Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+891234
Blir det ikke dyrere for hver gang man stryker også? Og jeg tror du må vente en måned eller to før du kan ta ny oppkjøring...

5049208[/snapback]

1. Nei. Men består du, kommer avgift for utsendelse av førerkort (295,-) i tillegg.

2. 1 mnd. sperrefrist, ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

- Som sagt; få en god tone med sensoren, jeg fikk en kjempe god tone og det hjalp godt på nervøsiteten min.

 

4855563[/snapback]

 

Det hjalp også for meg.

Hadde en utrolig hyggelig sensor. Vi pratet som bare det hele veien.

Jeg glemte helt at jeg hadde oppkjøring. Å vips så bestod jeg uten noen grove feil.

 

Jeg tror nok 1'er feilene er ganske vansklig å unngå.

 

---------------------------------------

 

Første oppkjøring jeg hadde fikk jeg en sur å gretten dame som gjore meg nervøs, hun var lite villig til å småprate....Jeg fikk til og med feil fordi jeg skrudde på radioen, noe som sensoren på oppkjøring nr2 spurte om jeg ikke kunne skru på nyhetene på radioen....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+891234

Da var oppkjøringen overstått.

 

Rute 5, Lørenskog, klokken 0800:

Startet på Risløkka -> svingte til ventre opp småveien -> rett frem over første kryss -> ta til ventre -> rett frem til enden av småveiene, der tok jeg til venstre og kjørte ut på Østre Akervei en utkjøring nærere byen (enn Risløkkautkjøringen) -> kjørte mot Ryen -> fortsatte mot Trondheim (?) -> fulgte E6 til avkjøringa mot Alnabruterminalen -> kjørte mot Furuset gjennom x antall rundkjøringer -> tok til høyre mot Trondheim, og kjørte etter rundkjøringen på toppen av bakken ut på E6 igjen -> fulgte mot Lørenskog -> tok av mot Losby (det gjorde ikke jeg, tabbet meg ut og kjørte forbi :p) -> fulgte skiltinga til Losby, kjørte to-tre km. på en 50-sone vei, snudde på noe som en gang må ha vært en skoleplass, kjørte til Solheim -> mot Lillestrøm -> mot Oslo på E6 -> tok av mot Haneborg (?), fulgte skiltinga mot Stovner -> fulgte Østre Akervei til Risløkka.

 

Oppkjøringen kostet meg totalt 3570,- fra jeg møtte kjørelæreren min klokken 0715, til papirarbeidet var overstått klokken 0915. Fikk en sympatisk kvinnelig sensor, som under sikkerhetssjekken ba meg peke ut bremsevæskebeholderen, også pratet jeg ca. 10 sekunder om bremsesystemene. Generelt var det enklere enn jeg trodde, og ikke noe å grue seg for. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Kjøreruta blir valgt av en datamaskin umiddelbart foran oppkjøringa, og er ikke noe sensoren bestemmer. Sensor parres heller ikke med kandidaten før rett før oppkjøringa, slik at det ikke skal bli mulig å "ordne" noe.

4829248[/snapback]

Litt rart, på "sensorlappen" stod det opprinnelig rute nr. 14 med maskinskrift, så har noen (antageligvis sensor) strøket "14" over og skrevet "5" med penn...

 

Det er lurt å påpeke sine egne feil, ja.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
Bare så det er sagt; Oppkjøring er generelt oppskrytt.

 

Vist du vet at du kan kjøre bil er det ingen problem :)

5094395[/snapback]

Det kommer vel helt an på hvordan du definerer "å kjøre". Hvis du mener teknisk sett, så jo, da kan det være et veldig stort problem. Hvis du mener helt perfekt, altså at du kjører helt perfekt trafikalt sett også, så nei, da er det ikke noe problem. Men da møter vi på et nytt problem - ingen som kjører opp kan kjøre perfekt. (Er det noen som har klart seg med null 1'er-feil?).

Lenke til kommentar
Bare så det er sagt; Oppkjøring er generelt oppskrytt.

 

Vist du vet at du kan kjøre bil er det ingen problem :)

5094395[/snapback]

Det kommer vel helt an på hvordan du definerer "å kjøre".

5096888[/snapback]

 

Jeg kan si det på en annen måte, vist du føler deg trygg på kjøringen din vil det være lettere å gjennomføre en oppkjøring.

Klart vist en er usikker på kjøringen sin blir en mer nervøs noe som går utover kjøringen.

Lenke til kommentar
Bare så det er sagt; Oppkjøring er generelt oppskrytt.

 

Vist du vet at du kan kjøre bil er det ingen problem :)

5094395[/snapback]

Det kommer vel helt an på hvordan du definerer "å kjøre".

5096888[/snapback]

 

Jeg kan si det på en annen måte, vist du føler deg trygg på kjøringen din vil det være lettere å gjennomføre en oppkjøring.

Klart vist en er usikker på kjøringen sin blir en mer nervøs noe som går utover kjøringen.

5097280[/snapback]

Jaja, sånn sett - selvfølgelig. :yes:

 

Men noen er sikker på den dårlige kjøringen sin, det er ikke bra! :p

Lenke til kommentar
Ser ut som om mange har glemt en viktig detalj her..

 

Ver oppmerksom på dine feil og si klart ifra til sensor hvordan det skulle ha blitt gjort..

Sensor forstår det at du visste om feilen og lar da vær å skrive ned feil..

 

Jeg besto med glans pågrunn av akkuratt det trikset der ;)

5094171[/snapback]

Er ikke alltid slik... Jeg også sa hva jeg gjorde feil. Sensoren svarte bare: -Da gjør du hvertfall ikke det neste gang du kjører opp. Deretter smilte han og sa: -Ha en fin dag!, mens jeg satt der nesten på gråten :cry:

Lenke til kommentar

4 dager igjen for min del. såvidt jeg klarer å sove om natten, gruer meg noe helt jævlig. SIden ingen i hele familien min har manuell, har pappa leid bil til meg å øvekjjøre i, og har fri hele uken (brannmann, jobber kun i helgene), slik at jeg kjører sikkert nærmere 5-6 timer hver eneste dag. så nå er det bare mørkekjøring igjen (om en times tid), så er jeg forhåpentligvis klar for oppkjøringen.

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...