Gå til innhold

Bytte av forumløsning


Anbefalte innlegg

En bør jo også ta i betraktning at de nyeste brukerne har retningslinjene ferskest i minnet. Feilposting osv er bare sløvt.

 

tviler på at så mange av brukerne faktisk leser rettningslinjene (jeg gjorde ikke det..) det er vel bare å oppføre seg med normal høflighet her.. jeg regner ikke med at det er noe annet som står i rettningslinjene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
håper ikke det vil bli skiftet på layouten....

jeg synnes dette forumet er mest behagelig og genialt!

Layouten bli veldig lik dagens ;)

 

Ang nedetid så rekner vi med at dette vil ta alt fra 5 til 12 timer, dette vil skje på et tidspunkt der det er velig lite folk online så vi håper at ting skal gå så smertefritt og raskt som mulig. :-)

Lenke til kommentar
Det er vel ikke noe problem å implementere den nye løsningen i "bakgrunnen", det største problemet er vel å unngå endringer mens dette skjer slik at disse blir tapt (hvis det skulle ha noe å si, da). Trenger vi noe nedetid i det hele tatt?

 

Det er noen problemer. For det første tar det lang tid å konvertere databasen. Mens dette pågår kan vi ikke endre den, da det vil skape inkonsistens. Vi kunne latt forumet vært oppe for lesing i perioden, men vi velger høyst sansynlig å reinstallere alt som er på serveren når vi likevel tar ned forumet. Det har blitt litt rotete etterhvert med alle mulige hacks og patcher for å rette opp for feil i phpbb. Vi har ikke nok server-kapasistet til samtidig å kjøre forumet på en annen server.

Lenke til kommentar

kan ikke si annet enn at dette virker kjempe bra, men .. litt nede tid får vi vel regne med, ser jo bare på de gangene BB har blitt oppdatert.

 

Har selv bare hatt erfaring med BB og.. ja, syntes det var litt tungvindt å administrere.

 

Lykke til gutta, og ja som han over spør om.. hvor stor er egentlig db'n nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...