Gå til innhold

Nå skal fildelere jaktes i Norge


Anbefalte innlegg

Hvor sikker er man egentlig hvis man fildeler med feks IPREDATOR? Hva er forskjellen på strongVPN og IPREDATOR?

 

Og hvis anit-piratene nå skal få lov til å kartlegge ip-adresser vil ikke peerblock hjelpe mot det?

 

Veldig noob, jeg vet :ohmy:

 

Ipredator er vel en VPN-tjeneste, isåfall ganske sikker, peerblock er neppe effektivt på noen som helst slags måte.

 

AtW

 

 

Ipredator påstår at all trafikk mellom ISP og meg er kryptert, og at ISP dermed ikke kan se om jeg fildeler eller leser epost. Er det riktig?

 

Helt sikkert riktig, dog stort sett irrelevant, ISPer sniffer ikke trafikk for å stoppe fildelere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes forøvrig det sier en del når bransjen selv via uttalelser fra div. spillstudioer og aktører innrømmer at bruktsalg er et vesentlig større problem enn piratkopiering. Mange ledd innen bransjen forstår selv at én piratkopi ikke er lik ett tapt salg, med mindre spillet er så dårlig at ryktet om elendigheten sprer seg før lansering.

 

Bruktsalg mener de er et større problem da det dreier seg om forbrukere man vet ønsker å kjøpe spillet, betaler for det, uten at noe av pengene kommer tilbake til utgiveren. I bunn og grunn er det fint å høre, men samtidig litt forundringsverdig at spillbransjen ser ut til å klage høyest ift. bruktsalg.

 

Det som dog irriterer meg med spillbransjen er at jeg ikke får mulighet til å prøve varen i noe begrenset men alikevel tilstrekkelig grad før jeg kjøper den. Hadde man fått bedre demofunksjonalitet er jeg sikker på at mye av piratkopieringen hadde stupt fordi dette ofte dreier seg om å prøve før man kjøper.

 

Skal regjeringen straffeforfølge befolkningen fordi de forsøker å få et inntrykk av varen før et kjøp så bør de samtidig presse bransjen mot å gi oss bedre forbrukerrettigheter ift. til spill som er next to nothing per i dag.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=21713

 

U.S. Copyright Group is Now Suing Nearly 50,000 U.S. Citizens for Piracy

 

Record setting lawsuit against downloaders of The Hurt Locker has reached nearly 25,000 people, alone.

 

Strålende at Anniken lager liknende lov i Norge slik at en pengejeger kan ta folk og privatisere hele rettsystemet med milelange sivile søksmål. Den norske representanten for denne gjengen i Norge har så godt betalte advokater, at dersom du er en fildeler, vil jeg anbefale deg å selge leilighet eller hus nå, slik at du kan betale liknende juridisk hjelp, og deretter betale kravet når du taper saken likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med piratkopiering er at det er så tilgjenngelig. Folk flest lastet ned musikk i fleng for bare noen år tilbake. Men etter at tjenester som spotify og itunes kom på banen er det enklere og raskere å få tak i bra musikk med et tastetrykk.. Med tilgjengeligheten skal dere seire. Piratkopieringen vil avta på filmsiden også når gode løsninger for å kjøpe film / leie film kommer i samme portaler. Istedet for å sperre for piratebay for så bare sende fildelerne til neste side... Åpne heller for muligheter som kan gjøre alt dette tilgjengelig på lovelig vis

Lenke til kommentar

Problemet med piratkopiering er at det er så tilgjenngelig. Folk flest lastet ned musikk i fleng for bare noen år tilbake. Men etter at tjenester som spotify og itunes kom på banen er det enklere og raskere å få tak i bra musikk med et tastetrykk.. Med tilgjengeligheten skal dere seire. Piratkopieringen vil avta på filmsiden også når gode løsninger for å kjøpe film / leie film kommer i samme portaler. Istedet for å sperre for piratebay for så bare sende fildelerne til neste side... Åpne heller for muligheter som kan gjøre alt dette tilgjengelig på lovelig vis

 

Problemet er ikke at det er så tilgjengelig, problemet er at du får ett bedre produkt enn om du faktisk betaler for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Det er for dårlig tilbud. Jeg bruker ikke Spotify, men det er fordi de rett og slett ikke har meste parten av musikken jeg hører på (og mange av bandene jeg hører på så er det ekstremt vanskelig å få tak i CD eller mp3 lovlig sett, men kjøper det jeg finner).

 

Når det gjelder film, og TV serier så er det mye værre enn med musikk. Det er vanskelig å få tak i enkelte serier og filmer, også er det som andre sier at Norge henger veldig langt bak (og i tilegge at de slutter i midten av sesonger). Jeg ville foretrukket å se seriene når jeg selv vil også, jeg vil ikke bli en slave av TV'en.

 

Når TV serier og filmer blir tilgjrenngelige på amazon uk så kjøper jeg de gjerne.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...