre da man ikke klarer å utnytte maskinvaren til sitt fulle før helt i slutten av den aktuelle generasjonen.

 

Nå er det jo ikke noen synsing rundt maskinvaren i konsollene, den er vel mer eller mindre krystallklar, så hvordan du såpass lett kan avfeie det punktet ser jeg ikke. At PS4 har en betydelig kraftigere GPU og et bedre organisert og hurtigere systemminne er ingen hemmelighet, eller spekulasjoner. Men hvorvidt det vil ha noe å si i praksis, det er dèt som vil vise seg.

Lenke til kommentar

Og vips så hoppet du glatt over ESRAM highspeed-minnet som kan endre bildet ganske mye.

 

Uansett, overskrift fra Gamer.no i dag: "Microsoft har øremerket 6 milliarder til eksklusive spill", de har minst 15 eksklusive spill første år, og 8 av dem er nye IPer.

 

Sitat Don Mattrick: "– Vi så over våre eksklusive titler, og så på hvor mye penger vi bruker på avtalene vi har om eksklusiver, eksklusive tidsgrenser, og ting som skiller seg ut. Jeg tror helt oppriktig at folk undervurderer hvor hardt vi slår fra oss, forteller Mattrick.".

 

Tror det blir spennende å se hva som kommer på E3, også fra spillekonsollen uten spill... :hm:

Lenke til kommentar

Kommer nok til å bli for meg sånn som det har vert dem 6-7 siste åra: Ps3 til blu-ray og eksklusiver og Xbox 360 til multiplatform spill. Grunnen er håndkontrollen. Xbox kontrollen er suveren til spilling når det gjelder alle typer spill.

Sånn blir det nok neste gen og. Ps4 til exsklusiver og Xbone til resten.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...