Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

 

 

Noen som vet om det finnes noen som tilbyr en oversikt over nøkkeltall for selskaper på Oslo Børs?

 

EDIT: Tenkte da på noe lignende som Netfonds tilbyr med dataeksport for prising av ulike selskaper. For eksempel hadde det vært spennende å målt driftsresultatet for samtlige selskaper på Oslo Børs over tid.

Er du student? De fleste tilbyderne av slike tall er relativt dyre. Men en gang man skal ha mer enn veldig enkle tall(priser), så må man fort opp på betalte tjenester. De fleste universitet har tilgang på databaser for dette.

 

Er student ja. Trodde at siden kvartalsrapportene ligger offentlig tilgjengelige så måtte de ligge der ute et sted  :huh:  

 

Skal sjekke det ut. Er NTNU så ikke sikkert de har noe slikt.

 

 

NTNU har jo et av norges sterkeste akademiske miljø for finans, så du finner fort noe om du snakker med riktige folk :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Proff.no tilbyr kun årlige nøkkeltall, fem år tilbake i tid, om man skal gjøre nogenlunde seriøs så må man hvertfall ha kvartalstallene for ti år.

 

Hva skal du med kvartalstall når du har årstall?

 

Proff gir deg tall så langt tilbake det er levert regnskap. Aker ASA har tall tilbake til 2004. Året det ble etablert.

Lenke til kommentar

Hva tenker folket om markedet på Oslo Børs per dags dato? Er markedet så overpriset som medier vil ha det til?

 

Jeg har brukt halve fjoråret på å lese og lære meg mer om investering i aksjer og verdipapirer. Nå har jeg lyst til å få meg litt praktisk erfaring også, men frykter tidspunktet. Tanker?

Lenke til kommentar

Med en rett trendlinje fra toppen rett før finanskrisen (2008) så ligger OBX i det sjiktet nå. Jeg finnes ikke kompetent, men jeg forventer et pullback til under 550. Jeg ville ikke gått inn med store summer på fjorårets vinnere i dag. Jeg er veldig spent på hvordan Trump vil påvirke markedene når han trer til. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Med en rett trendlinje fra toppen rett før finanskrisen (2008) så ligger OBX i det sjiktet nå. Jeg finnes ikke kompetent, men jeg forventer et pullback til under 550. Jeg ville ikke gått inn med store summer på fjorårets vinnere i dag. Jeg er veldig spent på hvordan Trump vil påvirke markedene når han trer til. 

Ser ut som om det har gått ganske rolig for seg. 

Oslo er på ca -0,56% for dagen i dag, var vel stengt da han ble innsatt som president på fredag. 

Skal bli spennende å følge utviklingen ila uken. 

Lenke til kommentar

Foreløpig har vel ikke Trump gjort allverden i forhold til diverse tollbarrierer han har planer om å innføre. Han møter seg selv i døra når han er for fri konkurranse, men samtidig vil avgrense fri konkurranse til et indre marked. Han har vel snakket om en "straffeskatt" på 20 % på alle varer som ikke er produsert i USA. Samtidig har han ikke fortstått hvordan moms (VAT) fungerer alle andre land. Han innbiller seg at Mexico og Tyskland setter moms på amerikanske varer som "straffeskatt", mens varer fra Mexico og Tyskland selges skattefritt i USA (altså ingen moms på varer som eksporteres).

 

En ting er å slenge ut påstander og antakelser i debatter og på twitter. Nå har han vel rådgivere som vil ta kontroll om han prøver å kjøre på land. Samtidig velger han vel mange av rådgiverne selv...

Lenke til kommentar

 

Hva gjør dere som har QEC aksjer? Selger og tar tapet eller satser på den går opp igjen?

Jeg lar meg ikke knekke av shorterjævlene, når panikkinndekningen kommer og shorterdjevlene blør skal jeg storkose meg!!

 

Du er virkelig alle proffenes drømmetrader. Den følelsesmessige involveringen der kommer til å påføre deg tap, og tapet kommer til å gå rett i lomma på kjøligere hoder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...