Gå til innhold

Når politikerne koker suppe og oppretter skoler som lærer oss å koke suppe


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Ingen svar om "den store norske brannmuren" til tross for 256 visninger?

 

Ble dette for sterk kost for liberalere og blå-blå tilhengere av valgfrihet?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg forventer da at du ikke er en person som vil grave dypt i utgående og interne lenker som underbygger påstandene mine, men kun leser teksten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

tl;dr

 

Literally, "Too long; didn't read"

 

Said whenever a nerd makes a post that is too long to bother reading.

"omg you postwench. i can only say one thing in response - tl;dr"

"tl;dr...why dont you give up on your unabridged edition of War and Peace or at least stop posting it here?"

 

Så du kjenner internet slang og kan klippe og lime? Du bør kanskje holde deg til Sør forumet i stedet for å anbefale andre indirekte å slutte og poste her.
Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Helt greit for meg, selv om det er viktig politikk som vil gjelde alle som driver det minste nettstedet slik jeg har forstått de nye kravene.

Lenke til kommentar

tl;dr

Leste halvparten. Så ja, det du mener bør komme mye sterkere fram, med en gang.

 

At politikere uansett farge og nyanse trenger hjelp til IT, ja. (Får alle stortingspolitikere tildelt iphone?) Blå-blå bæsja på leggen, ja. Kunne Ap gjort det samme, ja.

 

Edit: Selvfølgelig ment til TS.

Endret av toreae
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vel, denne tullete loven ble jo vedtatt av den forrige regjeringen. Ja, det er faktisk dine egne folk som står bak, kgun.

 

Det gjør det ikke bedre. Det er denne regjeringen som implementerer det. De blå-blå har utsatt, endret eller fjernet andre småting de er uenige i. De blå-blå har foretatt seg noe som etter min mening er bedre. Personlig hadde jeg litt tro på K-S Olsen som samferdsels, men ikke som finansminister. Han har da også maktet å gjøre motorveien gjennom Vestfold ferdig fire måneder før tiden. Som samfunnsøkonom er jeg for bompengefinansiering, men ikke om mesteparten av pengene går i til renteutgifter, administrasjons og innkrevingskostnader. Det skjønner enhver økonom, men kanskje ikke en politiker. Stykkevis og delt veibygging - stopp og start på nytt - blir også uforholdsmessig dyrt. Her hadde de blå-blå virkelig en mulighet til å gjøre noe annet enn den symbolpolitikken de har fått til så langt - proffboksing i Norge, pokerspill etc.

 

Jeg stemmer Ap fordi det er det partiet jeg er minst uenig med. Sier at jeg stort sett er enig i 67 % av deres politikk.

 

Men det kan jo gi jobb til meg som kjenner denne teknologien. Hull i hode politikk spør du meg. Hvor mange trengs for å overvåke at kravene følges?

 

Politikerne har nok lyttet til noen It personer som har fulgt dårlig med i timen og håper at de nå har skutt gullfuglen. Når krever politikerene at alle skal begynne å kle seg i Mao drakt, samme standard for alle?

 

Jeg venter inmari spent på hvor raskt offentlige nettsteder implemendterer standarden. Dette minner meg om diskusjoner vi hadde for år siden på WebProWorld.com.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg tviler vel heller sterkt på at staten med loven i hånd kan pålegge noen som helst denne universalutformingen. Det er et angrep på ytringsfriheten og de fundamentale prinsippene Internett er bygget på. Hvis myndighetene tror de kan aksjonere med bøter eller forbud mot enkeltstående nettsteder og dette blir tatt igjennom rettsystemet tror jeg disse byråkratene vil få seg en vekker.

 

Det er uansett ganske hårreisende. Og provoserende. For å si det mildt.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å forstå problemet her. Det hadde kanskje hjulpet om du skrev et eget innlegg, og ikke bare resirkulerte fra nettavisen din. Den inneholder mye "morsomme" formuleringer og spydige kommentarer, og retter seg åpenbart mot et litt mer intellektuelt publikum en oss her inne. ;)

 

Jeg kjenner ikke detaljene i de nye kravene til universell utforming, men du er nok litt på jordet hvis du tror at dette kan løses med tastatursnarveier og Opera. Kravene til universell utforming vil nok i stor grad være til fordel for nettopp de som ikke har peiling på hva Opera er og hva tastatursnarveier er. Trykke TO taster samtidig?!! Hææ?

 

Mange her inne er nok IT-folk, og dere forstår ikke hvor vanskelig selv de mest grunnleggende tingene kan være for enkelte. Dette gjelder ikke bare pensjonister heller.

 

Redigert: Du bør forresten gjøre noe med skrifttypen på nettavisen din..

Endret av Turbofan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg kjenner ikke detaljene i de nye kravene til universell utforming, men du er nok litt på jordet hvis du tror at dette kan løses med tastatursnarveier og Opera. Kravene til universell utforming vil nok i stor grad være til fordel for nettopp de som ikke har peiling på hva Opera er og hva tastatursnarveier er. Trykke TO taster samtidig?!! Hææ?

 

Mange her inne er nok IT-folk, og dere forstår ikke hvor vanskelig selv de mest grunnleggende tingene kan være for enkelte. Dette gjelder ikke bare pensjonister heller.

 

Fikk du med deg dette?

 

For å endre tekststørrelsen, hold CTRL tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

 

 

skrev de som er ansvarlige for Uu-skolen. Se på min oppslagstavle: http://www.oopschool.com/phpBB3/

 

Oppe i høyre hjørne like under "Advanced Search" ser du at det er mye lettere å endre fontstørrelsen på denne standard plattformen.

 

Det er hevdet og med god grunn at man kan lage den siden man måtte ønske i drupal. Det Hvite Hus bruker drupal. Det samme gjør universitetet i Berge, Se flere eksempler her: https://drupal.org/case-studies

 

Drupal 8 will set a new standard for ease of use, while offering countless new ways to tailor and deploy your content to the Web. Easily customize data structures, listings, and pages, and take advantage of new capabilities for displaying data on mobile devices, building APIs, and adapting to multilingual needs.

 

Kilde: https://drupal.org/drupal-8.0

 

Ta en nøye titt på den siden. Tror du den plattformen vil overoppfylle kravene fra myndighetene (som skal være implementert i 2021)?. Drupal 8 er ventet i løpet av 2014.

 

Redigert: Du bør forresten gjøre noe med skrifttypen på nettavisen din..

 

Det har jeg ikke tid til. Forresten så bryr ikke søkemotorer seg om font og farger. Mennesker vil alltid strides om hva som er best font, farge og design generelt. Jeg velger som regel "default", da det er raskest.

 

Innhold er konge.

 

Design er dronning.

 

Blinde bruker skjermlesere. De ser ikke bilder, derfor bruker man "alt" tagen på bilder så skjermleseren kan lese en tekstlig beskrivelse av bildet.

 

Svaksynte kan som nevnt bruke en egne plattform som for eksempel Opera, nevnt i min artikkel.

 

Er våre myndigheter nå mer opptatt av design enn innhold?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Når krever politikerene at alle skal begynne å kle seg i Mao drakt, samme standard for alle?

Det har de ALLTID gjort, dog ofte med unntak for seg selv og sine venner. ;)

 

 

Da får vi se hvilken standard drakt det offentlige med politikerne i spissen velger for seg selv og sine venner.

 

Bruker du FrieFox, kan du jo prøve følgende tastetrykk:

 

CTRL + SHIFT + M

 

som viser om en side er responsiv (plattform uavhengig) som kanskje er det viktigste i 2014. Flere og flere surfer nettet med mobile flater.

 

Du kommer tilbake til normal visning ved å gjenta tastetrykkene ovenfor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Er våre myndigheter nå mer opptatt av design enn innhold?

Det har de alltid vært. ;)

 

 

Det er disse http://www.difi.no/ som skal lage standarden og opprette skolen som skal lære oss andre hvordan det gjøres. Hvor lett er det for en svaksynt å se hvordan teksten skal forstørres på det nettstedet?

  1. Det er langt lettere i Opera nettleseren.
  2. Det er standard prosedyre å dra kanppen nede i høyre hjørne til høyre om man vil forstørre innholdet. Den svaksynte gjør det samme på alle nettsider og nettsteder. Dra kanppen til høyre til finjustert størrelse.

     

    Make it simple, as simple as possible, but no simpler

     

    Albert Einstein.
  3. Størrelsen kan finjusteres bedre i en nettleser enn i en site drevet av ulike stilark,
  4. Fonten kan gjøres større og mindre enn på de fleste siter drevet av universelle stilark.
  5. En nettleser er et dataprogram hvor dette kan effektivseres og finjusteres mer enn på et statisk nettsted.
Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...