Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til en grei bil nr2


LD93

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter bil nr2 i husholdningen.

 

Vil selv tro jeg kan fikse småtterier som ikke trenger spesialverktøy osv. Da en grunnleggende forståelse for biler er tilstede.

 

Men kravene er som følger:

-Kjent for å være "Enkel" å vedlikeholde selv uten større arbeid.

-Hengerfeste

-Stort bagasjerom ( Typisk touran str osv.)

-Helst en type som ikke er kjent for å få enorme kostnader slik at forsikringen ikke koster mer enn bilen iløpet av noen år.

-Mulighet for barnesete.

-Ikke dyrere enn 50k(100k hvis levetiden er kjent for å være lang )

 

Bruken:

Frem og tilbake på jobb ( 5 min kjøring )

Ser ikke for meg mer enn 1-2000km kjøring i året.

Søppeltømming ( Driver med oppussing og frakt av søppel/kjøp av utstyr skjer ofte via henger )

 

Har sett på Touran først og fremst, men de er relativt "dyre" og har en greit høy km stand,

Usikker på hva som er "risikofeltet" når det kommer til KM stand på visse biler, men hvis noen har tips til hva jeg skal se etter taes det hjertelig imot!

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Berlingo 1 (-2008) er kjent for å være en enkel og solid arbeidshest med lite feil. Berlingo 2 er en litt mer påkostet og avansert konstruksjon (den har mye til felles med C4 Picasso). En mer moderne bil, men den har litt mer feil og er noe dyrere i vedlikehold.

Jeg vil tippe Transit Connect er omtrent i samme gate, men den kjenner jeg ikke så godt.

Anbefaler bensinmotor til det bruket der, en diesel vil gå tett av sot etter hvert når den ikke blir kjørt varm.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...