Gå til innhold

Missfornøyd med kjøp av laptop, hvilken skal jeg bytte til?


Anbefalte innlegg

Jeg endte opp med denne maskinen hos komplett, men ønsker nå å returnere den å bytte til en annen maskin. Viften har en høyfrekvent lyd som er svært irriterende. I tillegg så er kanten merket i rødt svært kvass som gjør den direkte ubehagelig å bruke når jeg har maskinen  i fanget. Kanten treffer underarmen og "gnager". 

 

post-318876-0-75664600-1566823029_thumb.png

 

Jeg har bestemt meg for å øke budsjettet til 8000 fra tidligere 6000 for å få en maskin jeg blir fornøyd med.

 

Etter diverse kriterier er satt på prisjakt sitter jeg igjen med denne listen. Er det noen av disse som utpeker seg som et bedre kjøp enn de andre?

 

https://www.prisjakt.no/category.php?k=s344417808&catId=353

 

MateBook 14 ser grei ut, men er ikke tilgjengelig noen steder.

 

To modeller fra Asus på listen, men ser de har lanseringsår 2017

 

ZenBook UX430UN - 7990

ZenBook UX530UN - 6990

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Litt liten skjerm i forhold til hva jeg ønsker, men skal absolutt vurdere den. 4500 er jo ikke no å si på heller, spørs bare hva de legger i "noe slitasje".

Jeg kjøpte min for halvannet år siden på Outlet og den var ikke synlig slitt. Betalte 8 500.-

 

Du har jo de vanlige betingelsene for å bli en fornøyd kunde som om produktet er nytt.

Lenke til kommentar

Haha, ja kan jo alltids ta på meg svettebånd eller noe på armene, men burde strengt tatt ikke være nødvendig.

 

Får tenke på det til i morgen. L340 frister grunnet spesifikasjoner, Yoga grunnet fleksibilitet og pris og usb-c lader, Asus grunnet størrelse og vekt. S330 som jeg kjøpte hadde vært helt super bortsett fra den skarpe kanten, en litt irriterende vifte som slår inn innimellom, og en litt i overkant stor ramme på på undersiden av skjermen.

Lenke til kommentar

Du kan jo overstyre dette med å strupe maskinen litt på ytelse. Dette er standard funksjonalitet i Windows 10 under power management. Finnes også underklokkingsverktøy til Nvidia som f.eks MSI Afterburner og undervolting til Intel med Throttlestop. I tillegg har du justeringer av hvor varmt det skal bli før vifte aktiveres, så det er mulig å justere ulike steder.

 

Har skrevet litt om hva jeg selv gjorde på min for thermals

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1802716&p=24296990

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Haha, ja kan jo alltids ta på meg svettebånd eller noe på armene, men burde strengt tatt ikke være nødvendig.

 

Får tenke på det til i morgen. L340 frister grunnet spesifikasjoner, Yoga grunnet fleksibilitet og pris og usb-c lader, Asus grunnet størrelse og vekt. S330 som jeg kjøpte hadde vært helt super bortsett fra den skarpe kanten, en litt irriterende vifte som slår inn innimellom, og en litt i overkant stor ramme på på undersiden av skjermen.

Yoga har rimelig kvass kant den også, men så er jeg mann og bryr meg ikke så mye om smarter.. he he. Neida jeg har ikke brukt den mye på fanget. Når den er på fanget hviler håndleddene på flaten fremfor tastaturet og ikke trenger man å flytte de noe særlig, når man skriver på tastaturet.

 

Vifta på Yogaen er veldig diskret, men den kan bli voldsom ved full guffe over tid.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Yoga har rimelig kvass kant den også, men så er jeg mann og bryr meg ikke så mye om smarter.. he he. Neida jeg har ikke brukt den mye på fanget. Når den er på fanget hviler håndleddene på flaten fremfor tastaturet og ikke trenger man å flytte de noe særlig, når man skriver på tastaturet.

 

Vifta på Yogaen er veldig diskret, men den kan bli voldsom ved full guffe over tid.

 

Viften på den jeg har nå er stille, men den har en høyfrekvent lyd når den gir gass som ikke falt helt i smak. 

 

Det er nettopp når armene hviler mot flaten i forkant av tastaturet jeg har problem med den kvasse kanten. Den skjærer seg inn i armene mens jeg skriver på tastaturet. Ser jo ut som jeg driver med selvskading etter jeg fikk maskinen i hus 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Viften på den jeg har nå er stille, men den har en høyfrekvent lyd når den gir gass som ikke falt helt i smak. 

 

Det er nettopp når armene hviler mot flaten i forkant av tastaturet jeg har problem med den kvasse kanten. Den skjærer seg inn i armene mens jeg skriver på tastaturet. Ser jo ut som jeg driver med selvskading etter jeg fikk maskinen i hus 

Tror nok dessverre de samme problemene vil også være tilstedte på Yoga'en

Lenke til kommentar

Har vært å sett på noen maskiner i dag for å se om jeg plages med denne kanten på flere maskiner  :D 

 

Heldigvis er dette kun et problem på utvalgte modeller og ikke alle. De billigste maskinene fra HP var enda verre. Yoga 730 som de hadde utstilt var helt annerledes med en rund og fin kant. Samme gjaldt flere andre Lenovo modeller de hadde. Likte Yoga svært godt, men ser den fra Elkjøp er solgt siden i går.

 

Matebook D14" hadde de til 7995, virket som en behagelig maskin, samme med Asus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...