Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Sengen rister / noen tips?


Anbefalte innlegg

Skinnegående trafikk som er midlertidig i følge med bygningsarbeid gjør at seng og andre møbler rister. Ikke voldsomt men nok til at en skvetter til i sengen.

Noen som har erfaring med dette eller som kan gi tips til noe som vil hjelpe.

Er det noe en kan legge under sengen eller bygge som gjør det bedre og kanskje fjerner eller minimerer ristingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min fyrste tanke er slike gummi-puter/føtter som er laga for å plassere vaskemaskiner og tørketrommlar på for å dempe vibrasjonen. Slike får du kjøpt i alle elektronikkbutikkar. 

 

Alternativt så kan du prøve å sette senga på tepper eller liknande mjuke ting som kan absorbere vibrasjonen frå golvet før vibrasjonen får forplante seg til senga.

Lenke til kommentar

Du får jo rimelig tykke yogamatter billig. Noen lag med det vil nok fjære ganske bra.

En rimelig tykk viskoselatex-madrass ala Tempur kan vel også hjelpe noe.

 

Det må nok til en del for å dempe dette. Er kanskje også en god ide å bruke noen gode ørepropper. Demper du lyden nok er det vanligvis vanskeligere å bli påvirket negativt.

 

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med noe gummiheller ala dette? bruker det under den ene subwooferen min og det har fjernet all form for vibrasjonsstøy. 

Denne burde funke.

 

Føttene på ei seng er litt små, så jeg ville lagt slike gummiheller (kanskje 20x20) på gulvet, og ei litt større plate oppå, før jeg satt sengebenet på toppen. Da unngår du å klemme gummihellen flat, og bevarer dempingen.

Lenke til kommentar

Er sikkert bedre enn harde gummiknotter, men det kommer vel an på hvor hardt dette er og hvor mye vibrasjon som skal absorberes ?

 

Tviler ikke på at det er noe mykere om de absorberer sub-risting.

 

Fordelen med dem er vel at de sannsynligvis er noe hardere og tåler mer vekt.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Hellene jeg lenker til over er egentlig ment som demper til lekeplasser forå hindre at barn faller og slår seg såd e er ganske faste i fisken men samtidig myke nok til å absolbere vibrasjoner. Man kan sikkert lege enda et dødt materiale, som for eksempel betongheller,  imellom for å begrense vibrasjoner ytteligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker at en madrass burde fjære ganske bra i utgangspunktet, så er litt usikker på hva som egentlig vil fungere best. Det er vel liten tvil om at en tjener noe på å dempe fra gulvet og opp i sengen.

 

Mulig det fungerer med bare en enkel (og hard) skumgummi-madrass mellom madrassen og overmadrassen, men så bli man vel muligens lettere kake i ryggen av å sove på noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...