Gå til innhold

Trygge betalings alternativ?


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig funnet noe på Finn som er svært vanskelig å få, i hvert fall i Norge da det er for spesielt interesserte. Selger godtar ikke at jeg betaler med finn betalings garanti og foreslår forskuddsbetaling eller betaling via PayPal, men det blir vel også forskuddsbetaling da det er privat og ikke gjennom firma. Hvilke andre trygge betalings alternativer kan jeg spørre selger om? Det må sendes da det er en 6 timers kjøretur hver vei om jeg skal hente. Skulle så gjerne hatt dette, takker for hjelp!  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anser PayPal for å være svært trygt og bruker det så lenge det er mulig når jeg handler online. Jeg har også brukt de for å få tilbake betalinger fra varer som aldri har dukket opp og aldri hatt noen problemer. Det koster vel penger for selger å bruke Finn sin betalingsgaranti. Sikkert derfor vedkommende ikke vil bruke det.

Lenke til kommentar

For å si det enkelt så er det ingenting som er trygt, mellom privatpersoner. PayPal er dyktige og jeg ville ha tatt det over forskuddsbetaling hvilkensomhelst dag i uken, men problemet er da om betalingen skal være "fryst" eller ikke.

 

Vel, samma kan det være egentlig. Forskuddsbetaling med hvilkensomhelst annen metode enn PayPal er mindre sikkert etter min mening pga. deres villighet til å fikse ting hvis det blir trøbbel :) (Betaling er dog det eneste PayPal driver med så det skulle bare mangle).

Lenke til kommentar

Men dette er snakk om overføring mellom to privatpersoner, så om jeg ikke tar feil vil vel en Paypal overføring fra privatperson til privatperson være det samme som forskuddsbetaling (overføre rett til bankkonto) ettersom Paypal ikke tilbyr å refundere noe i slike tilfeller. Jeg vet at firmaer som tilbyr Paypal betaling har mulighet til å refundere eller at en kan kontakte Paypal om det skulle være problemer, men dette er mellom to privatpersoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...