Gå til innhold

Adobe Lightroom 6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ser ut som LR6 blir lansert i morgen, og navnet blir Lightroom CC.

De må jo før eller siden få rett, disse ryktemakerne. Nå har vel Lr6 spådd lansert i noen måneder, kan godt hende det skjer i morgen...:-)

 

Uansett håper jeg fortsatt den kan kjøpes som frittstående applikasjon og ikke nødvendigvis måtte inngå som en del av et abonnement i CC.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

 

Uansett håper jeg fortsatt den kan kjøpes som frittstående applikasjon og ikke nødvendigvis måtte inngå som en del av et abonnement i CC.

 

At de kaller LightRoom CC tyder på det motsatte, men enig at det burde være et frittstående applikasjon.

 

Ennå ikke sett noe lansering ennå, så får legge ryktene i venteskuffa sammen med resten :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

At de kaller LightRoom CC tyder på det motsatte, men enig at det burde være et frittstående applikasjon.

 

Ennå ikke sett noe lansering ennå, så får legge ryktene i venteskuffa sammen med resten :)

Jeg er enig i at det navnevalget, hvis det stemmer, sender noen signaler om at de kanskje pakker det inn i en abonnementsløsning. I så fall er det jo å håpe at de priser det deretter og kanskje tar 30,- måneden for det. Da blir det jo omtrent det samme over tre år som en lisens koster å kjøpe. Den tusenlappen skal man vel uansett betale, eventuelt 5-600 for en oppgradering.

 

Vi får se, kanskje det dukker opp noe senere i dag...

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

LR CC innstallert og virker. Fikk feilmelding da katalogen skulle "optimeres" for LR CC (LR 6), det var en link til Adobe som var for "teknisk" for meg (Innholdet på den linkede siden ikke linken i seg selv :) ), så jeg startet den gamle LR (5.7.1) igjen, åpnet katalogen og lukket LR på vanlig måte. Startet LR CC, "optimerte" uten problem og vips så virker LR CC. Hvorfor? Vet ikke! Det viktigste er at det fungerer.

 

Ser også at (som ved tidligere oppgraderinger av f.eks. PS) at den nye versjonen ligger "parallelt" med den gamle så jeg kan i teorien fremdeles bruke LR 5, hvis ønskelig.

Endret av polljen
Lenke til kommentar

 

Noen som tør bruke nye versjoner fra Adobe første uka ? De har ikke akkurat vært rensket for bugs og morsomme feil.

Har allerede installert og redigert noen bilder. Ingenting som har eksplodert enda :)

 

Så bra ! Bare vært borti litt rare feil, en for ett års tid siden var at eksporterte man under...400kb ? så var det støyreduksjon eller en annen funksjon som ikke ble med.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...