Gå til innhold

hva burde jeg gjøre med en helt ny pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så egentlig så skal jeg bare slå på windows search og ikke deaktivere den nederste boksen på hardisken min?

 

Enkelt og greit så er det ingen ulempe av å slå den av (bortsett fra tapet av søkefunksjonaliteten som er kjappere på de filene), det er heller i mine øyne ingen nevneverdige tap på ytelsen ved å ha den på.

Du kan jo prøve å slå den av og se om det utgjør noe forskjell for deg, men lurt å gjøre dette etter at pcen har vært på 1 dag eller to sammenhengende.

 

Det var kun nedlastninger via nettverket som du opplevde som tregt?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

@malvado

bare for å bli ferdig med den biten vi har starta her:

 

jeg holdt på å hjelpe en her og langt uti kommer du plutselig Tull! også sier meg imot akkurat som ejg er så korka i skallen og at jeg har så feil og at jeg er så idiot som kan si noe sånt. du setter deg selv over meg og tror du er noe liksom. du er direkte frekk med den, du kunne fint skrevet det hele på en veldig mye finere metode og sånt, spesielt når du er forumveileder.

så tenkte jeg da javell, er han sånn mot meg så er jeg sånn mot han og dermed skreiv jeg dust!, ja det er kanskje 2 forskjellige retninger men den vrei like mye hos deg på det jeg skreiv som det gjorde hos meg på det du skreiv. også kommer du med selve personangrepet:

Kan ikke Si at jeg føler at DrHawkins kommer med noen gode argumenter for å slå den av, du kan jo sjekke følgende :

legg merke til at du ikke sier noe stygt om meg sånn men du har en setning mot meg og den er ikke positiv, den er utspekulert frekk og med mitt nick inni der blir den personangrep. dermed kommer jeg med personangrep igjen så la meg oppsummere:

 

Malvado: Tull! = frekk (ikke selve ordet men måten du kom med resten au på)

DrHawkins: Dust! = frekk tilbake

Malvado: Kan ikke Si at jeg føler at DrHawkins kommer med noen gode argumenter for å slå den av, du kan jo sjekke følgende : = personangrep (forklart lengre opp)

DrHawkins: føler ikke at forumveileder er så mye veileder eller at han har så mye peiling som han selv tror = personangrep tilbake

 

så hvis du ser på det så begynte du og jeg bare fulgte i dine spor, du fikk samme medisin tilbake med andre ord. og det gjorde jeg nettopp pga du er forumveileder

jeg tar meg ikke nær av det du har skrevet der men det er prinsippet som gjelder her, du SKAL IKKE oppføre deg slik når du er forumveileder. and thats that

 

politiet går ikke å slår kriminelle fordi de er kriminelle, de behandler de med respekt, og du som del av staffen skal gjøre det samme med oss brukere/medlemmer.

 

du begynte og du fikk samme mynt tilbake, end of story, når du selv ser at du gjorde en feil der så kan vi slå en strek over det hele. men hvis du nekter for at du gjorde noe galt så syns jeg virkelig ikke du har noe som helst å gjøre som forumveileder og kanskje tar kontakt med admin/mods hvis du fortsetter dette her nå (du har sikkert hatt kontakt med noen lengre oppe i staffen allerede hvis ikke de har lest alt dette selv da)

 

hvis du går på en butikk og de behandler deg som dritt, går du tilbake dit da?

tror du det er mange som kommer til å like deg hvis du behandler folk akkurat likt som det dere i staffen kicker og banner folk for?

greit det skal kanskje litt emr til for å bli kicka og banna men det er prinsippet i det hele og det blir du som forumveileder nødt til å forstå

 

end of story from my side, is it from your side?

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

DrHawkins

 

Innleggene dine fremstår som sutrete og barnslige. I tillegg er de meget tungleste på grunn av skrivefeil, dårlig grammatisk oppbygning, aldri stor forbokstav i ny setning og innblanding av engelsk. Sluttresultatet er ganske patetisk.

 

Trådstarter

 

Hvis denne tråden etterhvert ble tunglest så taper du lite på å overse den krangelen som foregår her nå. Windows 7 kjører kjempebra på alle nye maskiner og du kommer ikke til å legge merke til slike små justeringer som ble nevnt tidligere i tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@zeitgeist

du måtte blande deg ja hahahaha.

vel jeg vet jeg har mye skriveleif og ikke stor bokstav og alt slikt men dere forstår alikavel hva jeg skriver, spesielt hvis det ikke er så langt innlegg.

hvorfor kommer du med alt dette nå? fordi du måtte ha noe å ta igjen? du var jo ikke innblanda engang, dette var mellom meg og malvado.

du har dine feil, jeg har mine, malvado har sine.

 

enig om den?

 

@trådstarter

ja se vekk i fra den lille krangelen som foregår her, beklager den kom inn hit i førsteomgang :)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

DrHawkins

 

Innleggene dine fremstår som sutrete og barnslige. I tillegg er de meget tungleste på grunn av skrivefeil, dårlig grammatisk oppbygning, aldri stor forbokstav i ny setning og innblanding av engelsk. Sluttresultatet er ganske patetisk.

 

Trådstarter

 

Hvis denne tråden etterhvert ble tunglest så taper du lite på å overse den krangelen som foregår her nå. Windows 7 kjører kjempebra på alle nye maskiner og du kommer ikke til å legge merke til slike små justeringer som ble nevnt tidligere i tråden.

 

greit, Tusen takk for det:) Var i grunn ikke noe mere jeg trengte å vite =)

 

- æ kan da altså gjøre masse men det vil ikke gi en nevneverdig effekt.

Lenke til kommentar

DrHawkins

 

Innleggene dine fremstår som sutrete og barnslige. I tillegg er de meget tungleste på grunn av skrivefeil, dårlig grammatisk oppbygning, aldri stor forbokstav i ny setning og innblanding av engelsk. Sluttresultatet er ganske patetisk.

 

Trådstarter

 

Hvis denne tråden etterhvert ble tunglest så taper du lite på å overse den krangelen som foregår her nå. Windows 7 kjører kjempebra på alle nye maskiner og du kommer ikke til å legge merke til slike små justeringer som ble nevnt tidligere i tråden.

 

greit, Tusen takk for det:) Var i grunn ikke noe mere jeg trengte å vite =)

 

- æ kan da altså gjøre masse men det vil ikke gi en nevneverdig effekt.

 

Korrekt. Dette er også ting det aldri er for sent å endre på senere. Dermed kan du heller bruke tid på slikt hvis du føler for det en annen gang :)

 

 

DrHawkins

 

Måten krangelen begynte, samt måten den eskalerte på var fullstendig unødvendig. Jeg er absolutt ikke perfekt selv, og har vært innblandet i flere store og små krangler med personangrep både hit og dit. Men jeg tror at man av og til trenger at noen bryter inn når to stykker står og vifter med hver sin internet penis ^__^

Endret av -Zeitgeist-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå beklager jeg personlig om jeg har framstått her som en Bedreviter , det er tross alt ikke noe jeg har ønsket , derimot kan jeg ikke forandre såpass mye på måten jeg skriver på at jeg selv føler at jeg mister litt den jeg er.

 

At det desverre er noen som kommer til å reagere på måten jeg formulerer meg på, er selvklart , men jeg mener at om man ikke tåler såpass når man mener at noe er "tull" (i hennvisning til en sitert påstand ) så bør man virkelig vurdere hvor hårsår man selv er.

 

Isteden for at diskusjonen fortsatte på et nivå hvor det ble diskutert direkte hvorfor Indeksering er bra / dårlig eller det ble gitt direkte opplysninger hvor indeksering testes grundig på / av (venter fortsatt på en slik link som er seriøs ) så ble det desverre en del rot her inne selv om jeg har prøvd å holde meg On topic.

 

Uansett så setter jeg personlig en stopper for diskusjonen her med Drhawkins , om han er fortsatt uenig eller føler seg dårlig behandlet anbefaler jeg at han benytter seg av rapporterings funksjonen som er tilgjengelig for alle og sier ifra , faktisk jeg oppfordrer ham til det.

 

Når det gjelder trådstarter så er faktisk den største ytelseforbedringen han kan få (bortsett fra noen av de gode rådene ovenfor ) sannsynligvis en oppgradering av minnemengden fra 4Gb til 8Gb med tanke på at han har et 64bits OS , når det gjelder problemet med nettverkshastighet så bør han teste om han får det han har krav på via feks :

 

http://www.itavisen.no/ Speedometeret

  • Liker 1
Lenke til kommentar

lastet akuratt en demo i fra cdon, og da fikk jeg helt utrollig nok 5 mb ned pr sec !

 

gikk inn på siden til itavisen og der fikk 22,3 ned og 4,81 opp noe som er veldig close til det jeg skal ha, siden jeg er koblet opp til tråløst, så forventer jeg å miste litt

Lenke til kommentar

støtter den malvado og er enig der, tror bare det blei misforståelse og eskalering som egentlig ikke burde skjedd. jeg takler et tull og vel så det, takler mye, jeg forventa ikke det inlegget av en forumveileder og det har gjerne påvirka litt. sorry :)

 

@igxx

så bra :)

det er sant det de andre sier her at uansett om du har det på eller av så vil det ikke ødelegge den fine opplevelsen du kommer til å ha videre med din nye pc, er i mine og mine venner rutiner og gjøre et par ting med selve windows, er mye mer enn windows search som vi slår av men som gjerne du trenger, som for eksempel trådløst nett, pen and table og litt av hvert.

det er merkbare forskjell på det med indexing men langt langt i fra så store forskjeller som tidligere eller ved en gammal pc ;)

 

beklager all off topic

  • Liker 1
Lenke til kommentar

lastet akuratt en demo i fra cdon, og da fikk jeg helt utrollig nok 5 mb ned pr sec !

 

gikk inn på siden til itavisen og der fikk 22,3 ned og 4,81 opp noe som er veldig close til det jeg skal ha, siden jeg er koblet opp til tråløst, så forventer jeg å miste litt

 

Med tanke på at nedlastings hastigheten din er riktig ( ca ) så er det tydelig at problemet ligger en annen plass.

Om det er filer fra utlandet så er det ofte at problemet ligger i hvem du får nettforbindelsen av og det er ikke så mye annet man kan gjøre enn å sørge for å laste ned demoene fra servere som er i europa.

 

Bruker man feks Torrent teknologi kan det være verdt å sjekke at feks utorrent er riktig innstilt , det finnes egne guider som kan hjelpe med dette avhengig av hvilket program man bruker.

 

Anbefaler at du åpner en ny tråd i nettverksdelen av forumet om du opplever fortsatt problemer med hastigheten.

Lenke til kommentar

lastet akuratt en demo i fra cdon, og da fikk jeg helt utrollig nok 5 mb ned pr sec !

 

gikk inn på siden til itavisen og der fikk 22,3 ned og 4,81 opp noe som er veldig close til det jeg skal ha, siden jeg er koblet opp til tråløst, så forventer jeg å miste litt

 

Med tanke på at nedlastings hastigheten din er riktig ( ca ) så er det tydelig at problemet ligger en annen plass.

Om det er filer fra utlandet så er det ofte at problemet ligger i hvem du får nettforbindelsen av og det er ikke så mye annet man kan gjøre enn å sørge for å laste ned demoene fra servere som er i europa.

 

Bruker man feks Torrent teknologi kan det være verdt å sjekke at feks utorrent er riktig innstilt , det finnes egne guider som kan hjelpe med dette avhengig av hvilket program man bruker.

 

Anbefaler at du åpner en ny tråd i nettverksdelen av forumet om du opplever fortsatt problemer med hastigheten.

 

 

Hva mener du jeg burde kan download speeden min burde være på plasser som steam eks?

har som sakt det minste av de 2 superbredbåndene til Telenor

Lenke til kommentar

 

Greit ;) tusen takk for svarte :) menne vet du hvorfor det er så ustabilt ?

 

 

Sannsynligvis samme årsaken som at jeg ikke vant i lotto'en i går , dvs ren uflaks.

Stabiliteten på Steam er uansett basert på streaming (ikke helt sikker på om det brukkes en torrent teknologi der i bakgrunnen).

 

 

Lenke til kommentar

Når det gjelder steam kan du styre det ved å åpne steam , øverst i venstre hjørne : Fil : Innstillinger : Her fjerner du det som er krysset av for at steam skal starte med datamaskinen.

 

Les noen poster ovenfor så ser du forklaringen på hvordan du selv endrer på hva som skal starte opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...