Gå til innhold

Tidenes verste operativsystemer (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hey dere glemte jo windows 8.0

Syntes både 8.0, 8.1 funker ok, mens Win10 må være beste jeg har brukt over tid!

 

"Over tid". Må nesten le litt. Windows 10 Technical Preview har vært ute i tre uker, og endelig versjon kommer ikke før i 2015.

 

Har brukt det som hovedoperativsystem på 2 PCer i løpet av de tre ukene, dvs. lastet ned dag 1, og har hittil hatt svært få problemer. Samt at de problemene jeg har opplevd er gamle drivere/programvare som sjekker windows versjon.

Lenke til kommentar

gud fader å jeg hater windows vista!! som telemontør så har jeg måtte vært ute på bredbåndspatruljen for telenor i mange år, og installere norton internet security på en vista maskin i begynnelsen...DET var tolmodighetsprøve det....noe som tok 5-10min på en aldrene windows xp pc kunne ta opp mot en halv time på en splitter ny "minimumskrav" vista pc som elkjøp og telenor hadde kampanjer på.....satan for noen år

 

Stakkars de som fikk Norton installert. Værste makkverket som gjør PCen 10xtregere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Før SP2 kom til Xp var det operativsystemet så å si ubrukelig så er enig i sammenligningen ovenfor.

Truth.

 

Folk ser ut til å ha glemt at XP led av de samme problemene som Vista: Manglende driverstøtte og høye systemkrav. Både XP og Vista ble bedre etterhvert som drivere, maskinvare og patcher fikk tatt opp farten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kopiering og liming i Vista var ihvertfall helt ubrukelig.

W7 ble det Vista skulle vært.

Det må jo være release/retail som artikkelen handler om,

for til og med win ME ble jo klattet litt på med diverse fixer og ble "bedre".

Så hvorvidt Vista ble bedre etterhvert er vel ikke så interessant som at det sugde og suger fortsatt.

Lenke til kommentar

 

Hey dere glemte jo windows 8.0

Det at mange ikke liker metro, gjør det ikke til et dårlig opperativsystem automatisk. For de som liker/ikke bryr seg med metro, er det ultrastabilt og raskt.

 

Ja, problemet med Win 8 er at UI er beregnet for mobiltelefoner og små nettbrett, ikke noe annet.

 

Problemet med vista er at det hadde en helt ny kjerne, dette skapte masse problemer,

Lenke til kommentar

 

 

Hey dere glemte jo windows 8.0

Det at mange ikke liker metro, gjør det ikke til et dårlig opperativsystem automatisk. For de som liker/ikke bryr seg med metro, er det ultrastabilt og raskt.

 

Ja, problemet med Win 8 er at UI er beregnet for mobiltelefoner og små nettbrett, ikke noe annet.

 

Problemet med vista er at det hadde en helt ny kjerne, dette skapte masse problemer,

 

 

hvorfor er det da så mange som mener at UI også er perfekt for vanlige laptopper og desktopp pcer ?

 

Du må ikke glemme sikkerhetssystemet som skulle hindre folk fra gjør alvorlige feil .

systemet ble rett og slet for masede i vista

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

 

 

Syntes Vista fungerte helt ok, dersom du hadde en grei PC

Det var en del startproblemer, men jeg mener det meste ble rettet på etterhvert. Faren min kjører fortsatt Windows Vista på en maskin helt problemfritt.

artikkelforfatter her vet tydeligvis nada om hva han snakker om. Vista fungerte utmerket kjørte det helt siden beta versjon. Men det var enormt stor forksjell på 64bit og 32bit. 32bit var sluggish mens 64bit versjonen var rask som bare det. så når noen omtaler vista på generelt grunnlag uten å difrensiere 32bit og 64bit.... enoug said

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...