Gå til innhold

All verdens nyttigste programvare v2


Jonhoo

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9018234

Virtual Clonedrive

http://elby.de/fun/software/index.html

Tar bilde-filer laget fra CloneCD/CloneDVD og vanlige ISO-filer. Veldig lightweight og det featurer Elby sin kjente sau! <3

 

PrevX

www.prevx.com

SINNSYK forseggjort anti-malware/anti-crapware programvarepakke med en seriøs undertone. Disse her leker ikke sikkerhet, og det burde ikke du heller gjøre. Anbefales!

 

Forøvrig kan MagicDisc anbefales (tipset ble nevnt litt tidligere i tråden).

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A-Patch

Hendig program for Windows Live Messenger. Fjerner unødvendige funksjoner som reklame, unødvendige ikoner m.m. Endrer minneforbruket, om ikke drastisk så i alle fall litt.

 

Jeg fikk endret minneforbruket med dette programmet til 3500 kB, 10 % av hva Live Messenger brukte (34 000 kB)!

Det eneste negative jeg ser med dette programmet er den, eh... religiøse avslutningen etter konfigureringen. Fikk da opp følgende:

 

post-41924-1202001028_thumb.jpg

 

:roll::wee:

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar
Legger til et program:

 

winMX blokkerer mot "ondsinnede" ip-adresser på nettet. Ikke det samme som firewall - denne blokkerer kun mot en liste IP-adresser.

 

 

WinMx er da vitterlig et fildelingsprogram.

 

Programmet som omtales i linken du henviser til heter PeerGuardian 2 og fungerer slik som du sier. Dog "ondsinnede" skal tas med en gigantisk klype salt, mange nyttige adresser blir også blokkert (du kan selvfølgelig skru av og på blokkering for hver enkelt adresse manuelt) som f.eks nrk.

 

Programmet finner du her http://phoenixlabs.org/pg2/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Og nok en gang kom denne tråden til nytte. Denne gang IMGBurner. Tatt backup av ungenes DVD-er til iso filer, og skulle brenne de ut i dag da de har gått til helv*** de fleste av de. Har tidligere brukt Nero 6 til brenning, men nå fant jeg ikke igjen CD-en etter forrige re-insttallering. Nero 8 trial ville ikke brenne filene for meg, og da fant jeg imgburner. Funket helt perfekt, og ikke mere enn 2mb!!

Lenke til kommentar
Nytt program:

 

GoodSync er som navnet antyder et program til sikkerhetskopiering. Har ikke testet det selv ennå. Programmet er nevnt kort i denne tråden.

 

[OT]

Det begynner å nerme seg en måned siden første tråd ble oppdatert :sleep:

 

Goodsync er et meget godt program for flytting av filer. og sikkerthetkopiering. Dessvære så må en ut med ca 20dollar for og få pro versjoen. Der har du ingen begrensninger som i free versjonen

En har en lang liste med sync muligheter. alt fra tider, mapper og enkelt filer

Endret av EX-adrin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fant en side her som har en så fristende tittel som "Free Mechanical Engineering

CAD Software".

 

Etter litt lesing av beskrivelsene, så er de fleste programmene i listen "gratis" i den forstand at visse nøkkelfunksjoner (typisk lagre) er deaktivert, eller at det er svært gamle programmer.

 

[edit]

CAD-programmer i en egen kategori?

 

 

[edit2]

Nå har jeg gått litt igjennom. Har fulgt lenkene og har skrelt ut masse crap. Dvs døde lenker, programmer som kun kan vise filer, programmer hvor registrering (=spamming) er nødvendig for å få lastet ned samt programmer som er begrensede utgaver.

 

Etter filtreringa av crapware så har jeg testet (kun sett på beskrivelse) at programmene er brukbare. Da står jeg igjen med denne listen:

Elektro/skjema:

- Kicad, ExpressPCB, pcb123, Electric.

Vanlige 2D cad programmer

- DraftIT, cadvance

3D programmer

anim8or.

 

[edit3]

Her legger jeg ut en kort rapport om programmene etterhvert som jeg tester dem.

 

PCB123 Schematic

Enkel i bruk. Støtter ikke simulering, kun ren tegning. Støtter print layout.

Electric

Java-program. Etter første titt så virker denne noe vanskelig å sette seg inn i.

 

Anim8or

Et relativt enkelt 3D-program. Greansesnittet er ordnet slik at det ikke er så veldig mange knapper fremme samtidig. Eneste ulempe er at programmet kun er i versjon 0.95 og sist oppdatert april 2007. Merker at det er en del bugs ved opptegning av skjermbilde.

 

DraftIT

Crap. Denne krever registrering, men det kommer ikke frem før etter installasjon :thumbdown:

cadvance

Crap. Samme som over. Man får ikke installert denne uten gyldig lisenskode.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Navn: Ethereal

Kategori: Nettverk

Beskrivelse: Protokoll-analysator til bruk for testing, overvåking og feilsøking av nettverk med mer. Open Source-basert og en favoritt hos mange nettverks-entusiaster

URL: http://www.ethereal.com/

Etereal har nå nådd versjon 1.0 og fått navnet Wireshark i stedet.

 

Programmet finner man på http://www.wireshark.org/

Anbefaler at tråden blir oppdatert og Ethereal byttet ut med Wireshark.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nydelig tråd du har! Slenger ned et par applikasjoner jeg selv bruker:

 

Drivere:

 

Driver Magician

 

Har du et "perfekt" oppsett på pcèn din med drivere? Tenk da om OS`et konker og du må ta en reinstallasjon. Driverne du hadde må du søke opp og laste ned. Husker kanskje ikke nøjaktige driver osv osv

 

Her kommer dette geniale verktøyet inn. Ta en backup av driverne du har nå og kjør en "recovery" når du er ferdig med reinstallasjonen av OS`et!:)

Eller enda enklere, lag en .exe fil så blir alle drivere installer automatisk i 1 klikk! Trenger da heller ikke å bruke applikasjonen for å ta en recovery.

 

Driver_Magician-10747.jpg

 

Applikasjonen er kompatibel med Windows© 98/ME/2000/XP/Server 2003/Vista/x64

 

Key Features:

Back up device drivers of your computer in four modes.

Restore device drivers from backup in one mouse click.

Update device drivers of your PC to improve system performance and stability.

Uninstall device drivers

Live Update device identifier database and driver update database.

Detect unknown devices.

Back up more items such as My Documents and Registry.

Restore more items from backup.

Get detailed information of the hardware drivers.

Clone all drivers to an auto-setup package (.EXE), so you can restore drivers without installing Driver Magician.

 

Les mere info eller kjøp se link

Koster $29.95 og kan lastes ned her:

 

http://www.drivermagician.com/download.htm

---------------------------------------------------------------------------------------

 

Kattegori?: Sletting av filer/mapper

 

Unlocker

 

unlocker.jpg

 

Nydelig enkelt program. Veldig funksjonelt!

 

Kjenner du igjen problemer som:

 

Får opp feil under slettin av fil; Er i bruk osv osv

 

windowslivewritercannotdeletefileorfolder-53c1cannotdeletefile1.jpg

 

Cannot delete file: Access is denied

There has been a sharing violation.

The source or destination file may be in use.

The file is in use by another program or user.

Make sure the disk is not full or write-protected and that the file is not currently in use.

 

Etter å ha installert denne nydelige saken er de bare høyreklikke og velge unlock på de filene du har problemer med å slette! Går det ikke på vanlig måte så kan du få dem slettet automatisk ved neste reboot.

 

Unlocker.JPG

 

Dette enkle og geniale programmet er gratis og kan hentes her:

 

http://ccollomb.free.fr/unlocker/#download

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------

Lisenser :

 

Dette er en finfin liten sak. Installeres enkelt og henter ut dine serials på de aller fleste produktene du har installert på din pc.

 

65752.jpg

 

Litt om produktet:

 

Product Key Explorer displays product key for Windows, MS Office, SQL Server and over 200 other software products installed on your local or remote network computers.

 

In order to install or reinstall Microsoft Office, Windows, or other commercial software, you must have access to a product serial key (CD Key) for that product. Product Key Explorer retrieves serial keys from network computers and allows to protect your company from having pirated software on your network.

 

With this software you will be able to track the number of software licenses installed in your business, find and recover a lost or forgotten product keys, save and keep an up-to-date backup of all your software license keys in a central location. Excellent tool for network administrators, or businesses undergoing a software license compliancy.

 

Product Key Explorer is a powerful utility that can help you to recover lost product key (license CD key) for over 200 popular products (including Microsoft Windows 2000, XP, Server 2003, Vista, Office 2003, Office 2007 Professional, etc.) Product Key Explorer automatically recovers serial keys of the current system and retrieves product keys from network computers. The software allows to protect your company from having pirated software on your network. With this software you will be able to track the number of software licenses installed in your business, find and recover a lost or forgotten product keys, save and keep an up-to-date backup of all your software product keys in a central location.

 

 

 

You can retrieve your game serial key with Product Key Explorer, the program can help you to find product keys for:

Dungeon Siege 2, Age of Empires 3, Halo ( Halo 2), Flight Simulator, Rise Of Nations, Age of Mythology, MechWarrior Mercenaries, Sims 2, Battlefield, FIFA, NHL, Black and White, Battlefield Vietnam, Shogun Total War - Warlord Edition, Medal of Honor, Nascar Racing, Global Operations, Freedom Force, SimCity 4 Deluxe, James Bond 007 Nightfire, Dangerous, Dawn of War - Dark Crusade, Medieval II Total War, Call of Duty 2, Company of Heroes, Splinter Cell - Chaos Theory, Eugen Systems The Gladiators, Tiberian, Red Alert, Counter-Strike, Gunman Chronicles, Half-Life, Hidden & Dangerous 2, Industry Giant 2, Legends of Might and Magic, Soldiers Of Anarchy, Covert Strike, Rainbow Six III RavenShield, Pro Evolution Soccer 6 and

 

 

Sjekk ut hjemmesiden for en 15 dagers "kjøretur" eller kjøp for 27.50$ : http://www.nsauditor.com/product_key_finder.html

 

 

 

 

Disse bruker jeg når jeg skal reinstallere pc`er. Forenkler arbeidet masse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...