Gå til innhold

Lage bok av SnapChat-screens


svartoksen

Anbefalte innlegg

Jeg har en tullete idé om å få trykket (bestille online) en bok om året som har gått. Jeg har i løpet av året tatt skjermbilde av ulike snapper min kone og jeg har sendt til hverandre (og venner og bekjente). Det er alt fra familien på tur til naturbilder og lignende. Tanken er at det på en litt ny måte skal oppsummere det fine året vi har hatt og minne oss på mange fine opplevelser sammen.

 

Kan noen her tipse meg om to ting:

1. Hvordan får jeg lastet ned skjermbilder fra rullen på Snapchat til pc-en (for opplasting/innsending til en "nettfotobokbutikk")?

2. Hvilken nettbutikk kan hjelpe meg med å "produsere" en slik bok?

 

Mange takk for svar! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hvordan får jeg lastet ned skjermbilder fra rullen på Snapchat til pc-en (for opplasting/innsending til en "nettfotobokbutikk")?

Mener du at du har lagret det i "memories" (altså den kamerarullen internt på snapchat) og ikke i vanlig gallery/photos? I såfall ser det ut til at du må eksportere bildene en og en, i alle fall etter det jeg finner ut. Kan ta litt tid, men det funker. På "option 2" på denne linken står det hvordan du gjør det.

 

Det kan du da slenge i en mappe og sende til PCen eller hvor du vil laste opp.

 

2. Hvilken nettbutikk kan hjelpe meg med å "produsere" en slik bok?

 

Det finnes en del aktører, så greit å sammenligne litt først. Noen eksempler: Fotoknudsen, JapanPhoto, Smartphoto, Solentro

Lenke til kommentar

Fotoknudsen har 50% rabatt på fotobøker de neste 3 dagene. 

 

1. Last ned "WIFI File Transfer" på mobilen

2. Skriv inn IP-adressen på pcen (sørg for at både mobil + pc er på samme nettverk)

3. Last ned bildene å pcen.

4. Last dem opp 

5. Gå til https://www.fotoknudsen.no/fotobok/start/pa-nett

6. Last opp bildene, følg veiledningen osv

7. Bestill

8. Lag deg en kopp te

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...