Gå til innhold

Dexter - Sesong 8 **Spekulasjonstråd** *Spoileradvarsel!*


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jaja, så nå har det gått en stund siden siste episoden gikk av lufta. Da har man fått tid til å tenke litt mer over hva man tenkte om finalen. Jo lengre tid som har gått har jeg blitt mer og mer skuffet over hvordan serien endte i forhold til hvor original den var de fire første sesongene. Syns de ikke klarte å holde nivået oppe etter at Clyde Phillips forlot serien. Jeg kommer nok til å se serien flere ganger for det, hvert fall de fire første sesongene. :)

Lenke til kommentar

Slik serien burde endt: Etter

Ritas død

blir Dexter mistenkt. Den eneste måten å slippe unna mistanken er å skaffe et alibi, noe som vil medføre at hans seriemorder-status blir avslørt. Dexter kommer frem til at han heller vil være skyldig dømt for seriemordene sine enn uskyldig for

drapet på Rita

, og dermed slutter serien slik den begynte - tonight is the night - bare at denne gangen er det Dexters tur å reise til de evige jaktmarker, liggende fastspent på benken i Floridas eget kill room, ventende på giftsprøyta. Kanskje med litt heltestatus etter at folket finner ut hva han faktisk har drevet med.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det viser seg jo etter hvert at Dexter har et videre følelsesspekter enn den klassiske fullblods psykopaten. At han velger å bli dømt for noe han har gjort i stedet for en handling han er i hvert fall juridisk uskyldig i, gir da full mening. Jeg mente ikke at det å slippe unna skulle være noe alternativ og at han velger å bli tatt, men at han må velge mellom to ting å bli tatt for.

 

Du kan umulig ha likt dexter hvis du ønsker han en slik slutt.

Vi har tydeligvis litt forskjellige forhold til serien og personen, men betyr det at jeg umulig kan ha likt dem? Jeg elsket Dexter, i hvert fall de fire første sesongene, det er noe av det beste TV har å by på. Nok til å se serien ferdig, selv om det ganske kjapt ble tydelig at de viktigste kreative kreftene forsvant halvveis.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 8 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...