Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har renset extruder greia og nå printer kosselen bra igjen. Hotend mangler z-skrue, varmeelementet er løst.

 

Prøver å finne ut hvilken type kosselen har. V5 eller V6 j-head, ligner hverfall på en av de to. Trur det er denne siden jeg ikke fikk skrudd av nozzle greia;_ https://www.aliexpress.com/item/3D-Printer-E3D-V5-J-head-Hotend-for-1-75mm-3-0mm-3D-Bowden-Extruder-0/32438303481.html

 

Googlet for å sjekke hvor store forskjeller det er på original og kopi. Det er stor forskjell i pris, ti gangen!

Lenke til kommentar

Kosselen har V5 clone med en spesiell ekstra liten heatblock. Selv kjører jeg V5 med V6 heatblock da dem passer overens og har thermistoren bedre festet.

 

Skal du ha en V6 på der må du printe ny mount, da V6 er en del kortere.

 

Alle klonene jeg har kjøpt har vært topp kvalitet, men vil man støtte E3D med videre utvikling burde man kjøpe orginal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å rense den fungerte utmerket. Den er ferdig å printe om 2-3 timer, håper det blir bra.

 

Så slike V6 mount på thingyverse.

 

Skal se om jeg får tak i z-skrue får få festet den.



Sjå her du!


Håper du har fått en printer som har en hotbed som er flat og ikke konveks slik som min. Bruk en rett linjal eller vinkel, sjekk dette.

Itillegg har jeg en side som er lavere enn de andre. Et rent helvette å få justert dette. Måtte sage av en bit av 0.8mm bladmål og dytte under. Nå ser det bra ut, Hotbed er satt til 69grader og jeg måler 51 til 61 avhengig hvor glassplaten har kontakt med hotbed.

 

 



Får ikke Ender 3 møkka til å printe riktig. Vil ikke feste seg. Må bytte PLA for å se om det er noe feil med den jeg bruker, Har prøvd original printplate, glass, glass med hårspray, tykkere første lag, bed leveling, bed leveling......

 

Kosselen printer som bare det. Har sett på hvordan de printer samme print og det ser ut til at delta printeren printer smartere. ***Er det mulig FW som gjør dette? Ender 3 har original FW og Anycubic kossel har Marlin 1.1.9

 

Nå har jeg byttet PLA. Problem PLA på Anycubic og en annen PLA på Ender 3. Bruker brim istedet for skirt på ender 3, anycubic har fortsatt skirt. Priner samme modellen.

 

 

Å printe stort i XY retning har jeg ennå ikke gjort på ender 3.

 

 

*** Det er Cura setting på bunn og topp lag.





Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Mulig det er kun fire skruer. De som fester de to vertikale bommene.



Ser ut som det blir disse blir bra
Bommet litt med infil på Anycubic kossel'en, infil settings fra forrige slicing. 50% eller mer. Ender 3 print har 25%.




 

 

EDIT:

Prøvde glass platen igjen. Fail!

Snudde glass platen opp-ned. Glatte siden opp. Ny bed leveling. Måtte ta en midelertidig hack på den ene siden ved å skyve inn en bit isolasjon (ytre kappe på PFXP kabel) mellom hotbed og chassie den er skrudd til.

Alt ser rett ut. Printer bra når jeg printer noe som har mye kontakt med glassplaten, skal sjekke om jeg får printet noe med smådeler som har infil og support.

 

 

Noen som vet om det er mulig å fjerne de fjærene under hotbed og heller ha muttere og kontra muttere slik at printplata ikke beveger seg. Vanskelig å justere kjapt, men da vil alt være fast og ikke bevege seg.

Endret av Profeten Kāfir
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kan kjøpes mange plasser; Banggood, AliExpress, gearbest, lightinthebox, https://www.creality3donline.com og 3dprinteronlinestore.com + ebay

 

Norske butikker tar 3000 og en her i Vestfold tar 4000kr for Ender 3. Jeg sendte en mail til de for å høre om de sjekket printeren og oppdaterte fw til marlin 1.1.9 med thermal protection og mesh bed leveling. De gjør ingenting. Hva er vitsen med å betale det dobbelte når de ikke gidder å gjøre noe for det?

 

Den på clas har byggvolum på 140x140x140mm og koster 4000kr nå.

 

Denne har byggvolum på 120x120x120mm og koster ca 2600kr. https://www.monoprice.uk/products/uk-monoprice-select-mini-3d-printer-with-heated-build-plate

 

Ender 3 er enkel og grei hvis du er heldig med den du får. Min er chinacrap deluxe.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Den på clas har byggvolum på 140x140x140mm og koster 4000kr nå.

 

Denne har byggvolum på 120x120x120mm og koster ca 2600kr. https://www.monoprice.uk/products/uk-monoprice-select-mini-3d-printer-with-heated-build-plate

 

Ender 3 er enkel og grei hvis du er heldig med den du får. Min er chinacrap deluxe.

Har en slik select mini. Grei og stabil printer men veldig bråkete og kjedelig. Powersupply er og underdimensjonert så den bruker evig lang tid på å varme seg opp. Men den er milevis bedre enn den clasern selger.

 

Kjøp fra lightinthebox eller banggood så velger du at du vil ha customs/tariff insurance. Da får du refundert tollregning og sparer litt cash.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hei.

 

Sønnen min vil kjøpe seg en 3d-skriver. Kan han forvente at Ender 3 er stabil og pålitelig nok til at det ikke bare blir plunder å heft å benytte den? Sånn jeg tolker denne tråden er de aller fleste fornøyd med denne, og noen få er uheldige med skriveren de får levert.

 

Er det eventuelt noen andre i ikke så veldig mye høyere prisklasse som er mer stabile, og krever mindre fortløpende justering?

 

Mange takk.

Lenke til kommentar

Ender 3 er vanvittig billig. Mye av grunnen til dette er veldig dårlig kvalitetskontroll under produsksjonen.

Så man kan få en printer som er perfekt, eller en som er helt skjeiv å grusom.

 

Skal du ha en stabil og god maskin som krever vesentlig mindre vedlikehold så sjekk ut Prusa Mk3

https://shop.prusa3d.com/en/3d-printers/180-original-prusa-i3-mk3-kit.html?gclid=CjwKCAjwyOreBRAYEiwAR2mSkhAKyBuwSL8pEkqt0Weg2mRDgL4I6zvKx4pCNlIl9-joH_bSl7ahAxoC1uAQAvD_BwE

 

Den koster 5 ganger så mye dog.

 

Ellers er det samme historie med de fleste billige maskiner fra Kina som Ender 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...