Gå til innhold

Retur av HGST 4TB Deskstar NAS 7200RPM NetOnNet


Anbefalte innlegg

Har kjøpt 4 stk 4TB HGST Deskstar NAS disker av NetOnNet i september/oktober 2015. 

 

Nå har en av diskene gått i stykker (feiler SMART). Har via NetOnNet kundestøtte sendt den defekte disken tilbake.

 

Når jeg bestilte diskene, så var de levert parvis. Altså selve varelinja var 2stk 4TB HGST Deskstar NAS. Nå når disken er mottatt hos NetOnNet, så krever de at jeg sender en av de andre fungerende diskene også, noe som er rimelig urimelig, da de står i en FreeNAS server og kjører RAIDZ2 med totalt 8 disker. 

 

Jeg har allerede erstattet den defekte disken med en ny, men er ikke særlig keen på å måtte kjøpe ENDA en disk for å kunne sende tilbake en 100% fungerende disk.

 

Er dette noe jeg burde klage inn til forbrukerrådet eller har de rett i kreve dette av meg? Dette er jo disker som er solgt som NAS disker, og det virker da meget urimelig å måtte sende de tilbake parvis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette noe jeg burde klage inn til forbrukerrådet eller har de rett i kreve dette av meg? Dette er jo disker som er solgt som NAS disker, og det virker da meget urimelig å måtte sende de tilbake parvis.

Spørs om forbrukerrådet vil ta saken da netonnet mangler kompentanse.

Be om begrunnelse hvorfor du må levere begge harddiskene?

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Har kjøpt 4 stk 4TB HGST Deskstar NAS disker av NetOnNet i september/oktober 2015. 

 

Nå har en av diskene gått i stykker (feiler SMART). Har via NetOnNet kundestøtte sendt den defekte disken tilbake.

 

Når jeg bestilte diskene, så var de levert parvis. Altså selve varelinja var 2stk 4TB HGST Deskstar NAS. Nå når disken er mottatt hos NetOnNet, så krever de at jeg sender en av de andre fungerende diskene også, noe som er rimelig urimelig, da de står i en FreeNAS server og kjører RAIDZ2 med totalt 8 disker. 

 

Jeg har allerede erstattet den defekte disken med en ny, men er ikke særlig keen på å måtte kjøpe ENDA en disk for å kunne sende tilbake en 100% fungerende disk.

 

Er dette noe jeg burde klage inn til forbrukerrådet eller har de rett i kreve dette av meg? Dette er jo disker som er solgt som NAS disker, og det virker da meget urimelig å måtte sende de tilbake parvis.

 

Personlig ville jeg aldri gått med på dette. Prøv å avtale at de kan sende deg enda en disk og at du da sender tilbake en av de gamle diskene når du har begge nye disker i drift. Forstår ikke vedkommende du har dialog med hos Netonnet dette ville jeg forlanget å snakke med noen som forstår hvordan lagring fungerer.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar

Spørs om forbrukerrådet vil ta saken da netonnet mangler kompentanse.

Be om begrunnelse hvorfor du må levere begge harddiskene?

De har allerede svart at de ble kjøpt parvis, så da må de også sendes tilbake parvis.

 

Fra NetOnNet kundestøtte: 

"Hei.

 

Dette er en pakke med to harddisker og blir da sett på som et produkt. De blir ikke reparert, de blir byttet ut og da må vi ha inn hele produktet før vi får kreditert den for bytte.

Med vänliga hälsningar / Best regards

Glenn

NetOnNet Kundeservice"

Jeg svarte da:

 

Hei.

 
Er jeg virkelig nødt til å klage inn dette til forbrukerrådet? Dette er NAS harddisker. Når en stk er defekt, så kan man ikke forvente at man skal sende tilbake diskene 2 og 2. Diskene står jo i et NAS og hele poenget er jo at dette er lagring som skal ha redundans og det er jo helt urimelig å måtte bryte i stykker RAIDet jeg har bygd opp for å kunne sende tilbake begge diskene. Det er jo helt urimelig å sende tilbake en fullt fungerende harddisk også.
 
Mvh
 
Etter dette har jeg ikke fått svar.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...