Gå til innhold

Dexter - Sesong 8 **Spekulasjonstråd** *Spoileradvarsel!*


Anbefalte innlegg

**OPPSTART DATO SLUPPET**

We have some EXCITING NEWS… Get ready to spend your summer with Dexter! Returning for an eighth season on Sunday, June 30th at 9PM ET/PT, immediately followed by the series premiere of Ray Donovan at 10PM ET/PT. Only on Showtime Networks![/Quote]

 

Siden man allerede vet at det kommer hvertfall en sesong til av Dexter, så tenkte jeg at man kunne så smått begynne å diskutere her hvordan man tror at serien kommer til å starte opp igjen.

 

I denne tråden kommer vi til å diskuetere hva som skjer/spekulere i hva som kommer i sesong 8 i USA. Dersom du fortsatt ikke har sett sesong 7, eller venter på at denne skal bli ferdig i Norge. Burde du derfor ikke lese noe av det som står i denne tråden. Stopp da lesingen her!

Ønsker du å diskutere sesong 7 kan du gjøre dette her: Link

 

 

"Generelle" spørsmål fra sesong 7, ang. sesong 8. (Har lagt de i spoiler, av henhold til de nysgjerrige hoder der ute som måtte klikke seg inn hit som ikke ønsker å vite hva som skjer i sesong 7, på tross av advarselen i emnefeltet.:

 

 

 

- Kommer Hannah til å dukke opp på døra til Dexter pga. planten hun satte der i sesongavsluttningen i sesong 7?

 

- Hvordan kommer Dex&Deb til å komme seg ut av knipen de har havnet i da Deb skutte La Guerta i containeren?

 

- Slu som La Guerta var, så har hun vel sendt en sikkerhetskopi av CD med bevis på at Debra fylte bensin på en bensinkanne i nærheten av kirken hvor Travis Marshal ble drept. Har hun sendt dette til sin tidligere sjef eller noen andre i etaten som vi ikke vet om?

 

 

 

- La spekuleringen begynne!

Endret av Marbash
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlig at vi spekulerer allerede! Blir nok en del teorier fram til sesongen starter.

 

Vil tippe at Deb på skylde på at LaGuerta prøvde å angripe henne. Deb muligens fulgte etter henne etter mistanke, og møtte de to kranglende i containeren. Veldig enkel og litt kjedelig løsning på saken, men vanskelig å komme seg ut av at hennes våpen ble brukt.

Lenke til kommentar

En ting er jo å drepe LaGuarda, men hva har de tenkt å gjøre med han gamlingen hun diskuterte saken med? Greit nok trodde han ikke at Dexter var BHB, men Dexter begynner å få store forklaringsproblemer. Er det ikke litt vel mistenkelig at LaGuarda ble drept når hun endelig la frem teorien om at Dexter var BHB, og i tillegg prøvde å få ham arrestert dagen før? At hun kom i kamp med Estrada er en syltynn forklaring. De to har da ikke noe uoppgjort? Estrada drepte riktignok moren til Dexter, men det var mange år siden, og han har sonet straffen nå. For alt LaGuarda vet er han en lovlydig borger nå som har lært av feilene sine. Hvorfor skulle hun møte ham i en container på havnen sent om natten, og at på til prøve å skyte ham? Det gir ikke mening.

 

Hannah vil garantert komme tilbake. Hun var alt for viktig i sesong syv til å ikke få en verdig avslutning. I tillegg har vi jo det med at Dexter til sist tok Debras side, fikk Hannah kastet i fengsel og så nektet å hjelpe henne ut. Det er svik av aller verste sort, i alle fall for en som Hannah. Jeg blir svært skuffet om hun bare stikker av. Politiet vil selvsagt lete etter henne, men å faktisk finne henne blir verre. Hun trenger ikke engang være med i hele sesongen. Hun kan for eksempel være med i halve sesongen, og så tipse politiet om Dexter for å få en mildere straff (eller når hun ligger for døden etter å ha blitt skutt av dem, eller noe sånt.) Da kan siste halvdel av sesongen, og siste av serien for øvrig, handle om Dexter (og Debra?) på rømmen. Det ville neppe vært underholdende nok for en hel sesong, og jeg ser ikke helt hvordan de kan lage en ny sesong etter det, men det er tross alt slutten på serien vi snakker om. Vi trenger noe ekstra da for å "feire". At Dexter bare overgir seg, blir kastet i fengsel og that's it blir for dumt. :)

 

Ellers har vi jo Batista. Han har teknisk sett pensjonert seg, men hva så? Det er jo enkelte viktige folk med som ikke jobber i politiet. Nå da LaGuarda er død kan han alltids ta en siste sak, siden de har en lang historie og alt det der. Vi får se. :)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

En ting er jo å drepe LaGuarda, men hva har de tenkt å gjøre med han gamlingen hun diskuterte saken med? Greit nok trodde han ikke at Dexter var BHB, men Dexter begynner å få store forklaringsproblemer. Er det ikke litt vel mistenkelig at LaGuarda ble drept når hun endelig la frem teorien om at Dexter var BHB, og i tillegg prøvde å få ham arrestert dagen før? At hun kom i kamp med Estrada er en syltynn forklaring. De to har da ikke noe uoppgjort? Estrada drepte riktignok moren til Dexter, men det var mange år siden, og han har sonet straffen nå. For alt LaGuarda vet er han en lovlydig borger nå som har lært av feilene sine. Hvorfor skulle hun møte ham i en container på havnen sent om natten, og at på til prøve å skyte ham? Det gir ikke mening.

(...)

 

Hun fikk Estrada(gamlingen) ut av fengsel, for så å sikte Dexter for mordet på en person som ikke ble drept. En av mange mulige teorier(som noen der på politistasjonen eller IA kommer fram til) er at hun gjorde en avtale med Estrada for å ta Dexter, men når det ikke ble noe av saken ønsket hun å fjerne Estrada for å hindre at han snakket til noen(eller at han truet med å fortelle folk). Hun tok aldri offisielt å la fram teorien om at Dexter var BHB, så IA vil ikke følge opp den saken.

 

Grunnen til at hun faktisk reiste til containeren for å møte Estrada var at hun trodde ho kunne få noe data som hjalp i saken mot Dexter, seff etter å ha blitt ydmyket så kraftig i forrige runde ville hun ikke involvere andre denne gangen(og ødelegge Batistas feiring) før hun visste at hun hadde noen håndfaste bevis.

Lenke til kommentar

Nja, jeg tenkte mest på han andre gamlingen. Han som sa til Dexter at LaGuarda trodde han var BHB. Sorry, husker aldri navnet på ham. :blush: Men han jobbet vel i politiet før? LaGuarda sa rett ut til at han at hun trodde Dexter var BHB, uten at han trodde henne. Deretter prøvde hun å få Dexter arrestert, bare for å bli drept rett etter? Mistenkelig? Hm... Det kan tvinge ham gamlingen til å se ting i et annet lys.

Lenke til kommentar

Sorry, småpirk, men: LaGuerta, ikke LaGuarda :p

 

Men sett bort i fra det så tror jeg faktisk ikke han gamlingen (Matthews) henger seg opp i saken. Fordi det er mer åpenlyst at LaGuerta frekt seg ut og havnet i en situasjon med Estrada.

 

Kommer selvfølgelig veldig ann på hva Dexter og Deb gjorde med det at LaGuerta ble skutt med Deb sin pistol.

Lenke til kommentar

Sorry, småpirk, men: LaGuerta, ikke LaGuarda :p

 

Men sett bort i fra det så tror jeg faktisk ikke han gamlingen (Matthews) henger seg opp i saken. Fordi det er mer åpenlyst at LaGuerta frekt seg ut og havnet i en situasjon med Estrada.

 

Kommer selvfølgelig veldig ann på hva Dexter og Deb gjorde med det at LaGuerta ble skutt med Deb sin pistol.

 

Matthews var det! Takk, det var han jeg tenkte på, ja. :) Men ja, jeg tror absolutt han kan komme til å ha en del å si. Maria (hihi) snakket jo med ham om Dexter, og når hun dør rett etter tror jeg ikke han bare overser det. Hun har vært en viktig karakter lenge, og vi går inn i den siste sesongen med drapet på henne i sesongavslutningen. Jeg tviler sterkt på at de bare dysser det ned og fokuserer på noe andre, så noen må jo mistenke at ikke alt er som det skal. Det kan like greit være Matthews. At Maria ble drept av Estrada er en ting, men Matthews vet Dexter kan ha hatt noe med det å gjøre, og han vet jo (eller finner fort ut) at Estrada drepte moren hans. Dermed har både Maria og Estrada en direkte kobling til Dexter. De kan dysse det ned, som sagt, men jeg tviler.

 

En annen tanker er jo at Batista vil etterforske Dexter pga Maria, men han har da ikke noen grunn til å undersøke Estrada nærmere? Eller vet han allerede at Estrada drepte moren til Dexter?

Lenke til kommentar

Ja, siste episode seasong 7 gir litt skummelt høye forventninger til sesong 8. Kommer aldri til å innfri.

 

Men at Deb drepte LaGuerta, en uskyldig som ikke hadde gjort noe galt, kommer totalt til å ødelegge henne, tror jeg. Jeg har vanskeligheter for å se for meg hvordan hun skal kunne klare å holde tilbake noe så stort som det. Selvfølgelig kan hun legge skylden på det at LaGuerta er død og det gjør henne trist, men jeg er stygt redd for at Deb kommer til å ende opp med å sprekke og angi Dexter. Synes det virker litt usannsynlig at Dex og Deb drar på rømmen sammen. Slik jeg ser på Deb ville ikke det funket.

Lenke til kommentar

(...)

Men at Deb drepte LaGuerta, en uskyldig som ikke hadde gjort noe galt, kommer totalt til å ødelegge henne, tror jeg. Jeg har vanskeligheter for å se for meg hvordan hun skal kunne klare å holde tilbake noe så stort som det.

(...)

 

Hvorfor undervurderer alle Debra? Hvis det er noen som kan takle den situasjonen må det være henne. Seff vil ho kjefte på Dexter og hate seg selv for det, men det er ikke noe nytt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(...)

 

Folk glemmer fort ja :p

 

Matthews er venn av familien Morgans, han sverget til harry å passe på Dex&Deb. Matthews har kjent Dexter fra han var 3...

 

Matthews hater LaGuerta, hun har alltid vært hans fiende, eneste grunn til at han hjelper er at hun kunne hjelpe han å oppnå full pensjon. Han har også hele veien trodd Dexter var uskyldig og at LaGuerta var på villspor angående Dexter.

Lenke til kommentar

Men når hun dør rett etter? De kan jo ikke bare overse det, så noen må begynne å nøste opp trådene. Det kan like gjerne være ham. Hvem ellers skulle gjøre det?

 

1. scenario - LaGuerta havner i svarte søpleposer og forsvinner til fiskene. Sammen med en koffert som dexter pakket for henne, pluss penger som hun tok ut av sparekontoen sin.

2. scenario - Debra så LaGuerta drepe en mann i kaldt blod og skjøt henne i selvforsvar når hun peket pistolen på debra.

3. scenario - Dexter gjør om åstedet så det ser ut som om LaGuerta og Estrada drepe hverandre, slik orginalplanen var.

 

Matthews er ikke politi lengre, har ikke motiv for å etterforske, og jeg vil argumentere ingen ønske om å følge opp saken heller.

 

 

Hvis man ser på offentlige papirer og gjør intervjuer vil mann bare finne at LaGuerta var besatt på å renvaske sin tidligere partner, og gjorde desperate ting mot slutten. Noe som hjelper alle 3 av de tenkte situasjonene over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har fremdeles ikke kommet over at Deb var/er? forelsket i Dexter. Det freaket meg sykt ut (selv om de ikke er biologiske søsken). Hvem vet, kanskje serien ender med at de sitter på en strand i Mexico med en liten Dexter og en liten Deb som løper rundt dem.... Eller kanskje Dexter dør :hmm:

 

Nå blir jo Debra lettere forelsket enn en 13 år gammel jente da, skal ikke mye til for henne å sette i gang.

 

Og selv om dexter "loves" Debra er det definitivt som en bror, og de har jo begge fortalt hverandre om dette og kommet seg videre.

 

Jeg håper innderlig ikke de velger å drepe dexter, da det ville være å sverte hele figuren de har bygget opp over 7 sesonger nå. Det er rett og slett ingen god måte å drepe dexter på.

Lenke til kommentar

Jeg håper innderlig ikke de velger å drepe dexter, da det ville være å sverte hele figuren de har bygget opp over 7 sesonger nå. Det er rett og slett ingen god måte å drepe dexter på.

Problemet er jo at hvis de ikke gjør det blir det en ganske åpen slutt, som åpner for eventuell melking.

At han blir busted og stikker av (med eller uten Deb/ungene). At han slipper unna med det og lever et normalt liv (med eller uten Deb som evt. kjæreste). Eller at han fortsetter som før.

 

Eneste måten gi han en slutt på er igrunn å ta livet av han.

Lenke til kommentar

Problemet er jo at hvis de ikke gjør det blir det en ganske åpen slutt, som åpner for eventuell melking.

At han blir busted og stikker av (med eller uten Deb/ungene). At han slipper unna med det og lever et normalt liv (med eller uten Deb som evt. kjæreste). Eller at han fortsetter som før.

 

Eneste måten gi han en slutt på er igrunn å ta livet av han.

 

Så, hvordan drepe Dexter uten å samtidig ødelegge han?

 

Drept av en annen morder, som han har sagt flere ganger oppgjennom åra er han den som dreper og ikke offeret. Man får "unstoppable force vs unmovable object" problemet.

 

Drept ved en tilfeldighet, f.eks. kjørt over av en lastebil? Med noen undertone av karma?

 

Selvmord, noe som vil si at Dexter faktisk ikke er den personen vi har fulgt gjennom 8 sesonger...

 

Noe som kunne skjedd var at han offeret seg for å redde Harrison, men det var slutten på sesong 6. Så alternativ ending på sesong 6 vil bare få folk til å lure på hvorfor de så de 2 siste sesongene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...