Gå til innhold

Hjelp til salg av gammel laptop og kjøp av ny.


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Begynner å bli lei av å ikke kunne spille de spillene jeg vil på grunn av for dårlig ytelse, så har bestemt meg for å kjøpe meg en ny en.

 

Problemet mitt er at jeg ikke eier penger, og er i førstegangstjenesten som gir meg 4700,- i mnd, som ikke er særlig gunstig for kjøp av ny maskinvare.

Så det jeg planlegger å gjøre da er enten avbetaling fram til mars eller betalingsutsettelse til mars slik at jeg kan spare fram til da.

Kan ta meg råd til å legge av 1000,- mnd, men er villig til å gå opp til 1700-1800,- i mnd om det virkelig er verdt det.

 

Har tenkt på å bruke nettsiden milrab siden den siden gir noe som heter dimmisjonsgodtgjørelse, som er veldig gunstig i førstegangstjenesten, siden jeg slipper å betale før jeg er ferdig i militæret. Og da kan jeg jo sette av penger på sparekonto fram til da. Om dere har noen bedre forslag er jeg selvsagt åpen for det!

 

Vel, fram til salg av min gamle pc.

 

Nå har jeg en Toshiba Satelite L650D 15G (link), så er interessert i å vite hva dere tror jeg får for den?

 

 

 

Så over til hva jeg vil kjøpe.

 

Jeg er som sagt etter en gaming-laptop. Er fornøyd med min 15,6" skjerm, men kan gjerne gå større, men ikke alt for stor da.

Har ikke peiling på laptoper, så håper virkelig på god hjelp fra dere!

 

Har sett på disse, gjerne si deres meninger om disse;

 

ASUS K95VM

 

ASUS G75VW

 

 

Håper på masse kommentarer fra dere og masse hjelp! :)

 

 

MvH

 

T.Aarstein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første; Du skal ikke vente deg å få mye igjen for en gammel laptop. Det finnes knapt noe som detter så fort i pris som brukte laptoper. Finner du noen som vil gi deg en tusenlapp, er det bra. Finner du noen som vil gi deg 2 tusenlapper, så ta penga og løp.

 

Asus G75VW er fullstendig overlegen den andre du har lenket til der, til spilling. Det er ytelsen i grafikkortet som er så godt som eneavgjørende på det feltet.

Både 15-tommeren G55 og 17-tommeren G75 (de er så og si klin like bortsett fra størrelsen) er veldig gode valg hvis det er gaming laptop man er ute etter. Får du en av disse gjennom Milrab, så tenker jeg at det skal bli svært vanskelig å finne noe bedre.

 

Edit: Så gjennom hva Milrab har å tilby (det var fort gjort), og ganske riktig - det finnes ingen utfordrere til Asus G-serie der, når det gjelder laptoper beregnet på spilling.

 

Edit 2: Å ja, bare en ting: Jeg ville ha valgt en av Asus G'erne med GTX 660M skjermkortet, ikke GTX 670M. 660M er en nyere generasjon fra Nvidia (660M er Kepler, 670M er Fermi), det er en tanke svakere enn 670M, men bruker mindre strøm og avgir mindre varme. Du vil ikke merke stort til den lille ytelsesforskjellen når du spiller, men batteriet ditt vil merke forskjell. Og viftene.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Om du vil spare penger, men allikevel vil ha en grei grafikkoppdatering over hva du har er denne også et alternativ: http://www.milrab.no...spx?q=p:5085009 Det er ikke en "gamer" designet maskin, men den har et grafikkort fra den nye kepler serien (samme brikke som GTX660M, bare lavere klokket og med litt svakere DDR3 minne) og yter helt ok i spill så lenge man ikke skal kjøre med alle grafikkdetaljer på maks.

 

Ellers er G serien til asus et solid valg.

 

Hadde selv laptop i førstegangstjenesten for 11! år siden, og vet at jeg hadde kviet meg for å ha en dyr laptop. Fort gjort at den kan bli ødelagt, og den gikk omtrent på rundgang i hele troppen og ble mye brukt siden det ikke var normalt å ha laptops i den tiden. Er surere å ødelegge en dyr laptop enn en billig laptop.

 

Vet ikke hvor du er og hva slags tjeneste dere har, men jeg hadde min med meg på øvelser i beltevogna, i teltet osv, risikoen for å ødelegge den var med andre ord stor, men var heldig og den overlevde!

 

edit: Ellers tror jeg ikke du kan forvente å få mer enn 1500-2000,- maks for din gamle maskin.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Om du vil spare penger, men allikevel vil ha en grei grafikkoppdatering over hva du har er denne også et alternativ: http://www.milrab.no...spx?q=p:5085009 Det er ikke en "gamer" designet maskin, men den har et grafikkort fra den nye kepler serien (samme brikke som GTX660M, bare lavere klokket og med litt svakere DDR3 minne) og yter helt ok i spill så lenge man ikke skal kjøre med alle grafikkdetaljer på maks.

 

Ellers er G serien til asus et solid valg.

 

Hadde selv laptop i førstegangstjenesten for 11! år siden, og vet at jeg hadde kviet meg for å ha en dyr laptop. Fort gjort at den kan bli ødelagt, og den gikk omtrent på rundgang i hele troppen og ble mye brukt siden det ikke var normalt å ha laptops i den tiden. Er surere å ødelegge en dyr laptop enn en billig laptop.

 

Vet ikke hvor du er og hva slags tjeneste dere har, men jeg hadde min med meg på øvelser i beltevogna, i teltet osv, risikoen for å ødelegge den var med andre ord stor, men var heldig og den overlevde!

 

edit: Ellers tror jeg ikke du kan forvente å få mer enn 1500-2000,- maks for din gamle maskin.

Hei! Er stasjonert i bodø som CrewChief Assistent, så er meget lite felt på meg. Vi har 6 grønne dager i året, og jeg tar nok ikke med meg laptop da :) Den vil bli brukt på brakka og i et pausebygg, så er ikke så mye forskjell fra militært og sivilt bruk. Og den kommer hjeller ikke til å gå på rundgang på brakka her siden alle har en :p

 

Virker veldig klokt det du sier, men jeg vil gjerne ha noe som varer lengst mulig i grafikk-verdenen. En litt "dårligere" laptop vil være grei nå, men om 1 års tid så vil jeg muligens være der jeg er nå. Mest sannsynlig så er jeg det på en "bedre" laptop også, men iallefall så er den ikke like dårlig :) 1500,- ville jeg vært glad for, 2000,- hadde jeg blitt kjempegla for! :)

 

Bra laptopen din overlevde de brutale omgivelsene da! De eldre modellene var kanskje litt mer robust bygd enn den nyere generasjonen?

Lenke til kommentar

Det var de nok, de var også tyngre :p

 

Min var kjøpt hos multicom og var av et ukjent merke/produsent. Tror multicom solgte den som greentech eller noe sånt. Pris vs specs var bra, men viftene bråkte enormt, det hadde dog lite betydning under førstegangstjenesten.

Hehe, ser den! multicom høres kjent ut, men mye mulig jeg forveksler dem med noe annet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...