Gå til innhold

NVIDIA Pascal GPU Drive PX 2 AI Supercomputer


LMH1

NVIDIA Pascal GPU Drive PX 2 AI Supercomputer  

3 stemmer

  1. 1. Ønsker dere at det skal bli konsoll for 4k\8k gaming?

    • Ja
      1
    • Nei
      2


Anbefalte innlegg

Hei, så på smartbiler så vil det komme:

 

NVIDIA Pascal GPU Drive PX 2 AI Supercomputer som egentlig er digital kjørekomputer.

 

NVIDIA-Pascal-GPU-Drive-PX-2-AI-Supercom

Den er ganske mye kraftigere en nvidia shield.

Er litt usikker på hva det ville koste å bygge den om til Nvidia shield 2 deluxe? Som klarer 4k spill og 8k filmer problemfritt av alle typer? Med hdmi 2.01 og displayport 1.3 (8k støtte).

 

Tror dere det ville vært markedet for slik? Er det mulig å få det til pris rundt 4000-5000 kr?

Til å konkurere mot PS4 bare bruker android 6?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, så på smartbiler så vil det komme:

 

 

NVIDIA Pascal GPU Drive PX 2 AI Supercomputer som egentlig er digital kjørekomputer.

NVIDIA-Pascal-GPU-Drive-PX-2-AI-Supercom

Den er ganske mye kraftigere en nvidia shield.

Er litt usikker på hva det ville koste å bygge den om til Nvidia shield 2 deluxe? Som klarer 4k spill og 8k filmer problemfritt av alle typer? Med hdmi 2.01 og displayport 1.3 (8k støtte).

Tror dere det ville vært markedet for slik? Er det mulig å få det til pris rundt 4000-5000 kr?

Til å konkurere mot PS4 bare bruker android 6?

Tror du har misforstått hele greia. Anbefaler at du leser om dette produktet en gang til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei har ikke misforstått hele greia, med mindre noen kan bevise det er mulig å bruke slik maskinvare (Cpu, vannkjøling) etc i en konsoll.

 

Er klar over det egentlig er maskinvare for biler slik de kan bli føreløse.

Fordel for de uten førerkort.

 

Men jeg prøver å vise til det finnes kraftigere maskinvare på markedet, så  teknisk er det mulig å lage konsoll bedre en nvidia shield.

Spørsmålet er om markedet er stort nok til at folk er villige.

Man ser jo på PS4 at de har de stiveste prisene ikke stopper dem å selge Xbox one (import versjon fra tyskland)\ Nvidia shield har det vært mye tilbud på lefdal\elkjøp.

 

Android\PC spill produsentene må også være villige for dette skal bli mulig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg er mer interistert at konsoller skal klare 1080p i stabile 60 fps. Men nå kommer jo AMD med sine 14nm brikker med lavt strøm forbruk som er perfekt til bla laptop. At dette er type brikker som havner i fks Nintendo NX eller PlayStation 5 og XboxTwo er nok mye mulig.

 

Selv hadde jeg ikke hatt noe imot om det kom en XBO,PS4 som var helt lik men med en GPU som sikrer 60 fps i alle spill. Hadde ikke hatt noe problem med å betale ekstra for det. Så kunne dem som er fornøyd med 30 fps bare fortsette å bruke den aktuelle konsollen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konsoll er er egentlig ganske utdatert med ikke støtte for g.sync og freesynk samt nvidia 3dvision.

 

Eneste konsoll er bra til er å få mye ut av pengene.

Og være tidlig med nye spill, og ha blueray plater istedenfor DVD.

For meg er 60 bilder i sekundet kun gimmik da konsoll har ikke antialasing en gang, burde de også gjort noe der.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Konsoll er er egentlig ganske utdatert med ikke støtte for g.sync og freesynk samt nvidia 3dvision.

 

Eneste konsoll er bra til er å få mye ut av pengene.

Og være tidlig med nye spill, og ha blueray plater istedenfor DVD.

For meg er 60 bilder i sekundet kun gimmik da konsoll har ikke antialasing en gang, burde de også gjort noe der.

Litt sent ute for denne diskusjonen egentlig, men hvorfor vil du ha en tv konsoll som skal støtte utstyr som kun er beregnet på pc? Ja, konsollene er allerede utdatert på HW siden, men slik har det alltid vært, og slik vil det også være i fremtiden da ny maskinvare kommer fortere enn nye konsollrevisjoner. 

Lenke til kommentar

Konsoll er billigere, mindre fysisk, nye titler kommer ofte fortere på Xbox 360\PS4 og man får blueray plater etc.

Ganske mange fordeler på konsoll som blir vanskelig på PC per dags dato. Man slipper bluescreen og maskinen fryser.

 

Det jeg syns er irrterende at de fleste konsoller PS4\Xbox one er ganske like som PS3\Xbox one.

Eneste fordelen de nye støyer mindre og tar noe mindre plass men teknologisk sett ganske like bare på annen platform.

 

Skal man ha Extreme Gamer: Må man ut med evga gtx 980 ti kingpin TI SLI  og minst 16 GB DDR4 eventuel en i7 5960x eller to E5-2630 v3 med ASUS Z10PE-D8 WS.

 

Som sier litt, ikke direkte liten maskin. Men da er man klargjort for DX12 og fremtidig gaming i 2017.

 

Er ganske sikker på android krever langt mindre ressurser så man kunne klart seg med halvparten av dette og få like bra gaming opplevelse.

 

Er litt usikker på dagens nvidia shield bruker OpenGL ES 3.2 grafikkmonitor?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, så på smartbiler så vil det komme:

 

NVIDIA Pascal GPU Drive PX 2 AI Supercomputer som egentlig er digital kjørekomputer.

 

NVIDIA-Pascal-GPU-Drive-PX-2-AI-Supercom

Den er ganske mye kraftigere en nvidia shield.

Er litt usikker på hva det ville koste å bygge den om til Nvidia shield 2 deluxe? Som klarer 4k spill og 8k filmer problemfritt av alle typer? Med hdmi 2.01 og displayport 1.3 (8k støtte).

 

Tror dere det ville vært markedet for slik? Er det mulig å få det til pris rundt 4000-5000 kr?

Til å konkurere mot PS4 bare bruker android 6?

Utifra antall TFLOPS vil den kunne dra spill i 4k med samme framerate og noe/endel over grafikken til PS4. Når det kommer til pris så ville den nok ha blitt alt for dyr som en konsoll enhet. GeForce 980Ti yter 5,63 TFLOPS og har en prislapp på ~7000kr. Riktignok er det snakk om et skjermkort for entusiaster med pris deretter og en mindre prosess node på Drive PX 2 (dette er likevel gjerne dyrt i starten), men likevel, samt CPU'ene og resten kommmer i tillegg. 2 SoC'er og 2 GPU'er gjør det ikke billig.

Lenke til kommentar

Jeg er mer interistert at konsoller skal klare 1080p i stabile 60 fps. Men nå kommer jo AMD med sine 14nm brikker med lavt strøm forbruk som er perfekt til bla laptop. At dette er type brikker som havner i fks Nintendo NX eller PlayStation 5 og XboxTwo er nok mye mulig.

 

Det er ganske sannsynlig for Nintendo NX, men jeg vet ikke om det er så mye mulig at PS5 og Xboxnext kommer så rask. Selv om 14nm Polaris GPU og Zen CPU får et bra hopp i pris vs ytelse vil det være et ganske labert hopp i konsoll sammenheng. Kanskje så mye som ~3x mer ytelse, men det er nok alt for lite til å starte en ny konsoll generasjon over. Jeg ville tippe det tar et par node krympinger til, kanskje på 7nm.

 

Selv hadde jeg ikke hatt noe imot om det kom en XBO,PS4 som var helt lik men med en GPU som sikrer 60 fps i alle spill. Hadde ikke hatt noe problem med å betale ekstra for det. Så kunne dem som er fornøyd med 30 fps bare fortsette å bruke den aktuelle konsollen sin.
Det ville også kreve en kraftigere CPU og mer minnebåndbredde.
Lenke til kommentar

Konsoll er er egentlig ganske utdatert med ikke støtte for g.sync og freesynk samt nvidia 3dvision.

 

Eneste konsoll er bra til er å få mye ut av pengene.

Og være tidlig med nye spill, og ha blueray plater istedenfor DVD.

For meg er 60 bilder i sekundet kun gimmik da konsoll har ikke antialasing en gang, burde de også gjort noe der.

Er det noen spill på PS4 og XBO som ikke har AA? Shader basert AA som FXAA krever fint lite, men kvaliteten er ikke den beste. Det er også noen spill som bruker 4xMSAA. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...