Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Best Router for et lite 2 persons hjemme nettverk (spill, serier)


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på jakt etter en bra router til å koble til canal digital modemet som er her fra før av.

-Trenger ikke fungere over lang distanse.

- for 2 personer

- spill online

- se på streamet serier freks HBO eller youtube

 

Bra om den fungerer bra med wi-fi, ikke bare kablet nett.

 

Mvh

Aeris ? ???☄️?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Takk Takk :) Ja litt usikker hva hastigheten er, da gamle huseier ikke visste. (Og har ikke kobla meg opp ennå). Men tipper det er sånn midt på tre) da det sikkert er delt på de andre i huset som bor over og ved siden av.

 

Er det da like greit å gå for det sistnevte da? Eller gå for den første i tilfelle vi velger å oppgradere senere? ?

Endret av Aeris
Lenke til kommentar

Gå for AC68. Hvis du skal oppgradere senere, så kan du bruke den som meshtilgangspunkt. AC66 støtter ikke dette. AC3200 støtter heller ikke dette.

 

Forøvrig, du har Canal Digital modem. Det tyder på at du kan få hastigheter opp til 500mbit/s.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Gå for AC68. Hvis du skal oppgradere senere, så kan du bruke den som meshtilgangspunkt. AC66 støtter ikke dette. AC3200 støtter heller ikke dette.

 

Forøvrig, du har Canal Digital modem. Det tyder på at du kan få hastigheter opp til 500mbit/s.

 

AC68 skal ifølge Smallnetbuilder takle >900Mbit/s (WAN to LAN) , så den burde holde lenge.

Det er også en tusenlapp å spare i forhold til AC88 ...

Lenke til kommentar

AC68 skal ifølge Smallnetbuilder takle >900Mbit/s (WAN to LAN) , så den burde holde lenge.

Det er også en tusenlapp å spare i forhold til AC88 ...

Den taklet i hvert fall 800Mbit/s her i huset. Vet ikke om det var routeren eller linja som var begrensningen, da jeg bare betalte for 100Mbit/s. Den holder lenge til to personer, og hvis det ikke er stort areal den skal dekke trådløst. Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Yay! Tusen takk for hjelp ^_^. Gamer mye men akkurrat når det kommer til nettverk/modem/router greier så kan jeg ingenting nesten.

 

Vet dere noen tips til å booste et wi fi signal?

Er det lurt å ha flytende channel eller prøve velge noe som ikke ser ut som naboer har? Og vet dere om et bra gratis verktøy for å sjekke det igjen? Glemte navnet på det jeg testa før. :)

Endret av Aeris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...