Gå til innhold

Samling av billige og gode utenlandske webshoper


Anbefalte innlegg

Jeg bestillte akkurat nå 4 stk PATA-CF adaptere og fikk trukket 13$ (ca 80kr) fra kontoen min via paypal. Like etterpå fikk jeg beskjed om at fifthunit ikke leverer til min adresse (selv om de har Norge i listen over mottagerland), ordren var kansellert og beløpet ble overført tilbake til kontoen min. Er det noe jeg gjør galt? Står det noen plass på siden at gratis frakt ikke inkluderer Norge? Hvorfor skjer dette?

6324632[/snapback]

Dette står under bestillingen.. Oppfyller du dette?

 

- For your security, we only ship to PayPal confirmed addresses .

 

Les om dette her

6325101[/snapback]

Det er sikkert det som er problemet.

 

Dette er den mest aktuelle:

Add a credit card to a PayPal account. Once completed, the address on file with your credit card company is confirmed on your PayPal account.
Men jeg er litt skeptisk til det der. Har hørt at PayPal kan være vanskelige å ha med å gjøre om det blir problemer. (Jepp, sikkert 99% fornøyde kunder, men jeg vil ikke være blandt de 1% som får skikeklige problemer med dem)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sålenge du ikke selger noe eller blir svindlet er det vel ingen problemer med Paypal er ihvertfall mitt inntrykk. Som selger stiller man vissnok relativt svakt , og som kjøper er det vist vanskligere enn man skulle tro å få igjen pengene sine. Det er fult mulig å bli svindlet via paypal, men det er jo ikke paypal som svindler deg - og med såpass "små" beløp som vi snakker om her har vel de fleste tatt større risker på ebay.

 

Er det noen som har blitt verified av paypal? Før var det ihvertfall kun mulig for de som bodde over there men mener å ha lest at de har løsnet på dette?

Lenke til kommentar

Simen1:

 

leste du dette ?

 

Reviews:

 

Construction for this adapter is very good for its price. However, this adapter is suffered by its low transfer speed in our performance test. We performed the test  by using a 256MB Sandisk Compact Flash along with the KASTANJ USB SATA/IDE Cable Set. We receive a unbelievable slow read transfer rate of 0.7MB/s(!). We will perform the performance test again when we have a desktop on hand. If this works, I will built a PC system without hard disk and fan for fun.

Lenke til kommentar
Simen1:

 

leste du dette ?

 

Reviews:

 

Construction for this adapter is very good for its price. However, this adapter is suffered by its low transfer speed in our performance test. We performed the test  by using a 256MB Sandisk Compact Flash along with the KASTANJ USB SATA/IDE Cable Set. We receive a unbelievable slow read transfer rate of 0.7MB/s(!). We will perform the performance test again when we have a desktop on hand. If this works, I will built a PC system without hard disk and fan for fun.

6327535[/snapback]

 

Ja men det adapteret er jo ganske så enkelt, inneholder jo ingen icer eller noenting. Er garantert den usb greia de brukte som er grunnen til den dårlige hastigheten.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Jeg så ikke testen før nå, men tviler på at det har noen betydning. Som aspstein sier, det er ingen IC'er som kan behandle signalet på kortet. IDE og CF er faktisk pin-kompatibelt. De få komponentene er nok for å redusere spenningen på 5,0V til 3,3V og en jumper for master/slave.

Lenke til kommentar
Jeg så ikke testen før nå, men tviler på at det har noen betydning. Som aspstein sier, det er ingen IC'er som kan behandle signalet på kortet. IDE og CF er faktisk pin-kompatibelt. De få komponentene er nok for å redusere spenningen på 5,0V til 3,3V og en jumper for master/slave.

6328287[/snapback]

 

Vil det være noen forskjel i ytelse ved å bruke slike til et os?

 

Tenkte jeg skulle kjøpe noen slike,evt sette de opp i raid.

 

Blir vel mest aktuelt i en htpc.

Lenke til kommentar
Sporer av denne tråden litt nå,men jeg bestilte meg likesågodt 20 stykker.

 

Litt usikker på om jeg skal gå for 4x1gb eller 2x2gb.

6330534[/snapback]

Hva skal du med så mange? Selge videre :dribble:

 

Helt klart 2*2GiB hvis du kan sette de opp med Raid0, eller ennå bedre: 4*1GiB.

 

Jo flere jo bedre siden man effektivt ganger opp overføringshastigheten når man setter flere i Raid0. Ett kort med 140x (ca 21 MB/s) gir 21MB/s, mens 2 kort med samme hastighet gir 42MB/s, 3 gir 63MB/s, 4 gir 84MB/s osv. Ulempen med mange kort er at det blir fler kabler og mer rot i PC'en, samt at hvis man går over 4 så må man ha dyre Raid-kontrollere.

Lenke til kommentar
Sporer av denne tråden litt nå,men jeg bestilte meg likesågodt 20 stykker.

 

Litt usikker på om jeg skal gå for 4x1gb eller 2x2gb.

6330534[/snapback]

Hva skal du med så mange? Selge visere :dribble:

 

Helt klart 2*2GiB hvis du kan sette de opp med Raid0, eller ennå bedre: 4*1GiB.

 

Jo flere jo bedre siden man effektivt ganger opp overføringshastigheten når man setter flere i Raid0. Ett kort med 140x (ca 21 MB/s) gir 21MB/s, mens 2 kort med samme hastighet gir 42MB/s, 3 gir 63MB/s, 4 gir 84MB/s osv. Ulempen med mange kort er at det blir fler kabler og mer rot i PC'en, samt at hvis man går over 4 så må man ha dyre Raid-kontrollere.

6330911[/snapback]

 

Kjøpte 20 for å kunne gi/selge videre, blir ikke så galt med porto da.

Lenke til kommentar
Er det noen som har blitt verified av paypal? Før var det ihvertfall kun mulig for de som bodde over there men mener å ha lest at de har løsnet på dette?

6326035[/snapback]

 

Jeg er verified av paypal. har brukt paypal noen år nå(handler på nettet hele tiden:) og jeg kan bare prate varmt om de... Jeg ville anbefalt paypal uten å blunke. Har aldri hatt problemer med dem, men jeg kan jo være et enetilfelle. Er man forsiktig og ikke handler fra sider som noen ikke har handlet fra før, så unngår man mange kjedelige problemer vil jeg tro...

 

Glemte mine forslag forresten:

 

Dvdstrax

 

Kjøper filmer og spill og slikt hær... er mye billigere enn de fleste andre plassene i norge(siden er dansk tror jeg). uansett hva jeg bestiller, så deler de bestillingen opp i mindre deler slik at jeg slipper toll. En vare til 1000(en sesong med en tv-serie f.eks) som jeg bestilte, priset de om til kr 199 for at jeg skal slippe toll(jeg betalte 1000, de bare skrev på pakken at den kosta 199). Kort leveringstid har de også... Anbefaler...

 

Ebay

 

Hær handler jeg stortsett alt jeg vil ha av ting og tang... Må ha paypal konto da...

Har brukt ebay i over 2 år, og ingen problemer overhodet hittil...

Endret av ZoneBlade
Lenke til kommentar

Mine er disse som jeg ser ikke er tatt med:

 

 

amazon.com

En av de beste butikkene jeg har vært borte i. Så er det jo fint at når en bestiller bøker som jeg gjør en del, så er det ikke moms å tenke på og heller ingen 200 kroners grense. Kan noen ganger være billigere enn den i UK og har større utvalg. Har vel brukt denne i 5-6 år. De gangene det har vært trøbbel har de alltid fiksa det slik som noen varer ikke kommer i seningen og de sender det som mangler.

 

amazon.co.uk

Avdelingen til amazon i England, har stort sett raskere og billigere sendinger enn butikken i USA. Like sikker som den i USA også.

Lenke til kommentar

Hvis noen skal bestille fra Tyskland, så for all del unngå GLS som frakt selskap. Det sitter et lite grådig firma i Oslo som heter Nordisk Express som behandler pakker som blir sendt med GLS til Norge. Jeg kjøpte noen komponenter på ebay og de hadde en verdi på ca. 150 kroner, dette sto tydelig på pakken og fakturaen som låg inni, men så får jeg et brev fra Nordisk Express med en giro pålydende 206 kroner i "fortollings gebyr"!!

Jeg ringte dem og spurte hva dette skulle bety, og de svarer at de må ta betalt for "papir arbeidet", de må sende papirer til tollvesenet, bla bla bla....

Så hvis du skal kjøpe noe fra Tyskaland så bruk Deutsche Post/DHL, da får du lav verdi sendinger rett i postkassa.

Lenke til kommentar
Sporer av denne tråden litt nå,men jeg bestilte meg likesågodt 20 stykker.

 

Litt usikker på om jeg skal gå for 4x1gb eller 2x2gb.

6330534[/snapback]

Hva skal du med så mange? Selge videre :dribble:

 

Helt klart 2*2GiB hvis du kan sette de opp med Raid0, eller ennå bedre: 4*1GiB.

 

Jo flere jo bedre siden man effektivt ganger opp overføringshastigheten når man setter flere i Raid0. Ett kort med 140x (ca 21 MB/s) gir 21MB/s, mens 2 kort med samme hastighet gir 42MB/s, 3 gir 63MB/s, 4 gir 84MB/s osv. Ulempen med mange kort er at det blir fler kabler og mer rot i PC'en, samt at hvis man går over 4 så må man ha dyre Raid-kontrollere.

6330911[/snapback]

 

 

Hvordan fikk du det til?

Jeg er "paypal verified" og fikk denne mailen i retur:

 

Message From Seller:

Your order #06225732 is fully refunded and cancelled because we are unable to ship to the address you have provided.

 

 

----------------------------------------------------------------

Original Payment Details

----------------------------------------------------------------

 

Date Payment Sent: Jun. 22, 2006

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...