Gå til innhold

ANMELDELSE: Valiant Hearts: The Great War


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av få ganger jeg er fullstendig uenig i en anmeldelse fra gamer.no . Spillet er helt fantastisk, det er vakkert og har en historie som virkelig fanger hvor jævlig krig faktisk er, samtidig som de klarer å presse inn en del humor som passer overaskende godt inn. Fikk og en grei klump i halsen et par ganger gjennom historien. At mekanikken i spillet kansje ikke er blant de beste kan jeg si meg enig i samtidig som jeg mener at den ikke trenger å være det, da dette spillet først og fremst prøver å levere en kraftig visuell og god historie.

 

Min personlige score ville nok vært i området 8-9 av 10. At dette får en 5er pga et svakt mekanisk element , menst gone home blir preget med en 9 av 10 score synst jeg vertfall er direkte latterlig. Men det er jo min mening.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En av få ganger jeg er fullstendig uenig i en anmeldelse fra gamer.no . Spillet er helt fantastisk, det er vakkert og har en historie som virkelig fanger hvor jævlig krig faktisk er, samtidig som de klarer å presse inn en del humor som passer overaskende godt inn. Fikk og en grei klump i halsen et par ganger gjennom historien. At mekanikken i spillet kansje ikke er blant de beste kan jeg si meg enig i samtidig som jeg mener at den ikke trenger å være det, da dette spillet først og fremst prøver å levere en kraftig visuell og god historie.

 

Min personlige score ville nok vært i området 8-9 av 10. At dette får en 5er pga et svakt mekanisk element , menst gone home blir preget med en 9 av 10 score synst jeg vertfall er direkte latterlig. Men det er jo min mening.

 

Ut fra hva du skriver i kommentaren din virker det som om du er enig i innholdet med anmeldelsen, men uenig i karakteren. Historien er absolutt god, men fjerner du spillingen ville jo historien vært den samme.

 

Gone Home fikk en 9/10 av en annen anmelder, men jeg er enig i karakteren det fikk. Dette er fordi i Gone Home er mekanikk og handling slått sammen på en utrolig god måte. I Valiant Hearts er de fullstendig adskilt. Tematikken i Gone Home gjenspeiles i både handling (plot/historie) og mekanikk. De to gjenspeiler hverandre. I Valiant Hearts er mekanikken bare noe som skjer innimellom biter av historiefortelling.

Lenke til kommentar

Da må vi nok være enige om å være uenige :) Selv baserer jeg mine egne intrykk på hva faktisk spillet gir meg, ikke alle de tekniske detaljenne som kansje kunne vært bedre, men som anmelder forstår jo jeg at dette må inkluderest. Som en film eller dokumentar tror jeg ikke det hadde vært istand til å vekke de følelsenne i meg som dette spillet gjør, da vertfall jeg får en mye større connection med karrakterenne i historien når jeg faktisk gjør noe interaktivt med de, som jeg i stor grad ser på som et av spillmediets sterkere sider når det kommer til story telling.

 

Og ja , jeg er stort sett enig i anmeldelsen, men slik karrakterskalaen er bygd opp i dag må jeg dog si at jeg synst 5 av 10 er en veldig lav score. Det blir rett og slett fremstilt som et middelmådig spill på lik linke med veldig mange faktisk dårlige spill og gjerne rushedde filmspill uten noe form for kjærlighet fra utvikleren. Hadde skalaen vært bygd opp på en litt annen måte hadde jeg nok ikke reagert like kraftig.

 

Men hvilken mekanikk er det da snakk om i gone home ? slik jeg ser på det er det strengt tatt fullstendig frarøvet for mekanikk, eneste du gjør er å gå rundt i huset å lete etter brev som søstren din har spredd rundt om, er jo et visst utforsknings element, men det stopper der. Når det skal siest synst jeg selv det var et meget godt spill da jeg ser på spillmediet som noe langt mer en bare mekanikk.

 

Men når det er sagt vil jeg si at det ikke er ofte jeg har noe å si på anmeldelser fra gamer, er daglig innom siden og synst dere gjør en fabelaktig jobb! Er og utrolig kult at dere faktisk gidder å svare på kommentarer til anmeldelsenne deres og.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og ja , jeg er stort sett enig i anmeldelsen, men slik karrakterskalaen er bygd opp i dag må jeg dog si at jeg synst 5 av 10 er en veldig lav score. Det blir rett og slett fremstilt som et middelmådig spill på lik linke med veldig mange faktisk dårlige spill og gjerne rushedde filmspill uten noe form for kjærlighet fra utvikleren. Hadde skalaen vært bygd opp på en litt annen måte hadde jeg nok ikke reagert like kraftig.

5/10 betyr nettopp det det står i denne artikkelen (http://www.gamer.no/artikler/slik-vurderer-gamer-no-spill/151188#score10), at det er et middels spill. Det betyr ikke at det er direkte dårlig, men at et par elementer i spillet kunne vært gjort bedre. Hvis du likte spillet er jo det bare bra. :)

 

Men hvilken mekanikk er det da snakk om i gone home ? slik jeg ser på det er det strengt tatt fullstendig frarøvet for mekanikk, eneste du gjør er å gå rundt i huset å lete etter brev som søstren din har spredd rundt om, er jo et visst utforsknings element, men det stopper der. Når det skal siest synst jeg selv det var et meget godt spill da jeg ser på spillmediet som noe langt mer en bare mekanikk.

Det du beskriver er mekanikken i Gone Home. Et spills mekanikker bestemmer hva du kan gjøre i et spill (det vi ofte kaller "gameplay").

 

Men når det er sagt vil jeg si at det ikke er ofte jeg har noe å si på anmeldelser fra gamer, er daglig innom siden og synst dere gjør en fabelaktig jobb! Er og utrolig kult at dere faktisk gidder å svare på kommentarer til anmeldelsenne deres og.

 

Takk for det. :) Vi forsøker alltid å gjøre vårt beste og å være en pålitelig meningsbærer i spillandskapet, så slike tilbakemeldinger er kjempetrivelig å få.
Lenke til kommentar

Sitat fra Gamereactor: De hjernevridende nøttene uteblir dessverre - jeg sitter sjelden fast i mer enn noen minutter før jeg kommer meg videre. På den andre siden er det heller neppe meningen at jeg skal bruke mye tid på å finne ut hvordan jeg skal få tak i en nøkkel som henger på veggen, særlig siden det raser en verdenskrig rundt meg.

 

Syntes det oppsummerer hva man skal forvente av slike spill. I flere spill forstår jeg ikke at de skal lage avanserte gåter av helt tilsynelatende enkle oppgaver. Dette ville vært helt malplassert i Valiant. Jeg ser på det som om å lese en bok, med litt utfordringer. Bli fortalt en historie uten at man skal gjennom en hel masse rariteter av gåter for at spillet skal være utfordrende. Det utfordrende her er at man klarer å ta til seg miljøet og handlingen slik at man f.eks blir rørt. At det heller ikke er et actionspill er en bragd. Som en i teamet sa, " det er ikke et krigsspill, men et spill OM krig. Syntes det var bra. Men selvsagt, målt opp mot spill med hjernevridende gåter, blir dette "kjedelig". Men selv syntes jeg spillet ikke hører hjemme i den gaten.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...