Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i engelsk 2013 (10. trinn)


  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken oppgave valgte du på Task 3?

    • 3A
      10
    • 3B
      6
    • 3C
      18
    • 3D
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken oppgave tok dere? tok 3c fikk uhårvelig dårlig tid, rakk ikke gå over å rette. vet jeg har mange gramatiske feil

Ble en 5'er, trudde jeg kom til å få en 4 eller 3'er så er kjempe fornøyd, snittet mitt endte på 5.13 noe som jeg også er kjempe fornøyd med. Hadde 4.6 i snitt i januar i år så det var en ganske stor forbedring

God sommer :)

Endret av fruktsjimpanse
Lenke til kommentar

Det ble 5er på engelsken noe jeg er kjempe fornøyd med :w00t: [...]

Ble en 5'er, trudde jeg kom til å få en 4 eller 3'er så er kjempe fornøyd [...]

Ble 5 på eksamen og 5,6875 i snitt :) [...]

Til tross for dårlige oppgaver fikk jeg karakter 6. Synd at vi ikke får se besvarelsen/rettinga [...]

 

Gratulerer alle sammen! Blir så glad over å se at alle ble fornøyd med karakteren sin.

 

Var vitnemålsutdeling i går kveld, fikk 5,8 i snitt! Så da blir det nok videregående til høsten :p

 

Er litt nysgjerrig på rettinga, men pytt pytt, NÅ ER DET SOMMER OG SKOLEFRI!!! (ikke plagiert sangtekst) Ha en nydelig ferie alle sammen! :)

Endret av pederlh
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ble en 5'er, trudde jeg kom til å få en 4 eller 3'er så er kjempe fornøyd, snittet mitt endte på 5.13 noe som jeg også er kjempe fornøyd med. Hadde 4.6 i snitt i januar i år så det var en ganske stor forbedring

God sommer :)

 

Samme her! Jeg rakk ikke se gjennom engang! Jeg gikk også opp nesten like mye, fikk 4,8 til jul og 5,18 nå :p

Lenke til kommentar

Ble en 5er på meg, å må si det er litt bittert etter å ha hatt 6er i engelsk de to siste årene. Begynner å slå fra meg tanken om å klage mer og mer. Fikk faglærer til å se på teksten, å hun kom fram til at jeg hadde glemt å skrive hvilken sjanger jeg skreiv i oppgave 3C, å at jeg hadde et par språkfeil her og der. Skulle så gjerne fått beskjed fra henne at jeg ikke hadde noe å tape på å klage, å at sjansen for å gå ned til 4er er ikke eksisterende. Forøvrig ganske fornøyd med vitnemålet mitt, å endte opp med et snitt på 5! God sommer! :)

Lenke til kommentar

Gratulerer alle sammen! Blir så glad over å se at alle ble fornøyd med karakteren sin.

 

Var vitnemålsutdeling i går kveld, fikk 5,8 i snitt! Så da blir det nok videregående til høsten :p

 

Er litt nysgjerrig på rettinga, men pytt pytt, NÅ ER DET SOMMER OG SKOLEFRI!!! (ikke plagiert sangtekst) Ha en nydelig ferie alle sammen! :)

 

Wow, 5,8 er noe du må være kjempefornøyd for. :w00t:

Jeg endte med et snitt på 4,7 :(

Kan du skrive alle karakterene dine her? Er bare litt nysgjerrig. :D

Lenke til kommentar

Wow, 5,8 er noe du må være kjempefornøyd for. :w00t:

Jeg endte med et snitt på 4,7 :(

Kan du skrive alle karakterene dine her? Er bare litt nysgjerrig. :D

Du må absolutt ikke være missfornøyd med 4,7! Det er jo en ganske så legit karakter, så du slipper nok å ta et friår på sjøen eller noe sånt. :p Du kommer helt sikkert inn på linjen du søkte på. :)

 

Fikk 6er i alle fag unntatt engelsk muntlig (har rævva uttale, så den er grei), gym (fortsatt skikkelig fornøyd med 5), og K&H (blææh, leverte sluttprosjektet for sent, det ble ikke vurdert...)

Men jeg stortrives nå så klart med snittet jeg fikk! :w00t:

Lenke til kommentar

Det hadde vært supert om du hadde gjort det! :)

 

Her er oppgavene:

3A) "Everything´s changed, the whole world has changed ... and generally it´s better" (Black Mamba Boy).

You are a relative of one of the people in Part B. Write a text in which you write yourself into one of the texts.

- Write in the first person. Decide who are and what relationship you have yo one of the people in the text you have chosen, so begin your text by saying who you are. For example: I am Newcharlie´s elderly aunt, or I am Jama´s cousin.

- Reflect on your role in the text of your choice. What changed for the better? How?

- Focus on the information from this issue of Focus Magazine, but feel free to use your own experience or general knowledge.

- Choose a suitable genre and title

 

3B) What would it be like to have been there - in one of the situations in this issue of Focus Magazine, seeing and hearing all that was happening?

Write an eyewitness account of ONE of the situations you have read about.

- Make it clear which situations you are in - when and where and what your role is.

- Include details from Focus Magazine

- Feel free to add significant historical and other details.

- Choose a suitable title for your eyewitness account

 

3C) "The world hates change, yet it is the only thing that has brought progress." Charles Kettering

Write a factual text where you discuss this quotation- Tae a text/texts from this issue of Focus Magazine as your point of departure.

- Feel free to write about lifestyles, politics, climate, social change, technical developments, ect

- Choose and state your own genre - article for a science magazine/newspaper, tv/radioscript ect

- Use the title Change=Progress

 

3D) You are going to write a novel or a film script where changes, big and/or small, have big and/or small consequences.

State the type of novel or film you are going to work on: Science fiction, romantic, detective, factual drama, historical, ect.

- Choose a person from one text and an event from another from this issue of Focus Magazine

- rite a short summary of your novel or film

- Write the last couple of pages of your novel or film script (not the whole novel/film script)

- Find a suitable title to attract your reader

 

Beklager stygge/rare feil. Det gikk litt fort i svingene (Har ikke lest gjennom det jeg har skrevet.. ). :)

 

Håper det er til hjelp for noen. :w00t:

Endret av Shopaholic
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...