Gå til innhold

Nå har Siba byttet navn på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svenske nettbutikker er bare å holde seg unna om du skal handle dyre ting. Greit det er billig å bra med levering, inntill der kommer behov for kundeservice.

 

Netonnet: Jeg klarte en gang å ved uhell å bestille noe feil med et skjermkort, ringte og forklarte jeg ville ta vekk en vare men fortsatt bestille skjermkortet, i posten kom der to skjermort.

 

CDON: Pågående sak enda med et defekt produkt som knapt var et år gammelt, saken har holdt på siden november, ble henvist til verksted, der verkstedet ikke forstår hvorfor cdon kontakter de fordi dem har ikke kontrakt hos hverandre, og når jeg kontakter cdon med dette så sier de at de ikke kjenner til min sak, har sendt dem all korrespondansen mellom alle operatørene fra cdon og infocare, og får tilbake:

 

Jag förstår inte vad du menar.

Det finns inget bifogat i ditt mail och inte heller någon historik.

 

Jeg kommer ikke til å gi meg, fordi det er et skjermkort til over 6000kr.

 

Og jeg får fortsatt høre mye piss fra CDON fra andre, blant annet en kollega, der CDON fraskriver seg all kundesupport og vil kundene sine skal ta sakene sine videre med hovedleverandør...

 

De selger varer fra enn no hvem er leverandørene deres, de kjøper eller tar salget via cdon, da for kjøpet/supporten også gå gjennom cdon.

 

Og det er helt utrolig cdon ikke har noen form for telefon nummer!! Og tar over en uke mellom vært svar å få på mail!!

 

Ellers kan jeg bestille billige ting fra utenlandske butikker, om jeg ikke er redd for et produkt vil måtte til garanti sak.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mitt problem med NetOnNet (og forsåvidt CDON), vet ikke om det er et svensk fenomen, men de er utrolig dårlig å pakke det man bestiller. Når jeg kjøper et skjermkort til 4000-5000 kr eller hva det måtte være, så forventer jeg at det er spandert litt bobleplast, og ikke bare en liten pappbit rundt. Spesielt ettersom man vet hvordan Posten behandler pakker. Det gjør at jeg i all hovedsak unngår denne nettbutikken til tross for gode priser.

Endret av Fresh Prince
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt behov for kunderservice hos NON, så jeg vet ikke hvordan de er der.

Virker som en gjenganger at folk er fornøyd med Netonet inntil de får behov for kundeservice. Er bare å sjekke f.eks https://www.prisjakt.no/shop.php?f=10626 samt søke på forumet her.

 

Hørt mye negativt jeg også og er litt forundret over det. Jeg har fått tilsendt ny vare ved 2 tilfeller uten at jeg måtte sende tilbake den ødelagte. Det var bare en 3-4 minutters samtale så ble "ordrebekreftelse" sendt i løpet av 30 minutter.

 

Har dog hørt like mye negativt om Komplett bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Må si at jeg liker NON. Som regel blant de billigste, og alltid fri frakt. Flott kombinasjon.

 

Jeg har aldri hatt behov for kunderservice hos NON, så jeg vet ikke hvordan de er der.

 

Kundeservide reagerer tregt på epost men, man får da svar etter hvert. Ellers en kjempebutikk som jeg handler det meste fra.

Lenke til kommentar

Kjempe fornøyd med kundeservicen til NON. Fikk en kortslutning ut av det blå i maskinen min i fjor. Både hovedkort og skjermkort gikk opp i røyk (ingen overklokking). Hadde dessverre handlet HK hos Dustin som håndterte reklamasjonen på dårligst mulig vis, jeg fikk skylden og måtte handle nytt, det ble selvsagt ikke der. NetOnNet erstattet skjermkortet mitt som på den tiden var et GTX 780Ti med et GTX 980 som jeg må si var meget god kundeservice. Sammen med gratis frakt om man har tid til å vente noen dager ekstra, samt generelt gode priser så er nok dette et sted jeg kommer til å handle igjen i fremtiden. Når det er sagt er det nok mange saker de håndterer og alle kan ikke bli fornøyd, man får gjøre sin egen erfaring.

Lenke til kommentar

Vil bare kommentere for å si at NetOnNet sin kundeservice er forferdelig dårlig. Faktisk så dårlig at jeg vil råde alle til å holde seg helt unna.

 

Forklaring (skrevet på engelsk fordi jeg skrev dette på prisjakt):

 

I live in Norway and ordered from NetONet.no. I returned an item before the 14 day "angrerett". They confirmed that they had received the parcel but it took more than a month to get my money back. Their explanation was simply "we do not know what has happened and we are sorry". I actually had to send a formal complaint to get my money back. Also they have a Norwegian webpage, but their location is in Sweden so I had to return my parcel to Sweden. Also their customer support is in Swedish and is absolutely shit! (I know because I work in customer service myself). They do not take responsibility and they hang up on you if you push them too much for answers.

 

TL;DR: Hvis du returnerer en vare kommer det til å ta ca en måned å få pengene tilbake... De lyver, kommer med dårlige unnskyldninger og snakker ikke Norsk.

Lenke til kommentar

Vanskelig dette med kundeservice. Folk har forskjellige erfaringer. Selv har jeg måttet benytte meg av kundeservice hos NetOnNet to ganger, og har vært ganske fornøyd. En gang fikk jeg omlevert et produkt, en annen gang fikk jeg uten å måtte krangle hevet et kjøp på en skjerm som InfoCare hadde brukt uakseptabelt lang tid på å reparere.

Lenke til kommentar

Jeg handler ofte fra NetOnNet og har kun positive erfaringer. Den gangen jeg trengte kundeservice (Fitbit-armbånd som gikk i stykker etter ca 1 år) sendte de meg returenballasje og når de fikk den inn sendte de meg gavekort i posten uten flere spørsmål.

 

Ja, frakten tar litt lenger tid enn vanlig fordi dere velger gratisalternativet. Man kan betale for å få "normal" leveringstid.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Svenske nettbutikker er bare å holde seg unna om du skal handle dyre ting. Greit det er billig å bra med levering, inntill der kommer behov for kundeservice.

 

Netonnet: Jeg klarte en gang å ved uhell å bestille noe feil med et skjermkort, ringte og forklarte jeg ville ta vekk en vare men fortsatt bestille skjermkortet, i posten kom der to skjermort.

 

CDON: Pågående sak enda med et defekt produkt som knapt var et år gammelt, saken har holdt på siden november, ble henvist til verksted, der verkstedet ikke forstår hvorfor cdon kontakter de fordi dem har ikke kontrakt hos hverandre, og når jeg kontakter cdon med dette så sier de at de ikke kjenner til min sak, har sendt dem all korrespondansen mellom alle operatørene fra cdon og infocare, og får tilbake:

 

Jag förstår inte vad du menar.

Det finns inget bifogat i ditt mail och inte heller någon historik.

 

Jeg kommer ikke til å gi meg, fordi det er et skjermkort til over 6000kr.

 

Og jeg får fortsatt høre mye piss fra CDON fra andre, blant annet en kollega, der CDON fraskriver seg all kundesupport og vil kundene sine skal ta sakene sine videre med hovedleverandør...

 

De selger varer fra enn no hvem er leverandørene deres, de kjøper eller tar salget via cdon, da for kjøpet/supporten også gå gjennom cdon.

 

Og det er helt utrolig cdon ikke har noen form for telefon nummer!! Og tar over en uke mellom vært svar å få på mail!!

 

Ellers kan jeg bestille billige ting fra utenlandske butikker, om jeg ikke er redd for et produkt vil måtte til garanti sak.

 

Om han ikke får vedleggene du sender så er det enten noe feil med mailserveren din, eller så takler ikke deres helpdesk vedlegg, eller på svensk bifogade dokumenter etc. Be om en annen mailadresse å sende det til så ordner det seg nok.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...