Gå til innhold

Nybegynner - tips til kaloriinntak for å nå ønsket mål


Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg er en gutt på 19år, 183 høy og 76kg. Jeg har litt av det man kan kalle "valpefett".

Jeg har nylig startet med styrketrening å skal til å få meg medlemskap på treningsstudio, men det jeg lurer på er om noen har tips til en diett og ca kaloriinntak for å miste dette fettet + gå litt opp i vekt og bygge muskelmasse. Jeg pleide å trykke i meg endel godteri og brus tidligere, men har sluttet med dette nesten helt nå.

 

Setter pris på tips  :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Usikker på hvor viktig kalloriinntaket har å si for å gå ned i vekt. Ville heller brydd meg om fettforbrenningen, trening med høy intensitet som øker din naturlige produksjon av testosteron vil sørge for tap av fett. Samtidig hjelper det å spise magert. Men vektnedgang i seg selv kan være vanskelig. Jeg trente to ganger om dagen en periode og spiste som bare det for å legge på meg massse og gå opp i vekt, men endte til slutt opp med å gå ned i vekt. 

 

Trening i seg selv er en kunst, og det er så absolutt ikke enkelt. Men det føles godt når du lykkes med og nå dine egne målsetninger.

Endret av Evolva
Lenke til kommentar

Tror det vil gå sin naturlige gang for deg eg. 19 år, nettopp startet på treningssenter. Du vil nok gå opp i vekt, men miste litt fett, verste fall bare bli sterkere. 
Et tips er å gå nøye inn for å gjøre øvelsene riktig, ellers vil du bare dra på deg skader og skit som er utrolig demotiverende. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Usikker på hvor viktig kalloriinntaket har å si for å gå ned i vekt. Ville heller brydd meg om fettforbrenningen

 

Det er ikke riktig. Mat er det absolutt viktigste når du skal ned i vekt. Hvorfor uttaler du deg om sånt når du åpenbart ikke har peiling?

Endret av DrAlban3000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...