Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bakhjulsmaskin det der. Må i hvert fall vite hva man gjør dersom man skal bruke den på bane. Som oftest når jeg ser folk på en 250 2-takter, så er framhjulet langt oppi skyene på hoppene osv :D Tørr ikke tenke på hvordan det kunne endt i hendene på en av de folka.

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Drapsmaskin. Eneste som topper må være en 2 takt 700cc som Maico Sherco produserte i sin tid.

 

Men selv denne er ALT for mye maskin for enduro og trail. Om noen har bruk for en 2t 500cc så er de et par nivå over mosjonistkjørere.

Endret av Jokerjævel
Lenke til kommentar

Kortversjon: Tinius Nagell-Erichsen kjøpte bilen ny, og ansatte en privatsjåfør som kunne kjøre ham rundt i den hvor enn han skulle. Stort sett et par mil om dagen, kanskje noe lengre på søndagsturer. Tinius satt alltid foran. Privatsjåføren var uheldig og bulket bilen i et tre, og fikk etter det sparken av Tinius. Tinius tapte vel den påfølgende rettssaken og døde kort tid etter.

 

Bilen havnet deretter hos Europris-arving Dag Høilie. Han kjøpte den ut av dødsbodet, og brukte den som daily driver mellom Fredrikstad og Oslo, men fant fort ut at den ble litt for stor i bytrafikken. Dessuten var ikke bakhjulsdrift godt egnet på vinteren. Han byttet Maybachen i en bil som var langt mer egnet for norske forhold, og som han var så fornøyd med at han senere kjøpte en til: Bentley Continental GT.

 

Deretter havnet Maybachen hos diverse bruktbilforhandlere med tilsynelatende stormannsgalskap. Den har vært byttet inn i båter, flere biler på en gang og gudhjelpemeg-hva-ellers. Den har vært i Drammen, Moss, Tromsø og hvor enn den nå befinner seg - og har egentlig aldri "kommet hjem" noe sted siden den var hos, tja, Høilie, egentlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Syns det er kult de har satt inn en BMW V8er i en E30, jeg har samme motoren i min,

de gamle E30ene er jo ikoniske og veier nesten ingenting.

Syns 540ien min går bra med motoren, så da kan dere jo forestille dere denne med "shavet" bort pluss-minus 700kg.

Å ha en slik bil som også er godkjent i manuell tror jeg blir en veldig morsom bil å kjøre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...