Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 10.klasse 2016


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske stresset da jeg har 6 i standpunkt og har fått seks på absolutt alt jeg har levert av engelsk gjennom tiende klasse. Det jeg har gjort for å forberede meg er at jeg har screenshota lister over idiomer, metaforer, uregelrette verb, skildringer etc for å så lage en mappe under bilder på skoleipaden (dette fungerer jo såklart ikke hvis du ikke har skoleipad, men du kan jo ty til penn og papir) dermed kan jeg åpne denne mappen når jeg vil under eksamen, da ipad er tillatt som hjelpemiddel. Jeg anbefaler alle å se på synonymer for vanlige engelske verb, det vil helt klart lønne seg å diske opp med noen eksklusive ord! F.eks i stedet for å skrive quiet kan du skrive mute, soundless, tranquil, osv.. Rett og slett ord som ser og høres mer avansert ut.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske stresset da jeg har 6 i standpunkt og har fått seks på absolutt alt jeg har levert av engelsk gjennom tiende klasse. Det jeg har gjort for å forberede meg er at jeg har screenshota lister over idiomer, metaforer, uregelrette verb, skildringer etc for å så lage en mappe under bilder på skoleipaden (dette fungerer jo såklart ikke hvis du ikke har skoleipad, men du kan jo ty til penn og papir) dermed kan jeg åpne denne mappen når jeg vil under eksamen, da ipad er tillatt som hjelpemiddel. Jeg anbefaler alle å se på synonymer for vanlige engelske verb, det vil helt klart lønne seg å diske opp med noen eksklusive ord! F.eks i stedet for å skrive quiet kan du skrive mute, soundless, tranquil, osv.. Rett og slett ord som ser og høres mer avansert ut.

Ja, kunne du delt den mappen!

Lenke til kommentar

Jeg fikk beskjed av min engelsk lærer at jeg skrev for mange avanserte ord og at jeg ble trukket 1 karakter ned. Bare et tips: veldig bra å skrive avansert, men ikke dra det for langt slik som jeg gjorde, hehe

 

Jeg gjorde nøyaktig det samme! Nå skriver jeg heller bare vanlig og satser på et par vanskelige ord som kommer tydelig i tekstene jeg skriver. Funker bra:)

Lenke til kommentar

Hei! Sitter nå hjemme og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har gjort alt av tips og linker som har blitt gitt på forumet. Skrevet ut alle papirene med fakta, verb, adjektiv, pronomen,idiomer og mye mer. Øvd på grammatikk i flere dager, lest nyhetene(bøker artikler) hver dag og gjort og lest eksamenssett. Prøver å gjette tema og finner fakta om de ulike temaene. Har rett og slett gjort alt. Men det er fortsatt 3 dager igjen før eksamen og føler jeg må gjøre noe! Hvis noen kunne kommet med tips eller råd om hva jeg kan gjøre så hadde det vært fint

Lenke til kommentar

Åå! Nå ble jeg glad for at det er opprettet et slikt forum. Jeg kom også opp i engelsk. Ligger vanligvis på fire. Gruer meg veldig. Kjente at det hjalp litt med tips herfra! Skal lage regelbok og ordlister de neste dagene. Er det noen som har en anelse på hva temaet kan være? jeg vil tippe noe med flyktninger. 

 

Læreren min sier at "migation" er et hett tema ja!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...