Gå til innhold

"Haugtussa og Trollet"


Anbefalte innlegg

Leser i dag fra lokalavisen "Strilen" om Bjørn Rosslands bilde "Haugtussa og Trollet " som har oppnådd suksess i Tyskland, i mine øyne meget fortjent.....her på Bildekritikken ble dette flotte aktbilde forbigått i all stillhet.....det .forteller kanskje mye om medlemmene her inne sine bildekunnskaper?

Endret av Ulv Sandberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg og flere medlemmer her har i flere år ønsket en kompetent bildekritikk og ikke en bildedelingtjeneste som beklageligvis bildekritikk har blitt.

 

Den diskusjonen har vel vært oppe ganske mange ganger, men har vært nyttesløs.....men det er kanskje brukernes generelle interesser som vinner frem.

 

Forøvrig ble bildet kåret til "Dagens bilde", den høyeste utmerkelsen man kan oppnå på disse sidene. Så det gikk jo ikke alle hus forbi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit: Never mind - trodde brukeren postet off topic. :facepalm: <- mangler en sånn smiley der.

 

Jo, bildekritikken kunne vært mer brukt. For egen del har jeg mest tid til surfing innimellom, med mobiltelefon, noe som egner seg heller dårlig til å kikke på bilder og bildetråder...

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Leser i dag fra lokalavisen "Strilen" om Bjørn Rosslands bilde "Haugtussa og Trollet " som har oppnådd suksess i Tyskland, i mine øyne meget fortjent.....her på Bildekritikken ble dette flotte aktbilde forbigått i all stillhet.....det .forteller kanskje mye om medlemmene her inne sine bildekunnskaper?

Litt kvass avslutning på innlegget ditt, men jeg synes det er bra du dro opp dette bildet fra "arkivet".

Etter min mening er det mange bra bilder i kritikken, men litt for mange hverdagslige bilder som mer hører hjemme i månedsbildetråden i forumet. Det blir kanskje ofte til at man blar gjennom som tilskuer.

Ellers et meget tiltalende bilde av en tydeligvis dyktig fotograf.

Lenke til kommentar

Noen ganger må man kanskje være litt kvass og provoserende for å få i gang en diskusjon rundt hva Bildekritikken bør handle om.....slik det er nå, er det for det meste bytte av kosekommentarer, de virkelig gode bildene, som f.eks Rosslands (som etter min mening er av de beste i sin sjanger inne på BK) blir stående uten kommentarer/konstruktive kritikker.

Konsekvensene av dette er selvfølgelig at disse fotografene forsvinner fra denne siden, og det blir etter min mening, et savn, det har etterhvert blitt langt mellom de virkelig gode fotografene inne på BK, de vi andre kanskje kan lære noe av å betrakte......

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest member-296438

Bare så det er nevnt, så "gadd" ikke nevnte fotograf å svare på kommentarer eller respondere på Dagens. En annen sak er vel at bildene kanskje ikke falt i smak av forskjellige grunner. Høy klikkprosent var det, men hvorfor, får bare en selv tenke ut. Utvilsomt en som kan sitt fag og meget dyktig, men det er mulig at sjangeren ikke fenger på bildekritikken

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...