Gå til innhold

Aliexpress å stoles på?


Anbefalte innlegg

Makan til dårlig oppførsel, faktisk når jeg hører med aliexpress sier de pengene mine er trygge, og videoene er gode nok.

Så vil tiden vise seg om de har rett eller ikke. Virker ut som mange som jobber på ebay og aliexpress er under 18 år. Nærmest barnearbeid med total mangel på kompanse. Slik er det ofte nok, å jobbe som selger er lett å få jobb i tydligvis.

Ja, å komme med grovt usaklige anklager mot et firma hjelper garantert på kundebehandlingen!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Då må gjerne finne noen butikker\nettbutikker som er seriøse, komplett er vel kanskje eneste men de lever av å endre priser på dagen\kvelden\helgen. Er jo fort å bli lurt å kjøpe noe derfra.

 

Elkjøp er jo spessielt ille. Kundebehandling er ikke særlig viktig siden der blir pengene spart.

Så du mener det er vanlig å droppe brukermanual fordi de er unødvendig?

 

Er jo rart med mye som selges i norge, å bruke mobil\tv eller drill følger med brukermanual.

Men når ting er veldig teknisk følger det ikke med. Godt mulig egentlig delene er for reparatører, men aliexpress og ebay er jo åpen marked.

Lenke til kommentar

Vertfall med reprasjons og service på mobiler er det ekstrem mye useriøse.

De seriøse mobilreparatører tar flere tusen kroner for å bytte skjerm\batteri.

 

Men de useriøse repartørene som det er mange av ser knapt på varen før de finner ut at de mangler deler, så bestiller de på ebay eller andre steder så reparasjon tar ekstremt lang tid. Vet dere noe seriøse?

 

Prøvd å høre med ulefone power de sier de har kun et verksted i polen i EU men mistenker hvis de ikke har deler hjelper reprasjon lite.

Blir nok dyrere å reparere en å kjøpe nytt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, å komme med grovt usaklige anklager mot et firma hjelper garantert på kundebehandlingen!

Prøv å kjøp dyre ting der, så kan du finne ut hvordan service de gir, de kommer bare med bullchit, spør om serienummer og ene og andre flere filmer, kan kun bruke google disk å dele filene tilslutt hvis du er heldig må du sende varen i retur innen 9 dager.

Så snakk om dårlig behandling greit hvis de hadde vil ha varen i retur, men syns dette er ektremt tungvint hadde komplett gjort samme måte hadde jeg styrt langt unna.

Men å svare på spørsmål og hjelpe vil verken du eller aliexpress. Det er liksom slik det skal være.

 

Men antar iwill ville gjort samme sendt varen til polen til reprasjon og du måtte vente 1-2 måneder på den kommer i retur. Men å bestille deler og slikt gjør de ikke.

 

Man må gi sporingsnummer eller vil de garantert si det er din feil pakken ble borte i posten.

Men fremdeles må jeg stole på selgerne for de kan jo ødlegge varen å si jeg ødla den. Så sitter fremdeles med tap.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på nå hva koster det en selger i kina hvis man setter verdien til 100$

 

I norge må man betale + 25% moms + 160 kr i fortolling.

Blir vel fort 650 kr.

Men hvordan blir dette i kina?

 

Siden selgeren ikke svarte og ble passe irritert over lite support.

Men lurer på ha som skjer hvis selgeren nekter å hente varen, hvor mye det kan koste meg?

For betalte 450 kr i frakt med posten.

 

Hjelper det noe om man setter "For repair" eller er det kun bedrifter som gjør reprasjoner som slipper fortolling.

Resten av bedrifter\private må betale moms uansett?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...