Gå til innhold

Steam gir deg pengene tilbake dersom du ikke likte spillet


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Hva slags unnskyldninger vil piratene komme med nå?

 

Den unisone gruppen "pirater" der alle mener det samme? Vanskelig å si.

 

AtW

 

En mangel på demoer blir ofte nevnt i diskusjoner hvor pirater prøver å legitimere det de gjør.

 

 

Ja, noen pirater sier de gjør det fordi demoer mangler, andre piratkopierer av andre grunner. Poenget er at "piratene" er en mengde folk med forskjellige meninger og forskjellige grunner, så hva slags unnskyldninger "piratene" vil bruke er individuelt.

 

AtW

 

 

Jeg tror piratene helst gjør det fordi de vil ha det gratis, jeg. Disse unnskyldningene tror jeg kun er løgner de forteller seg selv og andre. Det er det jeg tror, og du behøver ikke være enig.

 

 

Du tror tydeligvis fortsatt pirater er en homogen gruppe der alle mener det samme og gjør det av samme grunn, om du enda ikke har skjønt poenget, så kan jeg ikke hjelpe deg.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er topp! Endelig kan en få penge tilbake på spill som ikke virker eller som en ikke liker. Benyttet meg av dette igår på Hatred og det var enkelt og oversiktlig å gjøre det. Jeg takler ikke den horrible kontrollen i spillet og får nå da mest trolig pengene tilbake.

 

Tenk på alle spillene som er kommet ut i det siste som har hatt så ekstremt mye bugs å elendighet. Når forbrukere nå kan heve kjøpet så blir det plutselig enda mer viktig å få ut et så bra produkt som mulig på dag 1. Dette er vinn vinn for forbrukere!

 

Om vi får på plass mulighet til å bytte spill lisenser til andre på Steam. Og evnt utlån av spill lisenser til venner på Steam. Da snakker vi om en aldri så liten digital revolusjon.

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hva slags unnskyldninger vil piratene komme med nå?

 

Den unisone gruppen "pirater" der alle mener det samme? Vanskelig å si.

 

AtW

 

En mangel på demoer blir ofte nevnt i diskusjoner hvor pirater prøver å legitimere det de gjør.

 

 

Ja, noen pirater sier de gjør det fordi demoer mangler, andre piratkopierer av andre grunner. Poenget er at "piratene" er en mengde folk med forskjellige meninger og forskjellige grunner, så hva slags unnskyldninger "piratene" vil bruke er individuelt.

 

AtW

 

 

Jeg tror piratene helst gjør det fordi de vil ha det gratis, jeg. Disse unnskyldningene tror jeg kun er løgner de forteller seg selv og andre. Det er det jeg tror, og du behøver ikke være enig.

 

 

Du tror tydeligvis fortsatt pirater er en homogen gruppe der alle mener det samme og gjør det av samme grunn, om du enda ikke har skjønt poenget, så kan jeg ikke hjelpe deg.

 

AtW

 

Hvilke andre grunner er det? Tilgjengelighet? DRM?

Lenke til kommentar

 

 

Det er fortsatt en feil å gjøre dette. De vil tape mye på det, om folk vil la være å kjøpe et spill de ikke liker så kan de bare se på trailere

Valve tjener nok penger til å kunne tilby dette uten noen som helst problemer, og det er bare positivt med tanke på kundene og spillutviklerene. Du bare kverulerer for å kverulere.

Nei det gjør jeg ikke ;) De tjener ikke penger på dette, folk kan se gameplay fra spillet istedenfor

 

Å se på gameplay er ikke det samme som å prøve spillet selv. Da får du i tillegg sett om spillet er dårlig optimalisert eller om PCen din ikke er god nok. Å kun dømme et spill etter gameplay på Youtube er like dumt som å dømme Gwent etter å ha sett det hos en kompis. ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

En annen stor grunn til at Steam vil tjene penger på dette er at det kun gjelder titler som er kjøpt gjennom Steam, og ikke aktiveringskoder som er kjøpt andre steder. Dette vil få en del folk til å kjøpe spill gjennom Steam enn tredjepart. For litt ekstra så får de en liten sikkerhet på at de får pengene sine tilbake hvis de ikke liker spillet.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Du tror tydeligvis fortsatt pirater er en homogen gruppe der alle mener det samme og gjør det av samme grunn, om du enda ikke har skjønt poenget, så kan jeg ikke hjelpe deg.

 

AtW

 

Hvilke andre grunner er det? Tilgjengelighet? DRM?

 

 

For å piratkopiere spill? Ja, tilgjengelighet kan være en grunn, DRM kan være en grunn, å ville ha spillet gratis kan være en grunn.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hva i huleste all verden har gwent å gjøre med denne artikkelen? Please explain

 

Det er ikke dumt, man får sett om et spill er dårlig med å se på det. Jeg har unngått mange dårlige spill på den måten. Og ps, jeg har prøvd gwent selv og det sugde fortsatt ganske mye så det så ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Du tror tydeligvis fortsatt pirater er en homogen gruppe der alle mener det samme og gjør det av samme grunn, om du enda ikke har skjønt poenget, så kan jeg ikke hjelpe deg.

 

AtW

 

Hvilke andre grunner er det? Tilgjengelighet? DRM?

 

 

For å piratkopiere spill? Ja, tilgjengelighet kan være en grunn, DRM kan være en grunn, å ville ha spillet gratis kan være en grunn.

 

AtW

 

Hvilken formening har du om hvilken gruppe som er den største?

Lenke til kommentar

Å ha muligheten til å angre kjøp eller muligheten for å prøve før man kjøper er positivt for kundene, både på grunn av at man slipper å kaste bort penger på dårlige spill. og ved at det setter et press på utvikleren til å lage gode og godt optimaliserte spill. Du synes vel ikke at man bør ha angrerett ved kjøp via internett eller få prøvekjøre biler før kjøp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i huleste all verden har gwent å gjøre med denne artikkelen? Please explain

 

Det er ikke dumt, man får sett om et spill er dårlig med å se på det. Jeg har unngått mange dårlige spill på den måten. Og ps, jeg har prøvd gwent selv og det sugde fortsatt ganske mye så det så ;)

Fordi du ikke forstår spillet?

Lenke til kommentar

Har kjøpt spill fra steam som rett og slett ikke har funka uten at man har gjort et dusin ting i skript, klikket av/på ting og tang i instillingene. I flere av tilfellene har det vært for mye styr, så jeg har bare sletta uten å spille. Hadde vært kjekt med en refund på sånt.....for det burde strengt talt være klart til å kjøre når man kjøper noe

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Hva i huleste all verden har gwent å gjøre med denne artikkelen? Please explain

Det er ikke dumt, man får sett om et spill er dårlig med å se på det. Jeg har unngått mange dårlige spill på den måten. Og ps, jeg har prøvd gwent selv og det sugde fortsatt ganske mye så det så ;)

 

Fordi du ikke forstår spillet?
Fordi det suger, så enkelt som det. Jeg bryr meg mer om spillet enn et dumt kortspill...

 

Men vi kan ikke diskutere dette i en tråd om steam, jeg har egentlig null interesse å diskutere dette så dette er siste sak om dette. Jeg driter oppi kortspill, dere får bare være uenige så det...

Lenke til kommentar

Gigantisk feil. Folk kommer bare til å gjenomføre spillet og så si dem ikke likte det

 

De hadde slik løsning på gamestop før

 

Nå må det være et kort spill som kun varer 2 timer da. Regner med at dette ikke gjelder for episode baserte spill.

 

Ser på dette som et kjempeflott tiltak, du kan nå ta risiko og få tilbake pengene om du ikke liker gameplay.

Lenke til kommentar

Dette er gode nyheter og er ett viktig steg å ta i kampen imot "Lego-spill byggerne" altså de som bare handler en haug med assets i Unity store eller til Unreal motoren, klasker det hele sammen i en smørje og dumper dette på Greenlight og kaller det ett spill.

Dette betyr nok også dårlige tider for Digital Homocide også.

Lenke til kommentar

Flott! jeg kjøpte remaken av Heroes of might and magic 3, men når jeg installerte det viste det seg at det kun var basisutgaven av spillet. Når det komme remake av et spill som er over 15 år gammelt kan man forvente å få alt av innhold..

Jeg sendte en mail til steam om mulig refusjon, men den ble avslått fort.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt en feil å gjøre dette. De vil tape mye på det, om folk vil la være å kjøpe et spill de ikke liker så kan de bare se på trailere

 

Trygge kunder er gode kunder. Steam og andre digitale plattformer ønsker at det skal være lett å gjøre impulskjøp. Men hvis spillerne er redde for at spillet ikke kjører på deres maskin, er ekstremt dårlig eller bare ikke fungerer, så blir det mye færre impulskjøp. Steam kunne fikset det med å ha en omfattende kvalitetskontroll på alt som kommer til Steam. I stedet innfører de denne ordningen. En slik refusjonsordning gjør at kundene føler seg trygge, og gjør flere impulskjøp. Dette gagner naturligvis Valve, og de slipper å bruke masse penger på kvalitetskontroll. 

 

Med andre ord, dette er egentlig en vinn-vinn-situasjon. At man kan gjøre research på youtube og se trailere osv er egentlig irrelevant, det Steam ønsker med dette er nok hovedsaklig å fange de som kjøper spill på impuls. Og det er langt større sjanse for at noen impulskjøper et spill hvis man vet at man kan få pengene tilbake hvis det er dårlig. Det betyr ikke at de kommer til å bytte spillet, ergo tjener Steam penger.

Endret av Jakoozie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det er fortsatt en feil å gjøre dette. De vil tape mye på det, om folk vil la være å kjøpe et spill de ikke liker så kan de bare se på trailere

 

Trygge kunder er gode kunder. Steam og andre digitale plattformer ønsker at det skal være lett å gjøre impulskjøp. Men hvis spillerne er redde for at spillet ikke kjører på deres maskin, er ekstremt dårlig eller bare ikke fungerer, så blir det mye færre impulskjøp. Steam kunne fikset det med å ha en omfattende kvalitetskontroll på alt som kommer til Steam. I stedet innfører de denne ordningen. En slik refusjonsordning gjør at kundene føler seg trygge, og gjør flere impulskjøp. Dette gagner naturligvis Valve, og de slipper å bruke masse penger på kvalitetskontroll. 

 

Med andre ord, dette er egentlig en vinn-vinn-situasjon. At man kan gjøre research på youtube og se trailere osv er egentlig irrelevant, det Steam ønsker med dette er nok hovedsaklig å fange de som kjøper spill på impuls. Og det er langt større sjanse for at noen impulskjøper et spill hvis man vet at man kan få pengene tilbake hvis det er dårlig. Det betyr ikke at de kommer til å bytte spillet, ergo tjener Steam penger.

Impuls kjøp eller rett og slett ta en sjanse med et spill du er usikker på men ikke vill satse 400 på.

Resultatet er uansett flere salg.

 

Har lite med kvalitets kontroll å gjøre, steam må ha lov til å selge spill av typen: terningkast 3, kun for fansen. Du vil trolig ikke like det.

Er også masse folk som misliker bestselgende klassikere.

Jeg mislikte siste tomb raider, ja det var et kvalitets spill men, QuickTime for nærkamp drepte det for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...