Gå til innhold

I Fallout 76 vil du kun møte andre spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"– I våre tidligere spill er det slik at hvis du går opp en bakke og det er en fiendtlig NPC der, er det en rød ting på kompasset som forteller deg at det er en fiende. Vi har jukset for deg. Du vet det allerede. Men i Fallout 76 vet du ingenting om den personen eller hva deres motiver er, med mindre du har møtt dem før."

 

Ikke hvis dere hadde laget Fallout slik F1 og F2 var - da var det ikke gitt at de du møtte var venner eller fiender, og hvordan eventuelle konflikter ble løst var avhengig av flere ting enn størst DPS på skytepangen din.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Spillet kommer til å bli en gigantisk clusterfuck av en "arena shooter"..

 

De fleste kommer til å skyte andre på flekken.

Enten fordi "jeg skyter han for å ta tingene hans"

Eller fordi "jeg skyter han i tilfelle han har planer om å skyte meg."

 

Handel mellom spillere kommer til å være et ekstremt minimum, for risikoen for å handle med fremmede er for stor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg prøver å se på dette som et sidesprang ala Fallout Tactics. VATS-systemet blir jo garantert borte i multiplayer. Jeg ser heller ikke for meg at pick pocketing, sniking, persuading og så mye annet som gjør Fallout så moro blir implementert. Ingenting av dette vil fungere når andre spillere skal ta over rollen fra NPCs. Som nevnt er vel sjangsen stor for at det blir et rent skytespill.

 

Fallout som et slags survival MMO har noe potensiale ved seg, men mye av det som iallfall jeg liker i Fallout-spillene blir garantert borte. Og så spørs det jo hvor "øde" en verden full av andre spillere vil føles..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det kunne blitt et friskt pust i survival sjangeren, men

de tar vekk den følelsen man har med å frykte å miste utstyret sitt og de tar bort overraskelsen med pvp med at alle viser på kartet, slik jeg har forstått til nå ?

 

Da lurer jeg på, da blir det nesten en slags wow pvp, man får noe poeng eller litt caps for å kille en player, playeren respawner og fortsetter.

 

Jeg ville uansett heller foretrukket :

 

Fallout multiplayer med coop og en levende verden slik fallout SP er nå og evt latt spillerene inn.

 

Skulle de ha gått for en slik verden de har nå uten Npc og at alle skal være spillere typ så burde de ha gått litt nærmere dayz, med at man har pvp loot.

 

Men time will tell.

Lenke til kommentar

Spillet kommer til å bli en gigantisk clusterfuck av en "arena shooter"..

 

De fleste kommer til å skyte andre på flekken.

Enten fordi "jeg skyter han for å ta tingene hans"

Eller fordi "jeg skyter han i tilfelle han har planer om å skyte meg."

 

Handel mellom spillere kommer til å være et ekstremt minimum, for risikoen for å handle med fremmede er for stor.

 

En teoretisk måte å minske griefing på er karma systemet. Du vises som grøn, gul eller rød på kartet.

Lage grupper og samarbeide gir karma, drepe andre spillere påvirker karma avhengig av deres farge.

Drepe røde spillere (raiders) gir positiv karma,

Drepe gule gir deg negativ, grønne enda mer.

 

Dette skulle gi noen interessante effekter.

Du vet at en grøn spiller er temmelig sikker og at en rød er farlig, Også røde spillere vet at de kan ikke stole på en annen rød så grønne har en stor fordel siden de vil samarbeide og bygge opp baser.

 

Merk du bør også ha deatmatch servere / pvp mode der du ikke får negativ karma for å knerte hverandre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Merkelig valg, NPCs er jo en stor del av fallout. Synes også det er håpløst at alle er synlige på kartet, da vil jo alle trekke mot en rød spiller så fort han er det for å knerte ham noe man sikkert for fordeler av, og spenningen blir borte. Burde heller vært perks som feks detective eller bounty hunter som gjør at de kan tracke røde spillere.

Lenke til kommentar

Snakk om å ta en risk..

De vil med andre ord fjerne alt som de som liker fallout serien liker. Satse på et totalt nytt konsept.

Jaja... lykke til. Enten så er dette virkelig genialt eller så er dette et stykk total fail.

Er bare å vente på review og gameplay på youtube før det evt blir et kjøp.

Lenke til kommentar

Friskt pust i serien. Blir spennende.

Haters gonna hate uansett hva slags nyvinninger de finner på.

 

Nyvinning er vel dette langt ifra. Hva er nytt her som ikke har funnets på markedet fra før? Hater gonna hate fordi dette ikke er et Fallout-spill fansen ville ha. Samt at de ikke var ærlige fra dag én og sa at dette er et online survival spill ala Rust, 7 Days etc etc.

 

Å tro at folk hater fordi de hater er ganske naivt i dette tilfellet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...