Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Flytte til Sverige


Anbefalte innlegg

Hei, 

Flytter til Stockholm om 2 uker, og sliter litt med å finne noen bra løsning på å frakte ekser og noen møbler. 

Det er snakk om cirka 15 ekser og en demontert seng.

Jeg skal nok få plass i en tilhenger man kan få lånt hos f. eks Cirkle K, men da må jeg levere tilhenger tilbake til utleiested. 

Det jeg er på utkikk etter er å leie varebil /tilhenger som jeg kan hente i Oslo og levere i Stockholm. Om andre har andre forslag, så tar jeg dem imot med takk  :)

Endret av EirikGulliksen98
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner i motsetning til Reg2000 og kjetilkl med det er ESKER du skal ha av sted og slikt sendes best med godstog. Snakk med godsekspedisjonen til NSB (eller Vy som den heter nå) og få en pris. Etterpå er det jo bare å kjøre noen lass internt i Oslo før avreise og Stockholm etter ankomst. 

 

Sengen regner jeg med du kan ta på et par takbøyler på bilen. Kan du ikke er lagring av seng i Norge og tur på IKEA i Stockholm sannsynligvis mest fornuftige valg økonomisk. 

Lenke til kommentar

 

Hei, 

Flytter til Stockholm om 2 uker, og sliter litt med å finne noen bra løsning på å frakte ekser og noen møbler. 

Det er snakk om cirka 15 ekser og en demontert seng.

Jeg skal nok få plass i en tilhenger man kan få lånt hos f. eks Cirkle K, men da må jeg levere tilhenger tilbake til utleiested. 

Det jeg er på utkikk etter er å leie varebil /tilhenger som jeg kan hente i Oslo og levere i Stockholm. Om andre har andre forslag, så tar jeg dem imot med takk  :)

 

Det billigste er å leie i Sverige. Ta tog til Karlstad eller Gøteborg og lei bil der. Gebyr for enveisleie i Sverige er betydelig billigere enn i Norge. Bare husk å melde inn til Skatteetaten at du tenker å kjøre utenlandsk bil i Norge.

 

Enveisleie av varebil fra Norge til Sverige beløper seg nok til et sted mellom 10 - 20 000,- kroner. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...