Gå til innhold

Dexter - Sesong 8 **Spekulasjonstråd** *Spoileradvarsel!*


Anbefalte innlegg

Ja, det ser dessverre ut til at det kan bli (minst) ni sesonger. Den syvende sesongen var ment å være den siste, så den åttende blir laget som om det er den siste. Men om det faktisk blir det er det ingen som vet ennå. Produsentene vil ha den åttende til å være siste sesong, men det er nok opp til Showtime å bestemme.

 

http://screenrant.com/dexter-season-9-discussion-preview/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det ser dessverre ut til at det kan bli (minst) ni sesonger. Den syvende sesongen var ment å være den siste, så den åttende blir laget som om det er den siste. Men om det faktisk blir det er det ingen som vet ennå. Produsentene vil ha den åttende til å være siste sesong, men det er nok opp til Showtime å bestemme.

 

http://screenrant.co...ussion-preview/

 

Det kommer nok også litt an på hvor lenge MIchael C. Hall vil binde seg opp til rollen som Dexter Morgan også. Han er jo tross alt også executive producer han også. Dersom han ikke vil binde seg lengre, kan han bare la være å skrive under kontrakten. Tviler sterkt på at de da evt. kommer til å caste en annen skuespiller i rollen eller noe liknende. Det har lenge blitt sagt at sesong 8 skal være den siste, og jeg tror fansen også er fornøyd med dette. Er vel en viss fare for at manusforfatterene må repetere seg selv mer enn vanlig dersom de skal skrive enda en sesong. De kunne vel kanskje kjøre at en fjern fetter av Miguel Prado eller Trinity kom etter han..? (meh...)

Lenke til kommentar

Syns det er veldig synd dersom de tar tilbake at sesong 8 skal være den siste. Nå har både fansen og helt sikkert også produsentene og skuespillerne forberedt seg på at det er den siste, så dersom de plutselig skal ut med en niende sesong er jeg redd det kommer til å bli en haltende høne. Nå har produsentene fått laget sesong 7 med det i tankene at neste sesong blir den siste, og det er også derfor den sesongen var så bra i manges øyne. Fordi de har et mål å gå etter. Hvis det nå plutselig skal bli 9 sesonger, tror jeg sesong 8 fort kan bli en nedtur der de må hale ut tiden og smøre på masse fyll.

Lenke til kommentar

Det kommer nok også litt an på hvor lenge MIchael C. Hall vil binde seg opp til rollen som Dexter Morgan også. Han er jo tross alt også executive producer han også. Dersom han ikke vil binde seg lengre, kan han bare la være å skrive under kontrakten. Tviler sterkt på at de da evt. kommer til å caste en annen skuespiller i rollen eller noe liknende. Det har lenge blitt sagt at sesong 8 skal være den siste, og jeg tror fansen også er fornøyd med dette. Er vel en viss fare for at manusforfatterene må repetere seg selv mer enn vanlig dersom de skal skrive enda en sesong. De kunne vel kanskje kjøre at en fjern fetter av Miguel Prado eller Trinity kom etter han..? (meh...)

 

Michael C. Hall sin kontrakt inngår i en fornyelse, for en ny sesong siden han også er produsent. Det er ikke en vanlig skuespiller-kontrakt.

 

Jeg skjønner ikke helt denne tankegangen til folk som tror at noen faktisk vurderer å bytte ut Michael C. Hall i tittelrollen, eller kjøre en sesong uten hva som drar folk til serien i hovedrollen. Dette er preminum kabel-tv produksjon, ikke made-to-dvd produksjon. Spartacus-situasjonen var helt annerledes. Scrubs var reboot. Serier avslutter heller serien enn å caste nye personer i hovedrollene, hvis det ikke er serier som tillater byttinger i hovedrollen (som procedurals).

 

Showtime kan for all del fornye Dexter for en ny sesong, men da må de betale mer for sesongen enn tidligere. Nå gjør Dexter det bra i seertallene, men vi så jo på 24 at gode seertall ikke gir grønt lys for ny sesong på grunn av produksjonskostnadene går opp og opp for hver sesong.

 

Dexter har byttet ut veldig mye folk i produksjonen, omtrent hver andre år siden starten har de byttet personer som styrer serien. Det er så langt bare en produsent som har faktisk sagt at Dexter avsluttes ved sesong 8, ikke showrunneren Scott Buck (han som styrer serien) og kanalen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Rita var da et forferdelig kvinnemenneske, jeg er ganske glad for at hun ble tatt ut av bildet. Astor kan skape mye trøbbel som tenåring, men man må vel være litt forsiktig da man ikke vil bare lage en kopi av den ene episoden i sesong 5.

 

Og hvorfor trenger det være negativt om Dexter blir ond?

 

Noen som husker westernserien 'Longsome dove', ganske slapp western som tross alt leverte som dramaserie. Også noen år senere kom 'Longsome dove: The Outlaw years', som leverte det som var bra med orginalserien men med nye mer spennende elementer som gjorde hele pakken langt tøffere.

 

Dexter the outlaw kan da fungere, selv om jeg også for så vidt håper at det ender med at han finner balanse i livet sitt.

Lenke til kommentar

Eller lest forrige side ;-)

 

Men må si jeg gleder meg. Føler meg sikker på at dette blir den siste sesongen, og selv om jeg elsker serien tror jeg det er det rette for seriens helhet. Blir skikkelig spennende å se hvordan det hele ender. I en serie som dette kan det nesten kun bli en vond slutt, hvor Dex dør. Men det jeg håper på er at de gjør den vonde slutten om til noebra, som at Dex offrer seg for Deb eller Harrison.

Lenke til kommentar

  • Teori om hvordan Dexter kan ende: Deb blir tatt for drapet på LaGuerta, men Dex ofrer seg for henne og tilstår selv, noe som fører ham videre til dødsdom.
  • Dexter blir kvitt trangen til å drepe.
  • Dexter fortsetter med drepinga si! ( Så levde han lykkelig i alle sine dager ending )
  • Rita vender tilbake til Dexter som vampyr og biter han, så blir sesong 9 en sånn Bonnie og Clyde greie med han og Rita som vampyrer.
  • Astor og Cody sprenger Dex med atombombe
  • Dexter tar selvmord pga han mister kontrollen og skader enten Deb eller Harrison eller Masuka
  • Det viser seg at alt er en drøm, og Harry våkner opp.
  • Dexter blir påkjørt av en trailer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Teori om hvordan Dexter kan ende: Deb blir tatt for drapet på LaGuerta, men Dex ofrer seg for henne og tilstår selv, noe som fører ham videre til dødsdom.
  • Interessant tanke: Hva om Deb tar på seg skylden for drapet på LaGuerta og havner i samme fengsel som Hannah? Hannah har jo en grunn til å ikke akkurat ikke Deb, og når hun allerede er i fengsel har hun ingenting å tape. Ja, jeg vet hun er på frifot, men det vil neppe vare lenge med mindre Hannah blir en fast karakter i hele sesongen. Det kan skje om hun f.eks blir hovedfienden til Dexter.

  • Dexter blir kvitt trangen til å drepe.

  • Neppe. Da ville han blitt kvitt trangen da han forsto Dark Passenger bare var tull.
  • Dexter fortsetter med drepinga si! ( Så levde han lykkelig i alle sine dager ending
  • Godt mulig. Sannsynligvis blir det veldig nært at han blir fanget, men han unnslipper vel i siste øyeblikk og har lært av feilene sine, så han har lagt skylden på noen andre igjen. Eller noe sånt.

  • Rita vender tilbake til Dexter som vampyr og biter han, så blir sesong 9 en sånn Bonnie og Clyde greie med han og Rita som vampyrer.
  • Og Hannah som Van Helsing? Eller snakker vi Twilight? :p

  • Astor og Cody sprenger Dex med atombombe
  • Damn it, we gotta nuke 'em, and we gotta nuke 'em now! (sorry, måtte bare si det.) :p

  • Dexter tar selvmord pga han mister kontrollen og skader enten Deb eller Harrison eller Masuka
  • Godt mulig. Tror neppe han skader Deb eller Harrison, men han kan ta selvmord for å hindre at de blir skadet eller havner i trøbbel pga ham.

  • Det viser seg at alt er en drøm, og Harry våkner opp.
  • Hadde vært tøft, men tviler på at det skjer. Hadde heller ikke vært så dumt om Dexter våkner opp og var Harry. Kanskje Dexter selv bare er oppspinn.

  • Dexter blir påkjørt av en trailer.
  • Godt mulig han blir drept, men overkjørt av en trailer? Det blir for tamt.

En ting man bør tenke på når det gjelder neste sesong som sister er Supernatural. For de av dere som ikke følger med der var femte sesong meningen å være den siste helt fra første stund, og sesongavslutningen der var en verdig slutt på hele serien. Hadde de sluttet der hadde jeg ikke klaget. Men fordi det ble flere sesonger endte vi opp med en sjette sesong som hadde en hel rekke småhistorier som ikke førte noe som helst sted. Hele sesongen var bare totalt kaos. Likevel fikk de enda en sesong, og selv om de nå hadde hatt et helt år på å finne opp en bedre historie endte denne sesongen også stort sett opp som under middels.

 

Men interessant nok er vi nå godt i gang med den åttende sesongen, og den er faktisk en av de beste sesongene noensinne på mange måter. De har droppet det meste som skjedde de siste sesongene, så nå er det i hovedsak kun Sam og Dean tilbake. De har et plott denne gangen (og det er mildt sagt svære saker), men samtidig er det mye av det samme som de tre første sesongene. Litt rot er det jo, men ikke så mye som sesong seks og syv. Sesong ni har også vært bekreftet en god stund, og fortsetter det i den samme stilen kan sesong ni faktisk bli veldig bra. Litt kjipt at sesong ni automatisk gjør sesongfinalen i sesong åtte litt kjedelig, men likevel.

 

Poenget er at denne sesongen var ment å være siste, og manusforfatterne vet hvordan serien kommer til å slutte. Blir det en ny sesong etter neste kan de dermed fort ende opp med å først "avslutte" hele serien, og så fortsette enda en sesong eller to på tomgang uten egentlig å komme noe sted. Det tror jeg ingen av oss vil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Moonves har egentlig bare antydet det, han har ikke bekreftet at det blir en siste sesong.

 

Håper riktignok at en sluttstrek settes for serien. Vil se mer dramaer enn Homeland og Dexter fra Showtime etter andre gode serier som The Borgias, Brotherhood og Sleeper Cell på kanalen tidligere. For få dramaserier (ikke hybrid komidrama) på kanalen de siste årene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...