Gå til innhold

Anmeldelse: Need for Speed: Undercover (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm ok, spillanmeldere bør bestemme seg, henger motstanderne i rompa på deg hele tiden eller ligger de så langt etter at de er smooka uansett... Spillmagasinet, Gametrailers og Gamespot sier at det er så lett å vinne løpene at motstanderne så og si ikke er til stedet. Så sier Gamers anmelder i artikkelen at det var forbannendes irriterende å bli slått på målstreken. :dontgetit:

 

Undercover er jo basert på NFSU, NFSU2, NFSMW og NFSC, der var det kanskje en til to ganger i løpet av spillet at man virkelig fikk utfordrninger.

 

Og så ser jeg at folk klager over hvor arcade preget spillet er. Utviklerne har aldri presisert og for den sags skyld står det heller ikke på coverne på spillene at de er realistiske bilsimulatorer som FORZA 2 og Gran Turismo serien.

Lenke til kommentar
Men så snart du er der, våkner motstanderne, og det skal svært mye til å kjøre fra dem. Det er umotiverende og uredelig. Essensen av svak spilldesign.

 

Er dette svakt spill design? Uten tvil er det svakt overfor oss rutinerte gamere, men hvis man ser på hele markedet er det kansje langt fler som vil sette pris på og bli motivert av en funksjon som dette.

 

Jeg leser mye på foruma til mange utviklere, og jeg ser jo at de fleste mener at å "dumme ned" spill er sett på som godt spilldesign. At alle klarer å fullføre et spill ser ut til å være viktigste, man prøver og lure spilleren til å tro at han har klart noe utfordrene i stede for å faktisk gi en utfordring.

 

btw1: jeg mener på ingen måte at det er bra at spill blir peilet inn på minste felles, men det ser ut til å skje uansett...

btw2: strikkmotoren har vel vært med vertfall siden NFS2, men mer syndlig i noen spill enn andre

Lenke til kommentar
Hm ok, spillanmeldere bør bestemme seg, henger motstanderne i rompa på deg hele tiden eller ligger de så langt etter at de er smooka uansett... Spillmagasinet, Gametrailers og Gamespot sier at det er så lett å vinne løpene at motstanderne så og si ikke er til stedet. Så sier Gamers anmelder i artikkelen at det var forbannendes irriterende å bli slått på målstreken. :dontgetit:

Politiet sitter gjennomført fast i deg. Når det gjelder løp, vil det forandre seg litt under spillets gang. I begynnelsen av spillet, vil du utklasse dem (det vil også kunne skje senere de gangene du dukker opp i en helt overlegen bil), men senere i spillet blir det påfallende hvordan de henger fast i deg. Man vinner som regel likevel, de er jo ikke i stand til å kjøre fra noen (igjen, med mindre de har helt overlegne biler).

 

Er dette svakt spill design? Uten tvil er det svakt overfor oss rutinerte gamere, men hvis man ser på hele markedet er det kansje langt fler som vil sette pris på og bli motivert av en funksjon som dette.

Det vil jeg definitivt påstå. Det er en enkel og billig løsning. Så fort kundene skjønner hvordan den fungerer, tar den bort gleden ved å vinne. Det er fullt mulig å tilpasse vanskelighetsgraden til ulike kundegrupper uten å knyte motstanderne sammen. De kunne valgt vanskelighetsgrader, eller de kunne valgt å overvåke hvor mye du vant/tapte løp med, for å justere ferdighetene til motstanderne gradvis (for eksempel før hvert løp) basert på din utvikling. Bare for å ta to kjappe forslag. Det siste ville i og for seg også være "juks", men det minste man burde forvente var at motstanderne holder samme ferdighetsnivå gjennom et helt løp.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Grunnen til at EA sa at de skulle komme med ett nytt nfs spill hvert år(noe som de gjør) er jo bare for å tjene mer penger. De sette SKYhøye forventninger slik at mange skal kjøpe det(Selv synes jeg Undercover var helt ok.)Tenk på det, la oss ta for oss 3 spill, Sims 1, Sims 2 og SPORE, ufattelig mange tillegspakker til både sims 1 og 2, og nå kommer det tillegspakker til spore også. Will Wright sitter bare å melker hele verden slik at han kan kjøpe nye spill og lage mer EA melk! Latterlig :sick:

Lenke til kommentar
Det er synd å se hvordan serien har utviklet seg, de første NFS spillene var jo herlige, og jeg tilbrakte mange timer forann spesielt 2'ern. Savner den tia hvor de la vekt på vakre omgivelser, husker spesielt en bane i fra NFS serien, porche (stavet galt, orker ikke slå det opp) eller noe, hvor man kjørte en slags ut-på-landet bane, der man passerte et området hvor trærne hang over veien og ga noen fantastiske effekter med lys/skygge og fallende løv, gi meg mer av det!!

 

Kjøre i byer er jo bare deprimerende, like gøy som å sitte på bussen en time hver vei til jobben som jeg gjør hver dag :/

 

OG I HIMMELENS NAVN VÆR SÅ SNILL Å SKAP LITT KJØREFØLELSE!! :`(

Det kan gjerne være arkade, men det må også være til en viss grad noen form for utofrdring å kjøre. Det er gøy med spill man føler man utvikler seg i og blir bedre, istedenfor å suse avgårde i 400 km/h i motsatt kjøreretning mens man kan koste på seg en breisladd - seff i minst 350 km/h+ er nema problema!

 

Edit : 5 er en all for god karakter for dette spillet, 3/10 eller 4/10 ville være mer riktig å bruke synes nå jeg. Fin grafikk, og kan være stressende / spennende på noen få områder rettferdiggjør ikke en 5'er, når jeg har sett mange andre spill med langt bedre potensiale få langt lavere poengscore.

Dette spillet er rett og slett håpløst, og gjør alt feil, utennom grafikken så klart.

 

Edit 2, angående karakteren : For ikke å snakke om, hvor er orginaliteten til spillet? Det er like null, og burde belønnes deretter. NFS er et oppbrukt navn, og kommer de ikke med en mer realistisk kjørefysik snart så trur jeg man trygt kan starte å kalle det SØPPEL.

 

 

Jeg ser at mellom inleggene som vil ha mer Most Wanted og Underground er det noen som hater alt etter 5ern. Det som er problemet er at det selger noe helt sykt. Most Wanted satte en eller annen rekord. Vil du ha litt realisme i kjøringa må vi nok begynne å se nye steder. Banen du nevner er på Porsche og den heter Normandie. Lyden i nfs 5 var også overlegen.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg ønsker av EA er at de tar Hot Pursuit 2 og revamper grafikken samt legger til nye biler, og gi det ut. Jeg hadde kjøpt det.

 

NFS Underground var skikkelig bra. Utvilsomt. Men så ble det Underground 2. Så Most Wanted. Så Carbon. Så Pro Street. Og nå Undercover. Og alle har modding som tema, mer eller mindre. Jeg vil tilbake til solfylte daler, landeveier og en og annen heftig, morsom politijakt.

Lenke til kommentar

Jeg har spillt dette hos en kamerat, og jeg må si at det er et ganske godt spill. Grafikken er nydelig, spillet har en langt høyere vanskelighetsgrad enn anmelder påstår, byen er variert, om enn litt død pga lite trafikk, men lite trafikk er jo positivt når du kjører i 250 km/t.

Dette er kanskje kjedelig for hardcorespillere som anmelderne hos gamer.no, men for målgruppen til NFS, vanlige personer som liker å spille av og til, er dette et ganske godt spill du fint brenner noen ellers kjedelige timer med. Joda, det er jo bare Most Wanted i ny innpakning, men most wanted var jo seriens høydepunkt (i tilleg til Underground ;) ).

Uansett, anbefaler dette spillet.

Lenke til kommentar

Hvert år kommer det et nytt NFS spill som får dårlige karakterer og hvert år sier mange at nei, dette er bra greier. Jeg kunne veddet ganske mye på at disse ikke spiller særlig mange andre bilspill i løpet av et år. NFS har virkelig grepet på disse, må vel være lette ofre for markedsføring det er snakk om.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...