Gå til innhold

Aliexpress å stoles på?


Anbefalte innlegg

Hei, etter kun 2 bestillinger får jeg denne:

 

For security reasons this process can not be continued.To make sure your transaction is secure, please provide us with documentation by clicking My Appeal for further verification.
ISC_RS_5100102051
 
slik har jeg aldri opplevet på ebay, amazon eller andre butikker? Er det seriøst nødvendig med pass eller bilde av kredittkort?
Desverre selges ikke alt på ebay så velge annet sted å handle er til liten hjelp.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ali har vel problemer med at kriminelle bruker stjålne kredittkort med alle nødvendige detajer for misbruk.

Enkleste er nok bare å sende bilde av begge sidene av kortet ditt, så vet de at du er legit.

Hva hjelper det å vise kredittkortet, for tyven kan jo også gjøre det. Står også man må ha kopi av pass eller førerkort.

Slik har jeg kun opplevd G2play så tar ikke de særlig seriøst.

Lenke til kommentar

De som selger stjålne kort gjør det vel vanligvis minimalt elektronisk og da blir det vanskelig å dokumentere kortet med bilde, men det du sier stemmer jo om de har kortet fysisk. Det å matche ID med kort er jo sånn sett bedre sikkerhetsmessig, med mindre noen har rappet begge delene og eieren ikke har fått sperret

 

Spørsmålet er vel hva som har trigget at du er plukket ut om det ikke er tilfeldig.

 

De har sikkert en del kriterier som må stemme som f.eks

  • Nylig addresse-endring
  • Lav-verdi kjøp som ofte brukes for å teste om kortene er aktive og har midler.
  • Flere forskjellige kort brukt over kort tid
  • Navneliste det vaskes mot (har faktisk fått stoppet et bankbetaling fordi mottakeren hadde feil navn).
Du kan vel spørre om hva som er årsaken. Endret av vidor
Lenke til kommentar

Begge er åpne markedsplasser (organiserte eTorg) hvor en finner alt fra superproffe til svindlere. Karaktersystemet og tiden de ulike selgerene har operert i markedet er det beste du har å gå etter.

 

Har handlet en del både på eBay og Ali og vil si de er jevngode.

 

Om noe er det vel en større andel proffe bedrifter på Ali, mens det er mer private selgere på eBay.

Personlig har jeg handlet mer på Ali enn eBay de senere år, men har ikke noe imot eBay så lenge de har det jeg trenger.

Vareutvalget er ikke det samme begge steder.

Endret av vidor
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men hvordan ville du gått frem for å finne ut eller prøve å få svindlerne å forstå lurer de andre så må de regne med å tape på det.

For irritert meg over mange selgere på ebay og aliexpress knapt har peiling på det de selger, har vel neppe testet varen før de har sendt den eller har særlig produktkontroll. Så er de veldig tilbakeholdene på informasjonen om produktene.

 

Godt mulig det funger en liten stund men virker mye ebay\aliexpress er ute etter å lage ting som holder i 45 dager for å ungå å tape penger.

Etter den tiden er det kundene som bærer risikoen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men hvordan ville du gått frem for å finne ut eller prøve å få svindlerne å forstå lurer de andre så må de regne med å tape på det.

For irritert meg over mange selgere på ebay og aliexpress knapt har peiling på det de selger, har vel neppe testet varen før de har sendt den eller har særlig produktkontroll. Så er de veldig tilbakeholdene på informasjonen om produktene.

 

Godt mulig det funger en liten stund men virker mye ebay\aliexpress er ute etter å lage ting som holder i 45 dager for å ungå å tape penger.

Etter den tiden er det kundene som bærer risikoen.

 

Det er mange selgere som bare kjører dropship. har kjøpt deler til en gammel kinesisk dieselgenerator, selger hadde alt fra dildoer og Sm-utstyr til maskindeler, en kan vel neppe forlange at selger har personlige erfaringe og by på :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja men tror du f.eks med aliexpress det kan være konkursbo gamle verksteder som selger deler?

For er vanskelig å få svar hvordan personen har testet det, eller noe.

Venter på flere deler, prøver å kontakte ulefone i tyskland men de sier de ikke har egen butikker som selger skjermer\batterier etc.

Men vet ikke hvor peiling de er, de fra china svarer ikke. Så er vanskelig å bevise om batteriene er falske, for god mulig det som selges på iwill også er billig kopier.

For egentlig blir det feil å skylde på ulefone hvis delene er falske, men vanskelig å bevise.

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker og få garanti og seriøs oppfølging som kunde kan du glemme slike steder som dette, det dyreste jeg har kjøpt var kniver til en flishugger og de var helt OK, men alt dette er jo en liten gambling, hvor de får varene fra vet vel ikke ingen utenfor Kina. Du bør i utgangspunktet anse pengene som tapt og heller bli positivt overrasket ;)

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker og få garanti og seriøs oppfølging som kunde kan du glemme slike steder som dette, det dyreste jeg har kjøpt var kniver til en flishugger og de var helt OK, men alt dette er jo en liten gambling, hvor de får varene fra vet vel ikke ingen utenfor Kina. Du bør i utgangspunktet anse pengene som tapt og heller bli positivt overrasket ;)

Tøv og tull fra ende til annen. Jeg har handla fra Aliexpress i årevis og har til gode å oppleve bedre kundeservice i Norge. Kjappere postgang, konsekvent kundeoppfølging, sikkerhet og alt man ønsker i Norge kan man ta for gitt der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja merker en del selgere er vanskelig å få tak i de svarer knapt. Men får ikke så veldig positivt intrykk.

Man kan jo gi tilbakemelding men uansett antar jeg pengene er tapt hvis ikke selgeren ordner opp?

Eller er det slik som ebay\paypal betalingsgaranti at selgeren får ripe i lakken om de lurer folk?

 

Kappere postgang, det tok ca 1 uke med express china shipping med DHL express.

De andre tar vel 15-20 dagers med gratis frakt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har vertfall en dårlig erfaring:

Original Photo Rear Back Camera 21.0MP Module For Ulefone Power 5 MTK6763 Octa Core 6.0" FHD Free Shipping

Den ble jeg lovet skulle passe til ulefone power 5 men etter å ha testet den, passer den rett og slett ikke, jeg får skylden for jeg kjøpe feil produkt? Måtte opprette sak om refusjon men ble avist, så håper det er siste gang, ellers kjøper jeg ikke flere ting derfra, man vet ikke om det virker en gang, selgerne sier selv det virker, men ville ikke overraske meg om det ikke virker. For de gir vel kunden skylden for produktet ikke virker heller. Så gjenstår det å se om hovedkortet virker. Ellers tror jeg de bevist svindler folk.

 

Dere for mene hva dere vil, men ebay har vertfall jeg fått pengene tilbake eller halv pris.

Så det er faktisk bedre mener jeg. Selgerne har en hvis ansvar for å gi riktig informasjon også. Om det er flere modeller av samme telefon bør de gi opplysninger om det også.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har dere noen erfaringer? Siden ender dårlig med:

https://www.aliexpress.com/item/Used-Mainboard-6G-RAM-64G-ROM-Motherboard-For-Ulefone-Power-5-MTK6763-Octa-Core-6-0/32957496010.html?spm=2114.search0104.3.2.1d5b505fkuAyFx&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10065_10068_319_10059_10884_317_10887_10696_100031_321_322_10084_453_10083_454_10103_433_10618_431_10307_537_536_10902,searchweb201603_51,ppcSwitch_0&algo_expid=5d96fa55-886c-41d7-99a8-bc5a9210b428-0&algo_pvid=5d96fa55-886c-41d7-99a8-bc5a9210b428

 

Da verken LED lys eller 4g data og kamera ser ut å fungere med en kamera.

Dere får mene hva dere vil. Men mistenker det er en grunn for de selger dette løst, istedenfor å tape penger selger de ting som delevis ikke funger for å ungå tap. selv om det blir bare påstand mot påstand.

 

 

Tja, som sagt når man selger alt fra maskindeler til sexleketøy i samme sjappe så kan det vel tenkes de ikke akkurat har stålkontroll på alt de selger, så langt har det jeg har kjøpt vært greit nok, ett par pakker har ikke kommet men hvem gidder og lage styr for noen kr.

Jeg gidder det, men er jo vanskelig, for selgerne kan jo gi kjøperen risikoen\skylden for ting ikke virker.

Men gir man ikke bruksanvisning etc har jo selgerne skyld i det. De burde vite.

Det som er mest frusterende er de ofte ber om bilder\ video men virker vanskelig å laste det opp siden kun en fåtall bildestørrelse og formater er støttet.

Og man ender med å utsette datoen lengst mulig før man oppretter sak.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Har dere noen erfaringer? Siden ender dårlig med:

https://www.aliexpress.com/item/Used-Mainboard-6G-RAM-64G-ROM-Motherboard-For-Ulefone-Power-5-MTK6763-Octa-Core-6-0/32957496010.html?spm=2114.search0104.3.2.1d5b505fkuAyFx&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10065_10068_319_10059_10884_317_10887_10696_100031_321_322_10084_453_10083_454_10103_433_10618_431_10307_537_536_10902,searchweb201603_51,ppcSwitch_0&algo_expid=5d96fa55-886c-41d7-99a8-bc5a9210b428-0&algo_pvid=5d96fa55-886c-41d7-99a8-bc5a9210b428

 

Da verken LED lys eller 4g data og kamera ser ut å fungere med en kamera.

Dere får mene hva dere vil. Men mistenker det er en grunn for de selger dette løst, istedenfor å tape penger selger de ting som delevis ikke funger for å ungå tap. selv om det blir bare påstand mot påstand.

 

Jeg gidder det, men er jo vanskelig, for selgerne kan jo gi kjøperen risikoen\skylden for ting ikke virker.

Men gir man ikke bruksanvisning etc har jo selgerne skyld i det. De burde vite.

Det som er mest frusterende er de ofte ber om bilder\ video men virker vanskelig å laste det opp siden kun en fåtall bildestørrelse og formater er støttet.

Og man ender med å utsette datoen lengst mulig før man oppretter sak.

 

Ja, det er jo prisen man betaler for at ting er billig. De få gangene jeg ikke har fått pakker er det jo ting til 5kr o.l og da er det begrenset hva man gidder og klage på. Man må ta det for hva det er, jeg regner pengene som tapt til jeg får pakken, så langt har jeg fått sånn nogenlunde valuta for pengene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...