Gå til innhold

Skattekort og flere arbeidsgivere


Hugeflis

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har for tiden to arbeidsgivere, og ett skattekort.

 

Når det er tid for betaling, skal jeg da sende skattekortet til den første arbeidsgiveren, vente til de har betalt og ført beløpet på skattekortet, få dem til å sende det tilbake, og så sende det til arbeidsgiver nummer to?

 

EDIT: Jeg regner med at det ikke går an å ta kopi av skattekortet og sende en kopi til hver arbeidsgiver? Det høres litt ulovlig ut.

Endret av Hugeflis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du skriver "går over grensen" får jeg inntrykk av at du har et frikort. Det får du ikke bestilt kopi av. Da må du enten - som du først skriver - be om frikortet tilbake mellom hver betaling, eller levere del 2 hos en av dem og betale skatt. Du ender opp med å betale nøyaktig det samme i skatt samlet uansett.

Lenke til kommentar

Del 1 skal brukes hos hovedarbeidsgiver, den du tjener mest hos, og så leverer du del 2 til evt andre arbeidsgivere. Uansett ender du opp med å betale det samme i skatt, det trenger du ikke å bekymre deg for.

 

Eksempel:

 

Du leverer frikort til arbeidsgiver 1 og tjener 20000 kroner, det blir da ikke trekt skatt.

 

Du leverer del 2 til arbeidsgiver 2 og tjener 15000, det blir da trekt 36% - 5400 kroner.

 

Du ender da under frikortgrensen totalt, og vil få tilbakebetalt 5400 kroner neste år.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...