Gå til innhold

Nå skal fildelere jaktes i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, dette er litt diffust for meg ... men dersom DLD sier at man må kunne skilte med en kriminell handling som har en strafferamme på min. 4 år for å kunne hente ut informasjon fra registeret ... vil ikke DLD da beskytte den jevne fildeler? Dersom man kommer med krav om $1.000.000.000.000 fra hvermansen i Norge vil vel ikke en bøtelegging være nok? Eller?

Lenke til kommentar
Men da straffer du lillesøster for brorens feil.

Diskriminering og fordommer!

 

Uansett, dette var vel ventet ettersom DLD slo gjennom. Jeg kunne faktisk tenkt meg at de klarte å stanse all ulovlig nedlasting slik at "rettighetshaverne" tydelig innså at det var deres dårlige tjenester som var problemet. (Ikke at det er et gyldig argument for ulovlig fildeling, ei heller en oppfordring til det!)

 

Bare se på Spotify. Det er en løsning som faktisk er enklere enn å laste ned sanger, så derfor blir den brukt av de fleste. Det samme kunne en få på plass til film og TV-serier. Voddler er et godt eksempel, men desverre med for lite utvalg så langt.

Lenke til kommentar

Kan godt betale for serier jeg og

Betaler allerede for mussikken jeg hører på (Spotify Premium)

Når det kommer til filmer, så kjøper jeg en god del, enten på dvd eller blu-ray

 

Tror ingen taper noe på at jeg laster ned filmer og serier

F.eks: Band of brothers serien lastet jeg ned etterhvert som den kom og nå har jeg hele serien på både DVD og blu-ray

 

Tron legacy lastet jeg ned, den har jeg også på blu-ray/dvd

 

etc. etc. etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er lobbyvirksomhetens tiår. Lov etter lov faller og erstattes av lobbyadvokatenes dikteringer.

 

Det er greit å være klar over at det ikke er snakk om å lage lover for å plukke opp nye former for kriminalitet - dette er allerede ulovlig og lovverket dekker det flott allerede. Det som skjer er at man skal endre lover for å gjøre det enklere å overvåke nettbruken.

 

Enklere. Overvåkning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er helt feil her er at det er ikke noe alternativer enn piratkopiering for mange når det gjelder film og tv-serier. Se på XBMC f.eks. Det er mange nerder som nesten blir våte i buksene av hvor pent det er og hvor bra det fungerer. Men det er utrolig vanskelig å få lovlig materiale inn der. Så vidt jeg vet så har vi rett til å kopiere våre egne kjøpte inn filmer så vi kan legge dem inn på typ. sånne ting. Men Bluray er jo en helt annen historie.

 

Jeg skulle virkelig ønske at filmbransjen begynte å konkurrere med piratsidene på leveranse og tilgjengelighet. Det er helt klart at dette i mange tilfeller er en helt avgjørende faktor. De fleste har penger nok til å betale for filmene de vil ha men gjør det ikke fordi det er så jævla tungvindt å få de inn i deres eksisterende medieløsning.

 

Det vi trenger er HD-materiale i et DRM-fritt filformat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Musikk er greit. Der har vi spotify. Voddler, ikke imponert over kvaliteten (reklamen i begyndelsen) og utvalget.

Om de f.eks tar prinsipp i voddler tjenesten, der man kan kjøpe filmen, laste den ned, legge den på pcen, så tror jeg faktisk at det hadde blitt en stor suksess.

 

Da man beskytter den på en eller annen måte, med nye oppdateringer, så man må logge inn med brukernavn og passord. Der man har en avgifit i månen/året for og ha.

 

Jeg irriterer meg over reklamer på TV. Så TV ser jeg kanskje på 10min på en måned, siden det er 100 ganger bedre og se serier, filmer u name it på PC-en min.

Lenke til kommentar

Du er for seint ute kulturminister.

 

Folk deler ikke musikk lenger, de bruker Spotify... :cool: NRK P3 hadde også en særdeles velskrevet artikkel på hvorfor CD salget sank- folk har rett og slett blitt mette på albumer av typen "best of elvis" "best of return" "best of mikkel jakkeson" etcetera.

Lenke til kommentar
- Vi vil endre loven for å hindre ulovlig fildeling.

"Vil gjøre det ulovlig å gjøre ulovlige handlinger". Det høres selvmotsigende ut etter min mening.

 

Håper uansett at de ikke gir private aktører (bukken) politimyndighet til å etterforske havresekken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvor vanskelig kan det være å gi meg de to TV-seriene jeg ser via en "on-demand"-løsning UTEN reklame? Jeg ønsker ikke å betale et overpriset Canal Digital/Viasat/RiksTV-tilbud med 100 kanaler for folk som ikke gjør noe fornuftig iløpet av dagen. 5kr for 45min to ganger i uka, er det så mye å be om??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...