Gå til innhold

Tråden for oss som spiller Runescape! :)


Anbefalte innlegg

head_image.jpg

 

Dette er tråden for alle som spiller RuneScape!

 

Info

Runescape er et java-basert internettspill i sjangeren MMORPG. Spillet er utviklet av Jagex Lt. og ble laget av Andrew Gower. Spillet, som kan spilles fra en enkel nettleser, kom ut i 1998, og har nesten 2millioner betalende spillere. Altså ett av verdens aller største internettspill. Man kan gjøre mye rart på spillet, deriblant trene skills, gjøre quester, spille minigames, og mye annet.

 

Wikipage - Mer info

RuneHQ - Hjelpeside til RuneScape

Tip.IT - Hjelpeside det også.

 

I denne tråden kan man spørre spørsmål om man lurer på noe, vi kan ha generell informasjon om spillet, og vi kan føre en generell prat om spillet. Gjerne post brukernavn og combat level mens dere poster, så vi kan adde ingame. :)

 

Brukerliste

 

Her er en liste over alle RuneScape brukere på forumet. Med forumnavn først.

 

CCola - Ilsaldur

Manutd4e - Manutd4e

The Prophet - t3hscron1x

HLSolbjorg - Hell Boy011

HeddaHedda - Babe_0f_war

Dernel - nellemannen

simmi-91 - goldy272

Mithos - Boy Paul

Bear^ - Thcernobog

idol-fan1 - idol-fan1

Latterkongen- Michae1301

Munty - Rasmus_jon

Esepi - Esepi111

 

 

 

 

 

Ventrilo Server

 

Hostname/IP: vt.storsletten.com

 

Passord til kanal/rom: rs987

Det er brukeren Mithos som er delvis admin på denne serveren, og har kommet med detaljer. Her kan vi sikkert prate om det meste, og spørre spørsmål om det skulle være noe ^^

 

 

 

Mirc-channel

 

Jeg har lagd en mirc-channel på QUAKENET som heter #diskusjon. Der finner du mange kalkulatorer, og annet som kan være meget hjelpsomt i ditt harde RS-liv. ^^ Du kan feks "tracke" dine skills siste dagen/uka/mnd. Jeg har feks i denne uka trent 2m XP, mest i fletch. Osv.

 

 

I denne tråden følger det forumets retningslinjer

Endret av CCola
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg aldri spilt Runescape, men har for det meste bare hørt dårlige ting om det, men på en annen side så er det jo så utrolig mange som spiller. Så du/dere kunne ikke lagt ut hva dere liker og ikke liker med spillet? Hvordan er communityen?

 

Mer kommer sikkert.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Dårlige ting fra folk som har sett på, regner jeg med.

 

RuneScape ser ikke bra ut ved første øyekast. Det er ikke slik som andre MMO spill hvor grafikken er bra, våpene ser uhyre kul ut o.l. Nei, Runescape er laget med sjel for hver minste detalj av hele spillet. Du blir aldri ferdig med det. Det kan jeg love deg med enn gang du leser dette. Spillet har vært ute (offesielt) i 7år, og det er 10 stykker som er "ferdig" med det. De har 99 i alle skills, og det er uhyre mye spilletid. Så det er ett meget langvarig spill.

 

Jagex kommer stadig med nye oppdateringer, både i form av quester (oppdrag), monstre, våpen, nye dungeons eller ny skills. Dette gjør det nesten umulig å følge opp med alt som kreves av en ordinær mann. Skillsene som hele spillet bygger på, går fra 1-99. Fra lvl 1 til 2 er det bare 83 XP, mens fra 98-99 er det 1,3millioner XP. Det sier sitt. Det finnes 24-25 forskjellige skills som alle er nesten helt forskjellig. Du kan feks bruke woodcuttingen din til å hugge ned en busk, og deretter kan du bruke fletchingen din til å lage piler av busken, og deretter kan du trene ranging. Hele spillet er bygd opp av slike sammensetninger, og desto høyere lvl du blir i de forskjellige, kan du lage stadig nye ting.

 

Spillet baserer også på en combat level som vises ved siden av navnet ditt når noen ser deg. Combat'en blir høyere dersom du trener combat skills (attack, strenght, defence, HP, Ranging, Magic, Prayer, Summoning). Og mer respekt desto høyere combat. Det har jeg lært.

 

 

Gameplayet er enda av det gamle slag, men fungerer egentlig utmerket til ett spill som RuneScape. Man bruker kun musa, og peiker hvor man skal, og slår med den og tryller med den. Tastaturet bruker man egentlig bare til å chatte med de 200 000 andre som 24/7 er på RuneScape. Communityen er meget bra, spesielt på Runescape sine egne sider, hvor det er gjennomsnitt 40000 stykker døgnet rundt på. Man får svar på det meste, og folk flest er veldig hyggelige med deg. Med noen unnak, som i de fleste spill.

 

Alt i alt er Runescape et meget allsidig spill. Man kan gjøre det man liker. Vil man hogge ved, så hogger man ved. Vil man sloss mot demoner, så sloss man mot demoner. Vil man leke litt med venner? Så leker man litt med venner. Jagex har også vært flink med å "spøke" litt med spillet, som feks emotes (dansing, skriking o.l) og en rekke minigames hvor man kan gjøre litt av hvert.

 

I og med at dette er ett "musespill", altså man bruker bare musen, er det også ett veldig chill spill. Man kan trykke på en fiskedam, så fisker han en stund, mens du er ute å surfer på nettet (skriver innlegg på hw.no) eller ett eller annet.

 

Det jeg ikke liker ved spillet er at det soundtracket er latterlig dårlig. Om det er gjort med vilje for å beholde -98 troen, vet ikke jeg. Alt jeg vet at det er latterlig dårlig, but then again - musikk mens man spiller, eller at man prater med venner er jo også helt greit. :)

 

Håper du fikk svar på det meste, spør om du lurer på noe mer konkret. :)

Lenke til kommentar
Er Zezuma fortsatt på topp av rankinga eller?

 

Lenge siden jeg har spilt (2004 eller noe)

Heisann. Han er ikke øverst lengre, siden andre har fått 99 i summoning (som var den siste skillen). Han er "bare" 87 eller noe. Han er derimot endel mere XP enn de andre, så når han får 99 summoning, så er han øverst igjen. :)

Lenke til kommentar

har en account men sluttet for et par uker siden pga det var altfor langvarig å gå opp i rang... jeg var member i en uke og før hadde jeg en account med combat 48 som jeg fikk av en fyr fordi han ikke ville spille lengre men noen har visst tatt passorordet eller så har jeg glemt det og siden da har jeg egentlig ikke giddet å spille det.

 

Account(den jeg har nå): Jmk247 hvet ikke helt rangene jeg er i men tror combaten var rundt 30

Lenke til kommentar
har en account men sluttet for et par uker siden pga det var altfor langvarig å gå opp i rang... jeg var member i en uke og før hadde jeg en account med combat 48 som jeg fikk av en fyr fordi han ikke ville spille lengre men noen har visst tatt passorordet eller så har jeg glemt det og siden da har jeg egentlig ikke giddet å spille det.

 

Account(den jeg har nå): Jmk247 hvet ikke helt rangene jeg er i men tror combaten var rundt 30

Ja.. Om man skal spille RuneScape og bli god på ikke altfor lang tid, må man ha mye fritid. Om man spiller heavy mye (5-6 timer om dag) tar det ca en mnd å bli 99 i enn skill (kommer jo helt ann på hvilken skill). Enkelte skiller tar ett år med slik spilling. Det sier sitt når det er 25 skills :) Det er mye spilling det. Men det er jo veldig sosialt, man møter uhyre mye folk, og som sagt man kan sitte på msn o.l når man spiller. Så man trenger ikke være helt sosialt frarøvet når man spiller og blir god etterhvert. Jeg har spilt i 4 år snart, og er bare 99 i 2 skills, og det er de 2 letteste skillene (attack, strength). Skal sies at jeg har hatt par pauser på ett år, og mange på noen mnder. Men det sier sitt at jeg har 67millioner XP, mens Zezima (nr.1) har over 1 milliard xp. ^^

Lenke til kommentar

Er overrasket over hvor lite folk det er som spiller på forumet. Det er jo tross alt verdens tredje/fjerde største internett game!

 

Uansett, om det er noen det ute som spiller, kan dere som sagt spørre om alt her. Enten dere er nybegynner eller har spilt lenge :) Jeg kommer nok til å svare på det meste (det jeg kan) til alle døgnets tider. :)

 

Det kan enten være: Hva er RuneScape? Eller, hvordan man kommer seg til Lost City fortest. :)

 

Og Myir. Takk, tror jeg. Jeg forstod ikke helt posten din, men men :p Tror det var bra ment for tråden sin del. :) Spiller du Runescape?

 

Mvh,

Ilsaldur

Lenke til kommentar

Hawrrr hawrrr, starta igjen nå bare for å botte og ødelege økonomien for resten...

 

Neida, jeg botter siden jeg ikke kommer til å snakke mye med andre og trade med andre osv. slik at spillet blir mer som et "single-player" spill ved hjelp av at jeg kan lage full rune selv osv.osv.

 

skaffa meg 1 mill på 1 dag, ikke dårlig.

Lenke til kommentar
Alle bashers se her: ALLE HER HAR RETT TIL Å SI HVA DE VIL OM HVA SOM HELST. Ikke kom inn og si "Ånei Runescape buuuuuu!!" Hold det for deg selv og la de som ser gleden av spillet få diskutere det. Takk.

Back til Topic. Game on var slik jeg started min Online karriere men vil helst ikke minnes om det :)

 

Jeg bruker min rett til å hva jeg vil om hva som helst: "Runeescape hadde smakt bedre med melk!" :w00t:

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...