Gå til innhold

PSN - 3åring kjøpte Destiny 2 for 639,-(!)


Anbefalte innlegg

Ja.

Destiny 2.

639 norske kroner.

 

Det gikk veldig kjapt, men han fikk ikke til å laste det ned.

Altså. Produktet er ikke startet nedlastet.

 

Pengene ble trukket fra mitt kort. Min PSN lommebok ble fylt opp med dette beløpet.

Transaksjonen blir gjort fra PSN lommeboken.

 

 

Selvsagt. Seeeeeeeeelvsagt refunderer Sony kun til PSN lommebok. Det står jo i brukervilkårene deres.

 

Men altså. Unnskyld fransken, men altså hva i helvete?

 

Jeg vil ha pengene tilbake slik at de er disponible for bruk andre steder enn PSN!

 

 

Jeg skal ta kontakt med forbrukerrådet, men synes dette er en helt forkastelig kundeservice.

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal forbrukerrådet hjelp med? :hmm:

 

Du har kjøpt et digitalt produkt, som i utgangspunktet ikke har noe retur, men siden de er såpass greie så lar de deg føre beløpet tilbake til "Sony Valuta", slik at du kan bruke pengene på andre tjenester de tilbyr..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva skal forbrukerrådet hjelp med? :hmm:

 

Du har kjøpt et digitalt produkt, som i utgangspunktet ikke har noe retur, men siden de er såpass greie så lar de deg føre beløpet tilbake til "Sony Valuta", slik at du kan bruke pengene på andre tjenester de tilbyr..

Det er ingen retur. Jeg har ikke en gang mottatt noe produkt da ikke nedlastingen ble startet.

Med forklaringen som følger så burde det være en smal sak å refundere pengene til min bankkonto.

 

Forstår at det er folk med samme syn som deg som lager slike brukervilkår og ikke ser noe problem med det.

Men når en forklarer at en feil har skjedd. Produktet ble aldri lastet ned.

 

Da er det dårlig service når jeg blir tvunget til å bruke penger jeg aldri hadde planer om å bruke på spill, på spill.

 

 

Men ja. Jeg er vel mer eller mindre rettighetsløs.

Endret av Psykake
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Ser ikke hva du griner over her, du får holde kontroll på ungen din eller passordsperre brukeren. Det er ikke sony sin feil, og det er heller ikke nødvendig for dem å tilbakebetale dette. 

Lenke til kommentar

Ser ikke hva du griner over her, du får holde kontroll på ungen din eller passordsperre brukeren. Det er ikke sony sin feil, og det er heller ikke nødvendig for dem å tilbakebetale dette.

Dette er garantert første og siste gang dette skjer.

Spillet ble heller ikke lastet ned. Ergo har jeg kjøpt et produkt jeg ikke har mottatt.

Hadde nedlastingen blitt startet hadde jeg ikke blitt så irritert.

 

Da er det bare jeg som synes dette er dårlig service og får skylde meg selv.

 

Blås i skjønn. Rett skal være rett. Vi er tydeligvis forbi eraen hvor man kan forsøke å gi litt ekstra.

 

"Sjekk han her sier at det ved en feil ble kjøpt et spill. Ah. Er det lastet ned? Nei, det er det ikke. Ok. Da sletter vi bare transaksjonen og fører tilbake pengene til kontoen det ble trukket av"

 

Så enkelt kunne det ha blitt gjort. Men i stedet så får de en irritert kunde som bare har seg selv å skylde.

 

 

Håper ikke du jobber i noe servicerelatert..

Endret av Psykake
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ser ikke hva du griner over her, du får holde kontroll på ungen din eller passordsperre brukeren. Det er ikke sony sin feil, og det er heller ikke nødvendig for dem å tilbakebetale dette. 

 

I Norge har vi angrerett. Dette er noe Sony bevist ikke følger dersom de ikke lar TS få pengene sine tilbake. Det er ikke refusjon med mindre vedkommende får tilbake pengene sine. 

 

Selvsagt har TS rett til å klage. Han spør i denne tråden om hjelp, ikke å bli tråkket på og få påstander om at han "griner". 

 

Her er forresten en fin artikkel hos forbrukerrådet: https://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/

 

 

Det er ingen retur. Jeg har ikke en gang mottatt noe produkt da ikke nedlastingen ble startet.

Med forklaringen som følger så burde det være en smal sak å refundere pengene til min bankkonto.

 

Sony skriver følgende på sine nettsider: "Hvis du vil finne ut mer, inkludert hvordan du ber om en refusjon, velger du typen innhold du har kjøpt nedenfor. I tillegg til refusjons prosedyrene som er oppsummert nedenfor, kan det hende at du har andre rettigheter i henhold til gjeldende lokale lover. Ingenting i sammendraget nedenfor begrenser eller erstatter slike rettigheter i henhold til lokale lover."

 

https://www.playstation.com/no-no/get-help/help-library/store---transactions/payments---refunds/playstation-store-cancellation-policy/

 

Si til supporten deres at de ikke kan nekte deg en refusjon til bankkontoen din da dersom de ikke gjør det så strider dette mot Norges lover hva gjelder refusjon og angrerett. Ville også sagt til dem at dette blir en sak du kommer til å ta opp med forbrukerrådet.. 

 

Prøv også denne fremgangsmåten om du ikke har gjort det alt: 

 

Slik ber du om en refusjon
For å be om en refusjon må du fylle ut kontaktskjemaet på https://www.playstation.com/get-help/contact-form/ og velge alternativet refunderingsforespørsel fra rullegardinlisten i delen for PlayStation Network og konto. Du må ha følgende informasjon tilgjengelig:
 
PSN-online-ID
logg-på ID-en (e-postadresse)
fødselsdato
navnet på kjøperen som ber om refusjon
Vi behandler forespørselen om refusjon så raskt som mulig, men det kan ta opptil 72 timer for oss å bekrefte forespørselen din. Hvis du har begynt å laste ned spillet til konsollen, blir forespørselen avvist. Dette gir vi beskjed om.
 
Du kan også be om en refusjon ved å bruke skjemaet som du finner her. Når du skal fylle ut dette skjemaet, bør du se e-posten om kjøpsbekreftelse som du mottok da du kjøpte produktet.
 
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

I Norge har vi angrerett. Dette er noe Sony bevist ikke følger dersom de ikke lar TS få pengene sine tilbake. Det er ikke refusjon med mindre vedkommende får tilbake pengene sine.

 

Selvsagt har TS rett til å klage. Han spør i denne tråden om hjelp, ikke å bli tråkket på og få påstander om at han "griner".

 

Her er forresten en fin artikkel hos forbrukerrådet: https://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/

 

Takk for innspill. Dessverre er PSN forbeholdt lover i England, mener jeg at jeg leste for en stund siden.

Pluss at man sier i praksis i fra seg angreretten når man trykker kjøp.

 

Problemet mitt er at spillet ikke en gang ble forsøkt nedlastet. Det er der faktum som burde gjøre en refusjon en smal sak

Det er jo ikke er bytte eller angring.

 

Jeg skal uansett sjekke med forbrukerrådet og høre hva de sier. Jeg er sikkert screwed uansett, men interressant problemstilling.

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Takk for innspill. Dessverre er PSN forbeholdt lover i England, mener jeg at jeg leste.

Pluss at man sier i praksis i fra seg angreretteb når man trykker kjøp.

 

Jeg skal uansett sjekke med forbrukerrådet og høre hva de sier. Jeg er sikkert screwed uansett, men interressant problemstilling.

 

Så du det siste jeg postet? Prøv å bruk denne lenken: https://www.playstation.com/no-no/get-help/contact-form/#refund-request

 

Og nei, det du sier her kan de ikke gjøre. De har ikke på noen som helst måte lov til å benytte andre lover enn de som er lokalt. Det skriver de jo selv på sine nettsider. Til og med Steam forholder seg til gjeldende regler (dvs. de forholder seg til EU sine regler.. Om ikke får de bot), og der kan du til og med spille i opptil 2 timer før du ikke får lov å få refusjon. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Så du det siste jeg postet? Prøv å bruk denne lenken: https://www.playstation.com/no-no/get-help/contact-form/#refund-request

 

Og nei, det du sier her kan de ikke gjøre. De har ikke på noen som helst måte lov til å benytte andre lover enn de som er lokalt. Det skriver de jo selv på sine nettsider. Til og med Steam forholder seg til gjeldende regler, og der kan du til og med spille i opptil 2 timer før du ikke får lov å få refusjon.

. Sony var såpass "greie" at de refunderte til min Sony lommebok. Men det er 639 kroner jeg hadde lyst til å bruke på noe annet. Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

. Sony var såpass "greie" at de refunderte til min Sony lommebok. Men det er 639 kroner jeg hadde lyst til å bruke på noe annet.

 

Forsto det, derfor jeg ga de linkene til deg. Får håpe det ordner seg, men helt enig i at Sony sin support er svært dårlig om de ikke klarer å hjelpe deg i denne saken. 639 kr i lommeboka di er da 639 verdiløse penger sånn sett for deg. 

Lenke til kommentar

Eg vil anbefale at du ber spesifikt om å nytte angrerett. Dette fordi at refusjon eller «retur» gjerne blir gjort på deira premiss, som då kan innebera at du ikkje får pengane att, men i staden får gåvekort eller kreditt som kun kan nyttast i deira butikk. Som Omnia vincit amor skriv, gjeld angreretten i dette høvet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for innspill. Dessverre er PSN forbeholdt lover i England, mener jeg at jeg leste for en stund siden.

Pluss at man sier i praksis i fra seg angreretten når man trykker kjøp.

Angrerettloven kan ikkje fråvikast ved avtale til ulempe for forbukaren.

 

https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/fire-spillplattformer-klages-inn-til-forbrukertilsynet-for-brudd-pa-angreretten/

Endret av Ivarko
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen retur. Jeg har ikke en gang mottatt noe produkt da ikke nedlastingen ble startet.

 

Det er "retur" mot noe som kan lignes som et slags "gavekort", slik mange butikker allerede gjør i dag.

Du har mottatt produktet på din konto, men selv ikke "hentet" det.

 

Litt som om du skulle ha kjøpt en bil hos en bilforhandler, men så vil du ikke ta den med deg hjem. :)

 

 

I Norge har vi angrerett. Dette er noe Sony bevist ikke følger dersom de ikke lar TS få pengene sine tilbake. Det er ikke refusjon med mindre vedkommende får tilbake pengene sine. 

 

  • Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen eller mottatt datafiler på egen server, eller der lisenskode/-informasjon er gjort tilgjengelig.(jf. Ang Angreretten § 22, punkt g og n)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

<p>

 

Det er "retur" mot noe som kan lignes som et slags "gavekort", slik mange butikker allerede gjør i dag.

Du har mottatt produktet på din konto, men selv ikke "hentet" det.

 

Litt som om du skulle ha kjøpt en bil hos en bilforhandler, men så vil du ikke ta den med deg hjem. :)

 

  • Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen eller mottatt datafiler på egen server, eller der lisenskode/-informasjon er gjort tilgjengelig.(jf. Ang Angreretten § 22, punkt g og n)
Orkrer ikke kverrulanter med elendige eksempler, nå så seint. Problemstillingen er temmelig klar. PSN anerkjenner problemer og gir meg refusjon, men på deres premisser, noe som er helt idiotisk i mitt tilfelle. Det handler om skjønn. Service.

 

Hvis du ikke ser noe problem eller grunn til irritasjon, kan du like så godt melde deg ut, eventuelt finne deg en fest hvor du kan krydre opp tilværelsen med ditt garantert festlige vesen.

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Orkrer ikke kverrulanter med elendige eksempler, nå så seint. Problemstillingen er temmelig klar. PSN anerkjenner problemer og gir meg refusjon, men på deres premisser, noe som er helt idiotisk i mitt tilfelle. Det handler om skjønn. Service.

 

Hvis du ikke ser noe problem eller grunn til irritasjon, kan du like så godt melde deg ut, eventuelt finne deg en fest hvor du kan krydre opp tilværelsen med ditt garantert festlige vesen.

Neida, bare lei av sutrekopper som gang på gang går i samme "felle", selv etter hundrevis av avisoppslag som advarer mot at ungen har fri tilgang til å trekke kontoen for penger.

Men enkelte må få inn ting med teskje, da blir dessverre utfallet som i dette tilfellet.

 

Norske forbrukere har vel aldri hatt bedre rettigheter nå. Spesielt ikke motsetning til andre land.

 

Dersom Sony bryter norsk lov, så er det klart at du skal få tilbake det du har mistet, men dersom det er en brukerfeil, så er det en lærepenge du må ta med deg videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Neida, bare lei av sutrekopper som gang på gang går i samme "felle", selv etter hundrevis av avisoppslag som advarer mot at ungen har fri tilgang til å trekke kontoen for penger.

Men enkelte må få inn ting med teskje, da blir dessverre utfallet som i dette tilfellet.

 

Norske forbrukere har vel aldri hatt bedre rettigheter nå. Spesielt ikke motsetning til andre land.

 

Dersom Sony bryter norsk lov, så er det klart at du skal få tilbake det du har mistet, men dersom det er en brukerfeil, så er det en lærepenge du må ta med deg videre.

Å hva føler du at du har bidratt til? Tror du ikke jeg allerede er klar over at jeg burde hatt passord? Det er ikke alltid lett å vite hva som kan bli et problem før det blir et problem. Kiden har ikke vist noe interesse for hverken kontrolleren eller maskinen, så det har ikke falt meg inn.

 

Men godt du fikk avreagert og vist meg hvor skapet skal stå! Takk! Det hjalp veldig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å hva føler du at du har bidratt til?

Blant annet

  • Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen eller mottatt datafiler på egen server, eller der lisenskode/-informasjon er gjort tilgjengelig.(jf. Ang Angreretten § 22, punkt g og n)

Men så er det andre som linker til forbrukerrådets nettsider hvor det står at Sony bryter angrerett, så da vet jeg ikke om paragrafen jeg kom med spiller noen rolle :) 

 

+ en reality check.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...