Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Jeg har aldri spilt noen av de andre, startet rett på Dark Souls 3. Har dog spilt Bloodbourne, og elsket det.

 

Kom meg til det som åpenbart var siste bossen, så jeg turte ikke gå inn. Jeg ville forsikre meg om at jeg hadde tatt alle de andre bossene først. Googlet litt og fant ut at det var store områder jeg aldri engang hadde sett!

 

10-15 timer senere er alle optional bossene døde, bortsett fra han dragekongen, som jeg nå står rett forran og klar til å prøve for første gang. Veldig, veldig morsomt spill! Har lyst til å gå tilbake og prøve både DS1 og 2. Men først skal jeg starte dette spillet en gang til, med en ny karakter, hvor jeg ser på guider og får med meg alle våpen og områder. Jeg gikk for eksempel glipp av omtrent alle NPC-quester.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri spilt noen av de andre, startet rett på Dark Souls 3. Har dog spilt Bloodbourne, og elsket det.

 

Kom meg til det som åpenbart var siste bossen, så jeg turte ikke gå inn. Jeg ville forsikre meg om at jeg hadde tatt alle de andre bossene først. Googlet litt og fant ut at det var store områder jeg aldri engang hadde sett!

 

10-15 timer senere er alle optional bossene døde, bortsett fra han dragekongen, som jeg nå står rett forran og klar til å prøve for første gang. Veldig, veldig morsomt spill! Har lyst til å gå tilbake og prøve både DS1 og 2. Men først skal jeg starte dette spillet en gang til, med en ny karakter, hvor jeg ser på guider og får med meg alle våpen og områder. Jeg gikk for eksempel glipp av omtrent alle NPC-quester.

 

Kos deg. Han regnes som en av de vanskeligste i serien, spesielt hvis du kun kjører solo. Han er også en av de kuleste bossene rent designmessig.

 

DS3 ble laget etter Bloodborne og tar med seg det høye tempoet fra sistnevnte. Hvis du går tilbake til DS1 og DS2 vil du merke at tempoet er langsommere og kamp er langt mer metodisk. På den positive siden så betyr det at magi er langt mer gangbart enn i DS3, hvor jeg følte at det ikke var spesielt nyttig før langt ut i spillet.

Lenke til kommentar

Låner gjerne GOTY, ja! Så slepper jeg å styre med Hong Kong-konto, osv osv.

 

Aldritch tok jeg på andre forsøk, og Abbys Watchers på tredje. :p Skal ikke si hvem jeg har fått mest motstand av, for det blir vell en spoiler. Tok nok 10-15 forsøk.

 

Synes stort sett bossene har vært mye enklere i DS3, sammenlignet med Bloodbourne. Veldig få bosser jeg ikke har klart på 3-4 forsøk. Jeg sliter mye mer med random mobs, og det å holde ut mellom bonfires. Man må være på vakt hele tiden. På bossene er det full konsentrasjon.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med alle bossene, og startet på nytt. Siste optional bossen var uten tvil vanskeligst, og også den kuleste kampen. Likte ikke at jeg måtte gjennom den veldig lette fase 1 for hvert forsøk, men bonfire var i hvert fall rett ved bossen, så jeg trengte ikke å bruke lang tid mellom forsøkene.

 

Hva slags build liker dere? Selv klarer jeg ikke å spille med store strength-våpen. De går alt for sakte. Jeg liker raske våpen som kan angripe nok til å stunlocke fiender med lav Poise. Dex er best.

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke detaljene på DS3-builden min, men hovedpoenget var at jeg kjørte opp INT/FTH og brukte en uchigatana infused med chaos gem slik at den scalet med både INT/FTH i tillegg til at jeg brukte pyromancy, som også scaler med INT/FTH. Det må ha funket bra for jeg slet ikke veldig med noen av bossene. Nameless King - på dette tidspunktet kan vi neppe kalle dette en spoiler - tok meg 2-3 forsøk, men det skal sies at jeg alltid spiller co-op på bossene så sant det er mulig. Bossene får litt mer hp da, men jeg synes det er gull verdt at bossen ikke er fokusert på din karakter hele tiden.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg synes er vanskeligst av DS3 og Bloodborne. Jeg hadde mye raskere progresjon i Bloodborne, hovedsakelig fordi man kan heale seg selv hele 20 ganger helt fra starten og man kan få helse tilbake ved å gjøre motangrep, men selve kampene er minst like teknisk krevende. I Dark Souls jobber meg mye mer langsomt og metodisk fra bonfire til bonfire, hovedsakelig fordi jeg går tom for healing.

Lenke til kommentar

Har startet på nytt nå, og tenkte å spille DEX/FTH. Den eneste spellen jeg brukte på min første karakter var Carthus Flame Arc fra Pyromancy. Så denne gangen skal jeg levle opp FTH til minst 40, for å teste ut buffs. Har sett en video av en dude med 40 DEX og 60 FTH som buffer opp våpenet med Lightning for veldig mye damage. Jeg visste ikke at damage på buffs scalet med FTH. Jeg brukte Flame Arc med kun 10 INT og synes den var bra, så trur jeg kan ha det mye moro med høy FTH. :)

Lenke til kommentar

Det var det jeg også gikk for i starten, da jeg spilte det i Bloodbourne. Men jeg observerte at så og si alle våpnene jeg likte best å bruke hadde høyere DEX-scaling enn STR-scaling, så da satt jeg like så godt en sharp gem på våpenet og respeccet karakteren min hos hu mark-dama i katedralen.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...